نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی

نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی

نورگیر حبابی به عنوان یک سازه مدرن برای پوشش سقف پاسیو، سقف ورودی ساختمان، سقف حیاط خلوت و…مورد استفاده قرار می گردد. زمانی که حباب نورگیر دچار شکستگی یا خرابی شود نیاز به تعویض حباب است. تعویض حباب  نیازمند مهارت ویژه ای است زیرا اندازه گیری حباب شکسته و تعویض آن با تکنیک ها جدید و پیشرفته بسیار سریعتر و راحتر صورت می گیرد. نورگیر های حبابی ساختاری گنبدی شکل دارند و سبب زیباتر شدن ساختمان می شوند از طرفی روشنایی روز را به بهترین شکل ممکن انتقال می دهند.

آشنایی با نورگیر حبابی

سقف کوپل همانطور که از نام آن مشخص است از دو جزء اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

حباب: مصالح مورد استفاده برای ساخت حباب از ورق آکریلیک است رویه ی حباب را با مصالحی از جنس ضد UV پوشش می دهند.

پایه: مصالحی که برای ساخت پایه ی نورگیر استفاده می شود از جنس فایبرگلاس ،رزین پلی استر است.

اتصال حباب بر روی پایه به وسیله ی پیچ و مهره صورت می گیرد. معمولا سعی می کنند که حباب ها به سیستم بازشو مجهز باشند تا بتوان به راحتی آن ها را تمیز نمود. سقف کوپل را در مناطق شلوغ، دوجداره می سازند تا جلوی سروصدا گرفته شود. نوع مصالح به کار رفته در ساخت حباب نورگیر سبب کاهش وزن آن می شود و ظاهر گنبدی شکل سقف سبب افزایش تابش نور در داخل ساختمان می شود. حباب های نورگیر را می توان در ابعاد و اندازه های مختلف ساخت و اجرا کرد.

همچنین بخوانید: نورگیر سقفی گنبدی چیست و چه کاربرد های دارد

نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی

انواع حباب استفاده شده در سقف حبابی

شکل حباب به کار گرفته شده در سقف نورگیر ساختمان با توجه به نظر مشتری ساخته می شود و به شکل مربع، دایره، مستطیل و…می باشد. وظیفه ی سقف نورگیر این است که فضای داخلی را پوشش دهد و علاوه بر آن سبب روشنایی فضای داخلی ساختمان شود. یکی دیگر از خصوصیات حباب های به کار رفته در سقف حبابی این است که می توانید رنگ آن را متناسب با رنگ مورد علاقه ی خود سفارش دهید. به عنوان مثال سقف حیاط خلوت منازل مسکونی با سقف حبابی را معمولا با رنگ های مختلفی می سازند. برای مقاومت در برابر باد و باران معمولا حباب ها را عایق بندی می کنند به این صورت که هم حباب و هم پایه ی آن را با ایزوگام پوشش می دهند. به طور کل در نواحی که بارندگی زیاد است سعی می کنند شکل حباب را به نحوی انتخاب کنند که آب در زیر آن جمع نشود. آب جمع شده بر روی سقف حبابی به وسیله لوله ی آب به خارج از سقف تخلیه می شود.

مراحل تعویض حباب نورگیر

مراحل نصب یا تعویض نورگیر های حبابی با هم فرقی ندارند و بسته به نوع نورگیر حبابی که ثابت یا بازش بودن بستگی دارد همانطور که میدانید نصب نورگیر در دو بخش قابل اجرا می باشد.

  • -شاستی یا کناف بندی برای مقاومت و استحکام نورگیر
  • -سوار شدن و اتصال نورگیر حبابی به کناف های فلزی نصب شده

حال به هر دلیلی نورگیر دچار آسیب یا شکستگی شد مراحل تعویض به همین شکل صورت میگیرد وتنها مزیتی که این روش دارد دیگر نیاز نیست تمام مراحل صفر تا صد دوباره اجرا شود فقط کافیست ورق نورگیر حبابی جدید را دوباره به پایه های فلزی متصل کنید وباعث کاهش زمان و هزینه می شود.

علت تعویض حباب نورگیر

همان طور که می دانید کلیه اجزا و مصالح به کار رفته در ساخت ساختمان پس از مدتی دچار فرسودگی می شود. نورگیرهای حبابی هم از این قاعده مستثنا نیستند گاهی به دلیل زرد و کدر شدن حباب ها با گذر زمان و گاهی به علت شکستگی حباب که ممکن است به علت افتادن وسیله ای بر روی آن اتفاق بیفتد یا جنس نامرغوب حباب، سبب شکستگی حباب نورگیر شود نیاز به تعویض حباب نورگیر می باشد. تعویض حباب نورگیر یک کار تخصصی و مشکل است و نیاز به مهارت بالایی دارد. نکاتی که در تعویض حباب باید رعایت شود عبارتند از:

-فاصله ی دو قسمت پایه ای که حباب بر روی آن قرار گرفته شده است را می گیریم.

-به بالای سقف نورگیر حبابی رفته و اندازه حباب تعویضی را می گیریم.

 

انتخاب حباب استاندارد جهت تعویض حباب نورگیر

همانطور که گفتیم گاه شکسته شدن حباب نورگیر حبابی به دلیل کیفیت پایین حباب مورد استفاده در آن می باشد. از این رو برای تعویض حباب در نورگیر حبابی باید از حباب های باکیفیت و مرغوب بهره گرفت که از دوام خوبی برخوردار هستند

-استفاده از حباب نورگیر با رنگ بندی مناسب
از دیگر نکاتی که در تعویض حباب در نورگیر حبابی باید مد نظر قرار داد استفاده از رنگ بندی مناسب در آنها می باشد. در حال حاضر انواع حباب نورگیر حبابی در سه نوع مات، کاملا شفاف و نیمه شفاف با رنگ بندی های متنوع تولید می شود. از این رو می توان متناسب با سلیقه خود از نورگیرهای رنگی حبابی بهره گرفت.

حباب نورگیرها از سه نوع  تشکیل می شوند:

  • _مات
  • _شفاف
  • _نیمه شفاف
  • _هزینه صرف شده برای تعویض حباب

همان طور که گفته شد، تعویض حباب و اجرای نورگیر حبابی یک کار کاملا تخصصی می باشد که نیازمند نیروی متخصص و با مهارت در این حوزه می باشد.از این رو برای برآورد اولیه هزینه ی کار در مرحله اول باید از محل پروژه بازدید به عمل آید؛ سپس با توجه به نحوه اندازه گیری حباب تعویضی، جنس و اندازه حبابی که برای تعویض استفاده می شود فرد بازدید کنند یک هزینه ی اولیه به شما خواهد گفت.

در کدام فضاها از نورگیر سقفی استفاده می شود

نورگیرهای حبابی عموما برای سقف حیاط خلوت در طبقه اول منازل مسکونی استفاده می شود. البته در پشت بام منازل هم برای زیبا سازی منزل از این نوع سقف استفاده می کنند. سبکی نورگیرهای حبابی، قیمت مناسب آن، تنوع در رنگ و شکل، عایق بندی حباب ها… سبب شده است از این نورگیر برای سقف پاسیو،پاساژها و مجتمع تجاری هم استفاده شود.

همچنین بخوانید: انواع نورگیر ریلی و متحرک برای استخر و سقف حیاط خلوت

نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی

ابعاد نورگیر حبابی

بیس وپای اولیه برای اجرای نورگیر حبابی در مکان های مختلف از متریال مانند آهن و المینیوم دراجرا نورگیر استفاده می شود وبا پیچ یا پرچ به ستون ها متصل می شود وتوسط ورق دورکار برای جلوگیری ازنشط آب به داخل توسط ایزوگام آبندی می شود.

برای پوشش سقف نورگیر ما به ابعاد مختلفی نیاز داریم ،برای ابعاد نورگیر حبابی 20 سایز وجود دارد که با استاندارد های جهانی ساخته شده اند وسفارش دهنده نسبت به اندازه ونوع متریال مورد نظر خود سفارش می دهد.

سایز های استاندارد ازسایز 40*40 سانتی متر شروع شده و تا سایز150*200 سانتی متر ادامه دارد. نورگیر حبابی پوشش مناسبی برای سقف پاسیو می باشد.

نیروی متخصص ما با ارائه بهترین خدمات و نیروهای زبده و با مهارت مناسب ترین قیمت ها را به شما ارائه خواهند داد. کافیست با شماره: 09121261792 در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: چه عواملی بر قیمت انواع سقف بالکن تاثیر گذار است

نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی

سوالات متداول نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی