روش نصب سقف پاسیو با نورگیر حبابی چگونه است؟

روش نصب سقف پاسیو با نورگیر حبابی چگونه است؟

از تخصصی ترین امور در ایجاد انواع سقف کاذب روش نصب سقف پاسیو است که باید حتما توسط افراد با مهارت و خبره انجام شود. اما به دلیل تنوع در تولید انواع پوشش برای این قسمت از سازه ها نحوه نصب و اجرای این پوشش ها نیز با یکدیگر متفاوت است، در این مقاله با مراحل نصب سقف پاسیو آشنا خواهید شد.

نکات مهم قبل از نصب سقف پاسیو

سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت به دلیل ایجاد امنیت و ایمنی بیشتر نصب می شوند به همین دلیل باید در زمان نصب به چند نکته مهم توجه نمود.

  • برای ممانعت از ورود رطوبت به داخل سازه باید حتما این سقف به طور کامل عایق بندی شده و از نفوذ آب به داخل جلوگیری به عمل آید. این کار با ایجاد یک لوله خروجی آب در سقف امکان پذیر است.
  • در روش نصب سقف پاسیو باید از متریالی استفاده شود که به خوبی قادر به عبور نور باشد.
  • از ایجاد دید همسایگان به داخل سازه به خوبی جلوگیری نماید.
  • امکان نصب قسمتی به عنوان تبادل هوا در سقف پاسیو وجود داشته باشد. این قسمت نباید باعث ورود رطوبت به داخل سازه شود. برای این کار باید حتما اطراف آن کاملا عایق کاری شود.
  • سقف ایجاد شده باید به خوبی از ورود آلودگی، رطوبت و تبادل حرارتی جلوگیری نماید. عایق بودن در برابر صدا نیز از ویژگی های مهم در انتخاب سقف است.

همچینین بخوانید: سقف کاذب نورگیر (پاسیو)

سقف پاسیو

روش نصب سقف پاسیو با استفاده از نورگیر حبابی و نورگیر سقفی

روش نصب سقف پاسیو با نورگیرهای حبابی بسیار تخصصی بوده و باید حتما توسط متخصصین انجام شود. انتخاب نوع متریال با نظر سفارش دهنده انجام می گیرد اما باید اندازه گیری ها توسط افراد با تجربه انجام شود. بعد از اندازه گیری دقیق این نورگیر در کارگاه تولید و در محل نصب می شود. برای اجرای سقف نورگیر لازم است که حتما از پایه هایی برای نصب متریال استفاده شود.

کلاف کشی پیرامون سقف پاسیو یا حیاط خلوت و یا سقف استخر اولین گام  در روش نصب سقف پاسیو است. بعد از آن داخل این کلاف ها به صورت شبکه هایی که بسته به ابعاد نورگیرها دارد تقسیم بندی انجام می شود.

همچنین بخوانید: قیمت نورگیر حبابی بازشو

نورگیر حبابی

روش نصب سقف پاسیو و نصب پایه های نورگیر

بعد از این که کلاف کشی و تقسیم بندی سقف ورودی ساختمان یا پاسیو انجام شد نوبت به نصب پایه های نورگیر است. نصب پایه ها بر روی شبکه به وسیله پیچ صورت می گیرد. ایزوگام نمودن تمامی قسمت ها مانع از نفوذ رطوبت به داخل سازه از این قسمت می شود. در آخرین مرحله نوبت به نصب کلاهک های نورگیر است. در روش نصب سقف پاسیو با نورگیر حبابی این حباب ها بر روی پایه ها نصب و با چسب آب بندی پیرامون آن عایق کاری می شود.

همچنین بخوانید: قیمت نورگیر حبابی فایبر گلاس

How to install a patio roof with a bubble skylight

مزیت استفاده از نورگیرهای حبابی

  • این نورگیرها در برابر انواع صدمات احتمالی بسیار مقاوم بوده و در برابر بادهای شدید و یا ضربه استحکام زیادی دارند.
  • تولید این نورگیرها با متریال پلی کربنات با رنگ های مختلف و قابلیت عبور نور به دلخواه باعث می شود تا بهترین فضا برای سکونت یا نگهداری گیاهان برای ساکنان سازه فراهم آید.
  • تعبیه دریچه های تهویه هوا، قابلیت باز شوندگی به صورت برقی و ایجاد سایه مناسب از دیگر مزیت های این نورگیرها است.
  • در روش نصب سقف پاسیو باسقف کوپل هیچ گونه دیدی از طرف همسایگان به داخل این قسمت وجود نداشته و نصب آن ایمنی زیادی به همراه دارد.
  • متریال در این نورگیرها مختلف بوده و از پلی کربنات، ورق های اکریلیک و چند جداره تولید می شود.

همچنین بخوانید: طراحی و تولید انواع سقف نورگیر حبابی

How to install a patio roof with a bubble skylight

نکات مهم در زمان نصب سقف پاسیو

در صورتی که در نصب سقف پاسیو طبقه اول  از نورگیرهای حبابی استفاده می نمایید باید به چند نکته مهم توجه کنید

  •  در روش نصب سقف پاسیو استفاده از حباب های کوچک تر نورگیر حبابی باعث افزایش هزینه های نصب این نورگیرها می شود.
  • نورگیرهای حبابی به طرح های مختلفی تولید می شوند که با نظر مشتری و بسته به معماری شهری سازه می توان برای زیبایی بصری بیشتر از انواع آن استفاده نمود. از انواع طرح های نورگیر حبابی می توان به گنبدی، هرمی، مربع، مستطیل و کمانی اشاره نمود.
  • علاوه بر پوشش سقف پاسیو از این نورگیرها می توان برای سقف استخرها، پاساژها، سازه های ادارای و تجاری و بسیاری از مکان های دیگر استفاده نمود.

سوالات متداول روش نصب سقف پاسیو با نورگیر حبابی چگونه است؟

_این نورگیرها در برابر انواع صدمات احتمالی بسیار مقاوم بوده و در برابر بادهای شدید و یا ضربه استحکام زیادی دارند.
Accordion Sample Description_سقف ایجاد شده باید به خوبی از ورود آلودگی، رطوبت و تبادل حرارتی جلوگیری نماید. عایق بودن در برابر صدا نیز از ویژگی های مهم در انتخاب سقف است.
_علاوه بر پوشش سقف پاسیو از این نورگیرها می توان برای سقف استخرها، پاساژها، سازه های ادارای و تجاری و بسیاری از مکان های دیگر استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *