انواع سقف استخر

انواع سقف استخر

انواع پوشش سقف استخر

امروزه برای داشتن یک خانه زیبا و مناسب باید قسمت های مختلفی را در آن تعبیه کرد. قرار دادن نورگیر سقفی یا نورگیر حبابی می تواند یکی از این گزینه های پیش رو باشد. در صورتی که در یک ویلا یا خانه استخر وجود داشته باشد باید برای آن یک سقف مناسب در نظر گرفت. سقف استخر می تواند در انواع مختلفی تولید شوند و به دست مردم برسد. از همین رو هر کدام از این سقف ها توسط شرکت های مختلفی ساخته شده و در نهایت به مشتریان عرضه می گردد. در این مقاله می خواهیم که انواع سقف استخر را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین آن را بشناسید و برای تهیه آن اقدام نمایید.

طرح سقف استخر

انتخاب طرح سقف استخر، فرصتی برای خلق فضایی منحصر به فرد و متناسب با سلیقه شماست. از طرح های کلاسیک و مینیمالیستی گرفته تا طرح های مدرن و خلاقانه، تنوع بی نظیری در دنیای طراحی سقف استخر پیش روی شماست. با توجه به نوع استخر، شرایط آب و هوایی و سلیقه خود، طرح و متریال مناسب سقف استخر را انتخاب کنید. از مشاوره متخصصان مجرب در هنگام طراحی مشورت بگیرید تا با طرحی بی نظیر و مزایای کاربردی، عملکردی مناسب را تجربه کنید.

مجموعه نورگیر ساز همواره در تلاشیم تا با ارائه اطلاعات مفید و جامع، شما را در انتخابی هوشمندانه یاری کند . شما میتوانید جهت اجرا و مشاوره ایگان با کارشناسان مجموعه از طریق شماره: 09121261792  در تماس باشید.

سقف استخر ثابت

این نوع از سقف به صورت ثابت بر روی استخر قرار می گیرد و نمی توان آن را جابجا نمود یا اینکه تغییر داد. در واقع شاسی های فلزی به شکل ثابت در یک مکان نصب می شوند و به این ترتیب سقف استخر ثابت نصب می گردد. جنس ورقه های این سقف از پلی کربنات می باشد که بسیار سبک است و یک سقف عالی را ایجاد می کند. این مورد همانند یک سقف پاسیو عمل می کند و نور کافی و لازم را به داخل فضای استخر می فرستد. با این کار آب داخل استخر نیز گرم می ماند و می توان در هنگام شنا از آن لذت برد. وجود این ساختار می تواند دید استخر را از همسایگان بگیرد و یک محیط خصوصی و امن را برای شنا فراهم بیاورد.

سقف استخر متحرک

همانطور که از نام این سقف مشخص است، قابلیت حرکت به آن اضافه شده و از این لحاظ با نمونه ثابت تفاوت دارد. در واقع این سقف می تواند در صورت نیاز باز و بسته شود و اختیار زیادی به شما خواهد داد. اگر می خواهید در یک روز گرم تابستانی از هوا لذت ببرید،‌ به راحتی این سقف را کنار خواهید زد و به شنا زیر نور آفتاب خواهید پرداخت. همچنین اگر هوا کمی سرد بود می توان سقف را دوباره بر پا کرد تا یک فضای گرم و مطبوع برای شنا در استخر فراهم شود. جابجایی سقف استخر به صورت ریلی انجام می گیرد. جابجا کردن سقف با کمک نیروی دست می باشد اما در بعضی مواقع از انرژی برقی استفاده می شود.

جنس شاسی این سقف از فلزات گالوانیزه می باشد که در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند. همچنین جنس سقف نیز از پلی کربنات می باشد که از بهترین مواد اولیه برای این کار محسوب می شود. امروزه سقف پلی کربنات از  مواردی مانند سقف حیات خلوت و سقف پاسیو نیز با کمک این ماده ساخته شده و به مردم عرضه می گردد.

همچنین بخوانید: تعمیر نورگیر سقفی استخر

نمونه سقف استخر

مزیت های سقف استخر چیست؟

داشتن یک سقف استخر مناسب می تواند میزان نور خورشید را کنترل کند و مانع از تابیدن اشعه فرابنفش شود. با توجه به اینکه اشعه فرابنفش باعث بروز آسیب هایی مانند سرطان پوست می شود، باید با روش های مختلف از آن دوری کرد. خوشبختانه سقف استخر این امکان را برای مردم فراهم کرده است. همچنین این سازه در برابر ضربه های مکانیکی نیز بسیار مقاوم است و دچار آسیب نخواهد شد. در بعضی از مواقع درجه حرارت هوا بسیار بالا می رود که در تابستان ها شاهد آن هستیم. خوشبختانه استفاده از سقف کوپل در استخرهای روباز مقاومت زیادی در برابر گرما دارد و می تواند در شرایط سخت گرمایی دوام بیاورد.

علاوه بر زیبایی، سقف استخر مزایای کاربردی متعددی نیز به ارمغان می آورد:

کنترل دمای محیط:

سقف استخر به حفظ دمای مطلوب آب و محیط استخر در فصول مختلف سال کمک می کند.

کاهش رطوبت:

سقف استخر با جلوگیری از تبخیر آب، رطوبت محیط را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

محافظت در برابر اشعه UV:

سقف استخر از شما و عزیزانتان در برابر اشعه مضر UV خورشید محافظت می کند.

ایجاد فضایی خصوصی:

سقف استخر حریم خصوصی شما را در حین شنا حفظ می کند.

همچنین این سازه در برابر عوامل محیطی دیگر مانند باران،‌ تگرگ و برف نیز بسیار مقاوم است و تغییرات دمایی نمی تواند تاثیر زیادی بر روی آن بگذارد. امروزه این محصول در اندازه های مختلفی ساخته می شود که می توان این اندازه را به صورت سفارشی به سازنده اعلام نمود. در صورتی که ابعاد سقف بزرگ باشد،‌ پروفیل های آهنی نیز برای تقویت ساختار آن به کار خواهند رفت. امروزه رنگ بندی های متنوعی برای سقف استخر وجود دارد که می توان با توجه به سلیقه فردی آن را انتخاب نمود. این سازه فقط برای استخرهای خصوصی نیست بلکه می توان از ابعاد بزرگ آن در استخرهای عمومی نیز بهره مند شد. با توجه به مزیت های بسیاری که در این محصول وجود دارد،‌ امروزه اکثر افراد به دنبال خرید و نصب آن می باشند.

بهترین پوشش برای انواع سقف استخر:

بهترین پوشش برای انواع سقف استخر سقف استخر پوشش های پلی کربنات برای استخر ها به عنوان بهترین گزینه مطرح می شود مزیت این پوشش ها ، حفظ نور و روشنایی طبیعی استخر و در عین حال سبکی وزن سازه و ورق های پلیمری، در مورد سازه مورد نیازجهت اجرای پوشش سقف استخر.

نتیجه گیری

به کارگیری مواردی همچون سقف استخر و سقف ورودی ساختمان در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. همین مورد سبب شده تا تولیدکنندگان این محصولات نهایت توان خود را برای تولید به کار ببندند. اگر می خواهید لذت واقعی را در شنا تجربه کنید، حتما یک سقف استخر عالی تهیه کنید و لحظات خوشی را برای خود ایجاد کنید. چنانچه قصد اجرای عنوع نورگی و سقف کاذب را دارید می توانید با کارشناسان ما با شماره: 09121261792 در تماس باشید.

سوالات متداول انواع سقف استخر