طراحی و اجرای سقف کاذب حیاط خلوت

طراحی و اجرای سقف کاذب حیاط خلوت

حیاط خلوت یک بخش مهم از هر خانه را تشکیل می دهد که شما می توانید از این فضا به صورت ویژه استفاده کنید. با این حال ذکر این نکته ضروری است که برای پوشاندن سقف این قسمت، بهتر است که از سقف حیاط خلوت استفاده کرد. امروزه سقف های کاذب همچون نورگیر سقفی و نورگیر حبابی بسیار متنوع هستند و شما می توانید از آن ها برای خانه خود بهره ببرید. خوشبختانه طراحی و اجرای سقف کاذب حیاط خلوت به صورت جدی دنبال می شود و شما می توانید از این فرصت ویژه برای خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید: سقف کاذب حیاط خلوت ارزان قیمت

 طراحی و اجرای سقف کاذب حیاط خلوت

طراحی سقف حیاط خلوت پلی کربناتی

هدف از ساخت حیاط خلوت در ساختمان ها بیشتر به منظور دریافت نور بیشتر برای واحدهای مسکونی و تجاری است. در واقع با وجود حیاط خلوت نور طبیعی مناسبی به درون ساختمان راه پیدا می کند. معمولا بسیاری از افراد گلدان های خود را در این فضا قرار می دهند زیرا شرایط برای رشد آن ها به خوبی فراهم است. برخی از سازه ها حالت بازشو هم دارند که این مورد کمک زیادی به انجام درست تهویه خواهد کرد. برای ساخت سقف پاسیو طبقه اول و سقف حیاط خلوت می توان از مواد مختلفی استفاده کرد که از مهم ترین آن ها می توان به ورق پلی کربنات اشاره کرد.

در واقع طراحی و ساخت انواع نورگیرها با کمک ورق پلی کربنات صورت می گیرد که در نوع خود بی نظیر است. در گذشته ای نه چندان دور بیشتر از مواد شیشه ای برای ساخت سقف حیاط خلوت استفاده می کردند که مشکلات خاص خود را داشت. از آنجایی که شیشه ساختار شکننده ای داشت، ممکن بود با کوچک ترین ضربه ای بشکند. این مشکل خطرات خاص خودش را هم داشت زیرا در صورت خرد شدن شیشه و ریختن آن ممکن بود جان افراد به خطر بیفتد.

برای اینکه این خطرات به کمترین حد ممکن برسد، استفاده از سقف  پلی کربنات به عنوان جایگزین آن مطرح شد. یکی دیگر از نکات مثبت درباره پلی کربنات این است که وزن کمتری نسبت به شیشه دارد. این موضوع باعث شده است که سازه های پلی کربناتی وزن کمتری هم داشته باشند. با توجه به کاربردهای وسیعی که در سقف کاذب حیاط خلوت وجود دارد، بهتر است که در اولین فرصت ممکن برای تهیه آن دست به کار شوید. در حال حاضر بیشتر افراد برای طراحی و ساخت این سازه درخواست می دهند که این کار در کمترین زمان ممکن برای آن ها انجام می شود.

همچنین بخوانید: قانون مسقف کردن سقف حیاط خلوت

طراحی و اجرای سقف کاذب حیاط خلوت

چرا باید از سقف حیاط خلوت استفاده کنیم؟

دلایل زیادی برای استفاده از سقف حیاط خلوت وجود دارد که هر کدام از آن‌ ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. این سازه عایق صوتی بی نظیری است که به همین علت سروصداهای بیرون از ساختمان به داخل حیاط خلوت راه پیدا نمی کند. همچنین عایق حرارتی سقف حیاط خلوت نیز بسیار عالی عمل می کند و انرژی گرمایی را به خوبی حفظ خواهد کرد. طبق بررسی هایی که تا به حال انجام شده است، این سازه مقاومت زیادی در برابر ضربه های احتمالی دارد و از این رو می توان تا سال های زیادی از آن استفاده کرد.

ساختار این سازه به صورت کلی شباهت زیادی به سقف ورودی ساختمان و بارانگیر دارد و به همین جهت برخی از افراد اجرای این موارد را هم انجام خواهند داد. همچنین امروزه انواع سقف استخر نیز اجرا می شود که می توان در خانه های ویلایی مجهز به استخر از آن ها بهره برد. سقف کاذب حیاط خلوت می تواند بخش زیادی از نور خورشید را به داخل محیط بتاباند که این مورد تاثیر بسیار زیادی در روشنایی ساختمان خواهد داشت. خوشبختانه طراحی سقف حیاط خلوت با توجه به سلیقه شما صورت می گیرد و شما قادر خواهید بود که نظر نهایی خود را بر روی آن اعمال کنید. البته طرح های زیبایی که در این زمینه وجود دارد به شما نشان داده می شود تا از بین آن ها بهترین انتخاب ممکن را برای خود صورت دهید.

جمع بندی نهایی
برای اینکه بتوانید میزان نورپذیری ساختمان خود را افزایش دهید،‌ بهترین کار ممکن احداث سقف حیاط خلوت خواهد بود. البته ایجاد سایر سازه ها همچون سقف پاسیو نیز نقش بسیار مهمی در این مورد دارد. در حال حاضر طراحی و اجرای سقف حیاط خلوت به صورت اختصاصی صورت می گیرد و شما به راحتی طرح مورد نظر خود را اجرا خواهید کرد. معمولا از پلی کربنات به عنوان بهترین ماده اولیه برای ساخت سقف کاذب ساده بهره می برند. از همین رو به شما هم توصیه می کنیم که از سقف های پلی کربناتی نهایت استفاده ممکن را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *