بهترین پوشش برای سقف استخر

بهترین پوشش برای سقف استخر

امروزه برای اینکه بتوانید روزهای خوشی را بگذرانید باید از امکانات مختلف استفاده ببرید. استخرها یک محیط عالی برای تفریح و تخلیه انرژی هستند که احساس خوبی را برای شما به وجود می آورند. سقف استخر، به عنوان بخش مهمی از زیرساخت یک استخر، نقش بسیار حیاتی در حفظ کیفیت آب و حفظ حرارت داخل استخر دارد. انتخاب بهترین پوشش برای سقف استخر اهمیت بسیاری دارد، زیرا این پوشش باید علاوه بر مقاومت در برابر آب و رطوبت، بتواند حفاظتی موثر در برابر تغییرات آب و هوایی و عوامل زیستی فراهم کند. علاوه بر این، پوشش سقف استخر باید قابلیت حفظ حرارت در داخل استخر را داشته باشد و از افتادن آب و عوامل خارجی به داخل استخر جلوگیری کند. برای اینکه راحت تر بتوانید از استخر استفاده کنید باید برای آن سقف مناسبی را تهیه کنید. استخر مسقف فواید زیادی دارد که به همین علت باید در ساخت استخر آن ها را در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم که بهترین پوشش ها برای سقف استخر را بشناسیم و با آن ها آشنا شویم.

چرا سقف استخر اهمیت زیادی دارد؟

مسقف كردن استخر می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد که می تواند کمک زیادی به شما بکند. اولین کاربرد سقف این است که جلوی دید همسایگان را می گیرد و فضای داخلی استخر به هیچ عنوان دیده نمی شود. مسقف كردن استخر باعث گرم ماندن هوای استخر می شود و همین امر شنا را راحت تر می کند. اگر می خواهید با خیال راحت در یک فضای گرم و سرپوشیده شنا کنید باید از سقف استخر استفاده نمایید. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید تمیز ماندن آب استخر است.

همانطور که می دانید در صورت آلودگی آب ممکن است مشکلات زیادی برای شناگران ایجاد شود که باید این موضوع به خوبی کنترل گردد. در همین راستا وجود سقف استخر مانع از ورود گرد و خاک به آب می شود و در نتیجه آب پاک باقی می ماند. امروزه استفاده از نورگیر سقفی و بارانگیر نیز در بسیاری از ساختمان ها باب شده و به دلایل مختلف از آن بهره می برند. داشتن یک سقف استخر خوب می تواند یک استخر عالی همراه با امکانات مناسب در اختیارتان قرار دهد.

همچنین بخوانید: نورگیر سقفی مدرن

بهترین پوشش برای سقف استخر

انواع مختلف سقف استخر

با توجه به اهمیت ویژه ای که سقف استخر دارد،‌ باید در تهیه آن ملاحضات مختلف را در نظر گرفت و بهترین انتخاب ممکن را صورت داد. سقف استخر مانند سقف پاسیو و سقف ورودی ساختمان انواع مختلفی دارد که در شرایط متفاوت به کار خواهند رفت. برای اینکه بتوانید بهتر با انواع سقف استخر آشنا شوید،‌ آن ها را برایتان شرح خواهیم داد.

پوشش سقف استخر ثابت

همانطور که از نام این محصول مشخص است،‌ آن را به صورت ثابت بر روی استخر نصب می کنند. در واقع بعد از نصب امکان جابجایی وجود ندارد و به شکل دائمی در آن باقی می ماند. جنس سقف ثابت استخر از پلی کربنات می باشد. این ماده از لحاظ مقاومت بسیار عالی است و تا سال ها هیچگونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. اگر به دنبال یک سقف ثابت استخر محکم و مقاوم هستید،‌ سقف پلی کربنات بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

این سقف بر روی شاسی های فلزی گالوانیزه سوار شده است که به همین علت تا سال های زیادی دوام خواهد آورد. نکته جالب این است که مواردی مانند سقف حیات خلوت نیز در کنار این مورد قابل اجرا خواهد بود و تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت. در هنگام نصب سقف استخر باید همه چیز به درستی آب بندی شود تا آب باران و برف به داخل استخر ورود پیدا نکنند.

سقف استخر متحرک

این نوع از سقف ها قابلیت تحرک دارند و می توان آن ها را باز یا بسته کرد. بیشتر اوقات این سقف ها در خانه های ویلایی دیده می شوند. بیشترین کاربرد آن ها مربوط به همین مکان است. سقف متحرک به دلیل داشتن لایه محافظ مانع از تابش اشعه مضر خورشید می شود و به همین علت می توان به راحتی از شنا لذت برد. در صورتی که مایل باشید می توانید این سقف را به صورت کامل باز کنید و از فضای باز لذت ببرید. جنس این سقف نیز از پلی کربنات است و به صورت دو جداره ساخته می شود.

اکثرا این محصول به صورت ریلی خواهد بود که به راحتی جابجا می شود و زحمت زیادی به شما نخواهد داد. سقف ریلی می تواند به صورت دستی یا موتوری جابجا شود که در هر دو حالت کار شما راحت خواهد بود. با توجه به موارد گفته شده سقف متحرک یا ریلی یک انتخاب هوشمندانه برای مسقف کردن خانه خواهد بود.

نتیجه پایانی
امروزه سازه های زیادی مانند نورگیر حبابی و سقف استخر ایجاد شده اند که به عنوان یک پوشش فوق العاده عمل می کنند. در این میان سقف استخر ها برای محیط های ویلایی بسیار مهم هستند و باید برای تهیه آن ها فکری اساسی کر. تجربه نشان می دهد که داشتن یک سقف استخر خوب لذت شنا در آن را چند برابر خواهد کرد. پس با توجه به این نکته سعی کنید که بهترین نورگیر سقفی را انتخاب کنید. برای این کا می توانید با شماره تماس : 09121261792 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *