انواع سقف موقت

انواع سقف موقت

زمانی که شما یک خانه را می سازید پس از اینکه ستون ها زده شد باید سقف را ایجاد کرد. سقف معمولا به شکل سازه های بتنی یا اسکلتی ساخته می شود تا استحکام لازم را داشته باشد. با این حال در بعضی از قسمت ها نمی توان از سقف دائمی استفاده کرد. در چنین شرایطی به کار بردن انواع سقف موقت  یا سقف کاذب می تواند گزینه خوبی باشد. در این مقاله قصد داریم تا با سقف موقت و کارایی های آن بیشتر آشنا شویم. اگر احساس کردید که به این سقف نیاز دارید وقت را از دست نداده و سریع‌ تر اقدامات لازم را برای آن انجام دهید.

متریال های ساخت سقف موقت

مدل های مختلفی برای ساخت سقف موقت ساخته شده اند در زیر به چند نوع آن اشاره می کنیم!

سقف پاسیو یا حیات خلوت

یکی از مهم ترین سقف های موقتی که بیشتر از بقیه استفاده می شود سقف پاسیو یا  سقف حیات خلوت است. معمولا در خانه های امروزی میزان نورگیری ساختمان ها خیلی پایین آمده است. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد بخواهند از نورگیر سقفی کمک بگیرند. سقف پاسیو معمولا از جنس شیشه است که بر روی شاسی های فلزی سوار می شود. در این حالت میزان نور تابیده شده به حیات خلوت زیاد است زیرا خورشید مستقیما می تابد. از همین رو کسانی که به گلخانه های خانگی علاقه دارند می توانند از این سقف استفاده کنند. داشتن یک گلخانه خانگی می تواند ظاهر خانه شما را زیباتر کند و حس خوبی به افراد خانه منتقل نماید.

از آنجایی که این سقف اجازه عبور نور زیادی می دهد لباس ها نیز در حیات خلوت سریع‌تر خشک می شوند و از این لحاظ فوق العاده است. چنانچه می خواهید یک خانه زیبا و جذاب داشته باشید به کارگیری سقف پاسیو طبقه اول می تواند گزینه فوق العاده ای برای شما باشد. نکته جالب این است که سقف پاسیو به عنوان عایق سرما و گرما نیز عمل می کند و می تواند از این لحاظ نیز فواید زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. در حال حاضر سقف نورگیر در مدل های مختلفی تولید می شود که شما می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب نمایید.

انواع سقف موقت

سقف موقت استخر

امروزه اگر به هر ویلای خوبی سری بزنید متوجه وجود استخر در آن خواهید شد. این امر نشان می دهد که استخر یک بخش جداناپذیر از ویلا می باشد. برای اینکه آرامش و آسایش بیشتری در هنگام شنا کردن به وجود بیاید انواع سقف های موقت بر روی استخر کار می شوند. گرم بودن استخر مهم ترین عامل برای استفاده از آن است. سقف استخر معمولا به صورت شفاف می باشد تا تمامی نور خورشید را از خود عبور دهد. در واقع این سازه گرمای خورشید را در استخر محبوس می کند و باعث گرم تر شدن آن می شود. این موضوع تا جایی اهمیت دارد که اکثر افراد ترجیح می دهند سقف موقت را اجرا کنند.

همچنین این سازه در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و می تواند تا سال های زیادی بدون ایجاد آسیب به کار خود ادامه دهد. این سازه در برابر شکستگی نیز بسیار مقاوم است و به همین علت طرفداران بسیاری را جذب خود می کند. اگر دوست دارید که یک استخر درجه یک داشته باشید حتما به سراغ سقف موقت استخر بروید تا نیاز شما را برطرف سازد. جنس سقف موقت استخر از نوع pvc می باشد که در برابر عوامل محیطی مانند باد، باران و برف بسیار مقاوم است. ساختار پی وی سی به گونه ای است که از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کند و گرمای لازم برای یک شنای دلچسب را فراهم می سازد.

نورگیر حبابی موقت

نورگیر حبابی نمونه ای دیگر از انواع سقف موقت می باشد. این سازه از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به حباب دارد که همین امر باعث نام گذاری دقیق آن شده است. نورگیر حبابی میزان انعکاس نور را بیشتر می کند که برای محیط های گلخانه ای بسیار مناسب است. در صورتی که می خواهید برای یک مجموعه بسته تهویه مناسب ایجاد کنید نورگیر کوپل به کمک شما خواهد آمد. شما می تواند در روز های آفتابی دریچه هوا را باز کنید تا جریان هوا به خوبی در داخل مجموعه بچرخد.

انواع سقف موقت

سقف موقت پلی کربنات

نوع دیگری از نورگیرسقفی استفاده از سقف پلی کربنات است، می توان با هزینه کمتر وبه صرفه یک سقف موقت را اجرا کرد.کاربرد های سقف پلی کربنات می توان در سقف پاسیو   و اجرای سقف نورگیر نصب کرد.

سقف موقت پارچه ای

آخرین مدل سقف موقت سقف پارچه ای بوده که گزینه خوبی برای سرپوشیده کردن موقت فضای باز مانند رستوران یا حیاط ببخشد.

انواع سقف موقت

کلام آخر

معمولا این نورگیرها به شکل مجتمع در کنار هم قرار می گیرند و یک جلوه عالی را خلق می کنند. جنس این سازه از ورق آکرولیک است که در نهایت بر روی پایه های فایبرگلاس قرار داده می شود. همچنین رزین و پلی استر نیز در این نورگیر به کار رفته اند که کیفیت ساخت آن را بیشتر از قبل کرده است. هر کس باید نوع نیاز خود را در ابتدا مشخص نماید و سپس از انواع سقف های موقت، بهترین محصول برای خود را انتخاب نماید. شما جهت اجرای سقف نورگیرمی توانید از صفحه تماس باما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول انواع سقف موقت