سقف کاذب چیست

سقف کاذب چیست

آیا به دنبال راهی برای زیباتر کردن فضای منزل محل کار خود هستید؟ سقف کاذب، انتخابی ایده‌آل برای شماست! این سقف‌ها با ظاهری زیبا و تنوع بی‌نظیر، فضایی دلنشین و منحصر به فرد را برای شما خلق می‌کنند.

سقف کاذب، که به عنوان سقف افتاده یا سقف ثانویه نیز شناخته می شود، نوعی سقف است که زیر سقف سازه ای نصب می شود. آنها از مواد مختلفی از جمله کاشی، فایبرگلاس، فلز و پلاستیک ساخته می شوند. این سقف می تواند برای اهداف مختلفی از جمله پنهان کردن لوله ها و سیم کشی، بهبود آکوستیک و ایجاد فضای بصری استفاده شود.

گروه مهندسی [نورگیر ساز]، با ارائه طیف گسترده‌ای از سقف‌های کاذب با کیفیت و خدمات تخصصی، شما را در انتخاب و نصب سقف ایده‌آلتان یاری می‌کند.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید!

شماره تماس: [09121261792]

به طور کلی سقف ها در ساختمان به دو دسته باربر و غیر باربر تقسیم می شوند که سقف کاذب جزو سقف های غیرباربر در ساختمان محسوب می شود و در مراحل نهایی ساخت ساختمان اجرا می شود. البته این نوع از سقف را تنها در ساختمان نه بلکه در مکان های مختلف دیگرهم می توان دید مانند سقف حیاط خلوت که هم حکم پوشش و بارانگیر را دارد و هم زیبایی به فضا می دهند .

آنچه می خوانید!

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب ساده غیر باربر جزئی از اسکلت ساختمان محسوب نمی شود و به نوعی از ملزومات فرعی در ساختمان سازی بوده است، این سقف را که بیشتر برای پوشش ایرادات سقف اصلی، تزئینات، پوشش برخی مواردی که نیاز به رویت ندارند و یا کوتاه تر کردن سقف استفاده می کنند می توان در معماری داخلی دید و به نوعی می توان گفت کاربرد زیادی در معماری دارد.

این سقف را می توان با اندازه های مختلف با توجه به نیاز فضا ساخت و حتی می توان در یک فضا این سقف را در چند ارتفاع مختلف استفاده کرد. به طور کلی اجرای سقف نورگیر به دو صورت کلی تایل ها و یکپارچه برحسب جنس و کارایی که دارند اجرا می شوند این تایل ها که گچی بوده و ممکن است گاها با روکش هایی مخلوط شوند به طور معمول با توجه به استاندارد ها در اندازه های 60*60 اجرا می شوند.

قوانین استفاده

سقف کاذب گچی

پوشاندن سقف کاذب در منازل وآپارتمان ها باید بر اساس قوانین شهرداری انجام شود. این قوانین در جهت حفظ حریم همسایگان و در جهت تأمین امنیت ساکنین شود. اجرای سقف کاذب خود طبق قوانینی تعیین می‌شود که به شرح زیر میباشد:

  • در ساختمان‌هایی که به سمت جنوب هستند باید حیاط ‌خلوت در قسمتی باشد که از محل‌های عمومی، تمییز داده شود.
  • ایمنی سقف از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید برای آن، پایه‌هایی تعبیه کرد.
  • آب‌بندی و عایق کردن مناسب سقف این سازه‌ها، جزو قوانین سقف کاذب است.

کاربرد های سقف کاذب در معماری

این سقف غیر باربر کارایی های متنوعی در مکان های مختلف دارد یکی از کاربردی ترین کارایی های این سقف در خارج از بنا بارانگیر بودن آن می باشد از دیگر کارایی های سقف می توان به پوشاندن تاسیساتی که از زیر سقف اصلی بیرون زده اند، آکوستیک کردن فضا با استفاده از مصالح مختلف، جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت نام برد اما اگر بخواهیم جنبه تزئیناتی این سقف را بگوییم می توانیم به ایجاد حجم هایی برای زیبایی سقف، نورپردازی های مختلف برای زیبایی و بالا بردن کارایی فضا اشاره کرد.

کاربرد های سقف کاذب

انواع سقف کاذب

امروزه سقف کاذب بسیار پرکاربرد شده است دارای تنوع بسیار بالایی بوده که به برخی از آنها در زیر اشاره شده است

  • سقف کاذب کناف
  • آسمان مجازی
  • سقف کاذب آکوستیک
  • سقف کاذب آلومینیومی
  • سقف کاذب پی وی سی (PVC)
  • سقف کاذب چوبی
  • سقف کاذب با قطعات پیش ساخته گچی
  • سقف کاذب ترکیبی
  • و بسیاری موارد دیگر

سقف کاذب طرح دار

امروزه اجرای این سقف بیش از هر زمان دیگری رونق پیدا کرده است. در واقع مزایای ویژه آن باعث شده است که در بسیاری از محیط ها از آن استفاده شود. سقف کاذب می تواند صدای محیط را به خوبی جذب کند و از این لحاظ برای از بین بردن آلودگی های صوتی بسیار مناسب است. انجام تعمیرات در این نوع سقف بسیار آسان است و به سرعت انجام خواهد شد. نکته جالب این است که با استفاده از سقف کاذب می توان نورپردازی های بی نظیری ایجاد کرد که حس فوق العاده ای را در شما ایجاد می کند.

با توجه به مزایای فراوانی که در سقف کاذب طرح دار وجود دارد، بهتر است که شما هم برای اجرای آن دست به کار شوید!

مزایا

با استفاده از سقف‌های کاذب مجموعه نورگیر ساز ، نور طبیعی را به فضای خود دعوت کنید و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. نور طبیعی، علاوه بر ایجاد فضایی روشن و دل‌انگیز، به کاهش مصرف انرژی و افزایش شادابی و سلامتی شما نیز کمک می‌کند.  شما با نصب سقف کاذب در حیاط خلوت و پاسیو، از این فضاها در تمام طول سال لذت ببرید. سقف کاذب، فضایی دلنشین و محفوظ را برای شما ایجاد می‌کند و از شما در برابر بارش برف و باران، تابش مستقیم خورشید و گرد و غبار محافظت می‌کند.

این سقف، عایق صوتی و حرارتی ایده‌آلی است که با ایجاد فضایی آرام و خنک، آسایش و آرامش را به شما هدیه می‌دهد. سقف کاذب، راه حلی ایده‌آل برای پوشاندن تاسیسات برقی و لوله‌های فاضلاب است و به زیبایی و نظم سقف شما می‌افزاید. سقف‌های کاذب در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف موجودند و به شما امکان می‌دهند تا با هر سلیقه و دکوراسیونی، سقف ایده‌آل خود را انتخاب کنید.

سقف کاذب به سرعت و آسانی نصب می‌شود و نیاز به تخریب ساختمان ندارد. سقف کاذب، با وجود مزایای فراوانی که دارد، مقرون به صرفه است و انتخابی ایده‌آل برای بهینه‌سازی فضای شما به حساب می‌آید.

شرایط قیمت این مدل سقف

سقف کاذب طرح دار یکی از بهترین مواردی است که می توانید در داخل خانه ها از آن استفاده کنید. این موارد دارای طرح های زیبایی هستند که می توانند احساس فوق العاده ای را در شما ایجاد کنند. در واقع طرح ها به کار رفته در این محصول دارای تنوع بسیار زیادی است و هر کس با توجه به سلیقه خود می تواند انتخاب مناسب را انجام دهد.

به صورت کلی قیمت سقف نسبت به موارد ساده بیشتر است که باید برای آن فکری اساسی بکنید. معمولا این نوع از سازه بیشتر در محیط های تشریفاتی بزرگ مانند تالارها، هتل ها و سالن تشریفات دیده می شود که با هدف زیباسازی محیط نصب شده اند. برای اینکه بتوانید از شرایط قیمتی مناسبی در این مورد برخوردار شوید،‌ باید عوامل مختلف موثر بر قیمت را بررسی کنید.

مزایای نصب و اجرای سقف کاذب

نصب و اجرای سقف بدین صورت است که یک لایه پوشش بر روی سقف اصلی محل مدنظر قرار می گیرد. اجرای این سقف افزون بر جذابیت و زیبایی سبب پوشش دهی کابل کشی و تاسیسات می شود. اجرای این گونه سقف ها نیز قابلیت نورپردازی های جذاب را فراهم می آورد به آسانی همه ایرادات سقف را برطرف می کند. این سقف سبب کم شدن ارتفاع سقف می شود. بدین منظور جهت ممانعت از کم شدن فضا در تمامی بخش های خانه، مغازه یا محیط کار مبادرت به اجرای آن نمی کنند.

بهترین سقف کاذب معمولا از مزایای منحصر به فردی برخوردار است. با نصب و اجرای این سقف می توانید از زلزله، طوفان های شدید و رطوبت زیاد تا اندازه ای پیشگیری نمایید. با بکارگیری این سقف می توانید در زمان زلزله تا اندازه ای از صدمات شدید ممانعت نمایید.

یکی از مزایای اجرای این مدل سقف ها پیشگیری از انتقال صدا ها به طبقات دیگر می باشد. این سقف ها را می توان در حمام ها، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها بکار برد زیرا که استقامت زیادی در محیط های مرطوب دارد و اجرای آن بسیار به صرفه می باشد. در حال حاضر مدل های مختلفی از این سقف ها به بازار عرضه شده اند که با ملاحظه به سلیقه کاربران و طراحی مدنظر انتخاب می شوند.

False-Ceiling

بهترین متریال سقف کاذب برای محیط مرطوب

با بکارگیری بهترین سقف برای محیط مرطوب می توانید امنیت ساختمان خود را بالا ببرید. البته بایستی از مصالح و متریال عالی در ساخت این محصول استفاده کنید. اشخاص متخصص در حیطه نصب این سقف ها می توانند اقسام سقف دیگر نظیر سقف پلی کربنات، سقف پاسیو طبقه اول اقدام به اجرای سقف نورگیر نماید.

هر کدام از این مدل سقف ها مزایای خاص به خود را دارند که با توجه به نیاز خود می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. با نصب این مدل سقف ها برای شما روشنایی و راحتی فراهم می شود. بهترین متریال برای این مدل سقف ها شامل متریال چوبی، آلومینیومی، گچی، پی وی سی، شیشه ای و… می باشد.

آشنایی با مدل های بهترین سقف کاذب برای محیط های مرطوب

مدل های متنوعی از اقسام بهترین سقف کاذب برای محیط های مرطوب وجود دارند که بعضی از آنها ضد آب می باشند. در این صورت دیگر نیازی به کناف نیست و می توانید از تایل های پی وی سی بهره ببرید. سقف های کاذب برای محیط های مرطوب دارای مدل های متنوعی هستند که عبارتند از:

زیرسازی سقف کاذب پی وی سی

در مرحله اول اجرای سقف کاذب pvc اندازه گیری ابعاد سقف انجام میشود و در ادامه پانل ها یا شاستی را اندازه گیری می کنند و با برداشتن روکش پلاستیکی پانل را طبق اندازه گیری که از قبل انجام شده است برش میزند. بعد از انجام برش، اولین پانل طولی را بر روی سقف اصلی قرارداده که به همین ترتیب دیگر پانل های طولی را مشخص کرده.

تایل ها به صورت پنلی های طولی و مربعی ساخته شده اند ،جنس آن ها پی وی سی، ساخته شده از مواد نفتی می باشند. این مدل به صورت کامل ضد آب است. با نصب و راه اندازی آن  بسیار آسان  است و در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است .

زیرسازی سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی (PVC) چیست؟

PVC یک نوع ورق سقف کاذب پلاستیک سخت است که از فرآورده نفتی تولید می شود . به همین دلیل کاملاً ضد آب است و در برابر رطوبت مقوم است. به همین دلیل از این نوع پلاستیک در تولید سقف کاذب درب وپنجره در سرویس بهداشتی و حمام استفاده میشود.

اجرای سقف کاذب PVC به علت جذابیت و زیبایی خیلی زیادی که به محیط خانه می دهد در بازه زمانی اندکی به یکی از ترفند های کاربردی در ساختمان و طراحی خانه تبدیل شده است. اجرای این سقف احتیاج به تخریب کمی دارد و تنها با یک بنایی خیلی جزیی صورت می گیرد. بدین علت اجرای آن هم برای خانه هم برای محیط کار مناسب و مطلوب می باشد و از جانب کارشناسان پیشنهاد می شود. اجرای این سقف ها توسط افراد کاربلد و متبحر صورت می گیرد و نصب آن کاملا رایگان می باشد. این کار را خودتان انجام ندهید چرا که ریزه کاری هایی دارد که بهتر است نصب آن را به افراد متبحر بسپارید.

PVC یک نوع ورق سقف کاذب پلاستیک سخت است که از فرآورده نفتی تولید می شود . به همین دلیل کاملاً ضد آب است و در برابر رطوبت مقوم است. به همین دلیل از این نوع پلاستیک در تولید سقف کاذب درب و پنجره در سرویس بهداشتی و حمام استفاده میشود.  همانطور که می دانید این سقف ها به علت وزن کمی که دارند خیلی راحت نصب می شوند. بدین جهت به  لوازم و تجهیزات سقف کاذب که  عبارت از :  متر، گونیا، اره چوب بر، دریل برقی، اره سوراخ بر، پیچ گوشتی و چسب مخصوص نیاز است.

ویژگی های سقف کاذب PVC

سقف کاذب PVC دارای ویژگی های کاربردی بسیاری است که عبارتند از:

  • این سقف ها احتیاجی به اتلاف وقت و هزینه جهت نقاشی سقف را ندارند.
  • افزون بر عایق رطوبت، PVC عایق گرمایشی به شمار می آید که از اتلاف گرما ممانعت می کند.
  • از ویژگی های سقف کاذب PVC می توان به این مورد اشاره کرد که این سقف عایق صوتی نیز به شمار می آید. بدین منظور که از انتقال و پراکندگی صدا ممانعت می کند.
  • سقف کاذب کم هزینه به صرفه
  • امکان نورپردازی این سقف ها با لامپ های ال ای دی با سلیقه کنونی سازگار است.
  • از لحاظ بهداشتی این سقف خیلی بهداشتی است. چرا که می توان به راحتی آن را با آب و مواد ضدعفونی شست.
  • پنل های این سقف را می توان به راحتی تعویض نمود و می توان آنها را با مدل ها و رنگ های نوین تر عوض کرد.
  • این سقف خیلی کم وزن می باشد و هیچ وزن اضافه ای روی ساختمان وارد نمی کند.
  • استقامت و پایداری این سقف ها و ماندگاری زیاد آن از دیگر ویژگی های سقف کاذب PVC می باشد.

سقف کاذب پی وی سی (PVC) به چند دسته تقسیم می شود؟

سقف کاذب پی وی سی از لحاظ اندازه و روش نصب و اجرا به دو دسته پانل طولی و تایل تقسیم می شود.

پانل طولی:

این نوع از ورق‌های پی وی سی معمولاً در ابعاد 0.2*6 متر یا 0.4*6 متر و با ضخامت 7 یا 8 میلیمتر موجود می باشند و در طرح و رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارند. برای نصب این نوع از سقف کاذب نیاز به زیرسازی خاصی وجود ندارد.

 تایل:

دومین نوع از سقف‌های پی وی سی معمولاً در ابعاد ۶۰*۶۰ سانتیمتر و ضخامت ۸ میلیمتر وجود دارد و در زیرسازی‌های مشبکی که روی سقف اصلی نصب شدند، سوار می شوند.

سقف نواری دامپا

یکی از انواع بهترین سقف کاذب برای محیط مرطوب سقف نواری دامپا است. این سقف برای محوطه های بهداشتی بکار برده می شود و کاملا ضد آب می باشند. جنس این مدل از آلومینیوم با زیر ساختی زنگ نزن می باشد.

سقف طلقی

یکی دیگر از انواع سقف کاذب برای محیط های مرطوب، سقف طلقی است. این سقف در قیاس با سایر سقف ها مقرون به صرفه و ارزان می باشد. سقف طلقی برای آشپزخانه و حمام بسیاری مناسب می باشد. این سقف دارای طرح های متعددی است که شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. هرچند این مدل سقف از نرخ به صرفه ای برخوردار است اما خیلی مورد عنایت تولیدکنندگان واقع شده است.

سقف با قطعات پیش ساخته گچی

اسکلت اصلی و یا شبکه اصلی این سقف از آلومینیوم می باشد و قطعات گچی پیش ساخته در لا به لای این آلومینیوم ها که حکم اسکلت را دارند قرار کمی گیرند. البته یکی دیگر از شکل قرار گرفتن این قطعات گچی قرار گرفتن روی تکه های چوب می باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که در ساخت این نوع از سقف ها از نوع قطعات گچی آن استفاده می کنند از  مهمترین این موارد می توان به مواردی همچون سبکی، نصب سریع و آسان و امکان ایجاد طرح های متنوع، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر عبور صدا، تهویه مناسب و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

البته گچ از آن دسته از مصالح ساختمانی قرار می گیرد که مقاومت بالایی در برای آتش سوزی دارد و این مورد است که این نوع از سقف را محبوب تر از سایرین کرده است.

نباید فراموش کرد که در سقف ها با قطعات پیش ساخته گچی به راحتی می توان قطعات را جابجا و یا تعویض کرد، همچنین در مورد مسئله نهایی یعنی رنگ کاری یکی از آسان ترین ها می باشد چراکه رنگ کاری با پرداخت جزئی کافی بوده تا این سقف زیبایی کافی داشته باشد و ثبات رنگی بالایی هم دارد.

 سقف آکوستیک

سقف آکوستیک به نوعی عایق صوتی محسوب می شود و در فضا های پر سر و صدا مانند سینما،سالن های تئاتر،وساختمان های که در محله های پر رفت وآمد در معرض آلودگی صوتی قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. از متریال های پر استفاده در این نوع سقف می توان به این موارد اشاره کرد ورق های آلومینوم، پشم شیشه، پارچه و تایل های چوبی و گچی متریال های مختلفی هستند که در ساخت این سقف ها به کار برده می شوند.

سقف کاذب مدرن

در ساختمان برای دکوراسیون داخلی زیبای محیط خانه از سقف کاذب مدرن استفاده میشود که در رنگ و طرح های مختلف توسط نورگیر ساز با قیمتی مناسب تولید واجرا میشود.

سقف کاذب مدرن

سقف کاذب مناسب چه فضاهایی است؟

سقف کاذب به دلیل راحتی در نصب در همه مناطق اجرا شدنی می باشد. اگرچه با توجه به نوع طراحی و شرایط محیط مبادرت به اجرای ‌مدل های متنوع نظیر سقف کوپل، طلق حبابی، سقف پلی کربنات، سقف پاسیو طبقه اول و اجرا سقف نورگیر می کنند.

سقف کاذب پذیرایی

این مدل سقف با توجه به نوع طراحی و دیزاین کلی محیط تعیین و نصب می شود. به عنوان مثال چنانچه مقدار نورپردازی و روشنایی حائز اهمیت باشد مبادرت به کناف کاری سالن پذیرایی با نورپردازی زیاد می کنند. اگرچه آرامش و مدل متعادل در محوطه حائز اهمیت باشد اقدام به نصب سقف کاذب پذیرایی می کنند.

سقف کاذب سرویس بهداشتی

یکی از انواع سقف کاذب، سقف کاذب سرویس بهداشتی می باشد. برای نصب این نوع سقف از اقسام سقف های ضد آب بهره می برند. همواره این مبادرات جهت کاهش ارتفاع سقف سرویس بهداشتی صورت می گیرد. از مزایای این مدل سقف می توان به پوشش دهی کامل لوله های تهویه هوا، سیم کشی ها، کم شدن هزینه های کاشی کاری، عایق صدا و گرما و پیشگیری از نم زدگی و منتقل نمودن رطوبت به این محوطه ها اشاره کرد.

سقف کاذب آشپزخانه

سقف کاذب ساده برای آشپزخانه بهترین گزینه می تواند باشد. از بین اقسام آن، سقف کاذب کناف و سقف کاذب مجازی مدلی از مناسب ترین آن ها می باشد که می توان بکار برد.  یکی از مناسب ترین روش ها جهت جذاب تر شدن این محوطه اجرای این نوع سقف های کاربردی می باشد. این سقف افزون بر جذابیت سبب عایق بندی، پوشش دهی تاسیسات هم می شود. این مدل سقف ها از استقامت زیادی برخوردارند و در بازه زمانی اندکی نصب می شوند.

سقف کاذب اتاق خواب

بکارگیری سقف های کاذب در اتاق خواب به نوین شدن این بخش کمک بسزایی می کند. همچنین محوطه ای دلنشین را ایجاد می کند. مناسب ترین سقف کاذبی که در این بخش از منزل می توانید بکار ببرید کناف می باشد.

سقف کاذب مغازه

برای پرداختن به سقف کاذب مغازه، بهتر است ابتدا با یکی از راهکارهای موجود در طراحی و دیزاین ساختمان، یعنی سقف کاذب آشنا شویم. یک ساختمان مسکونی و تجاری بدون سقفِ مناسب، ناقص است.

سقف به عنوان مکانی است که ساکنان یک ساختمان، برای مثال مغازه، می توانند به کمک پنل‌های سقفی جذاب، سقف کاذب مغازه را ایجاد کرده و حس زیبایی شناسی خود را به نمایش بگذارند.

سقف کاذب حمام

سقف کاذب حمام نوعی سقف کاذب است که به طور خاص برای استفاده در حمام ها طراحی شده است. آنها از موادی ساخته شده اند که در برابر رطوبت و کپک مقاوم هستند و می توانند برای پنهان کردن لوله ها و سیم کشی استفاده شوند. سقف کاذب حمام همچنین می تواند برای بهبود روشنایی و تهویه در حمام استفاده شود.

سقف کاذب مغازه

قیمت سقف کاذب

قیمت سقف کاذب به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

متراژ:

هرچه متراژ سقف بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه نصب:

هزینه نصب به نوع سقف کاذب، متراژ و پیچیدگی کار بستگی دارد.

برند:

برندهای معروف و شناخته شده معمولاً قیمت بالاتری دارند.

نوسانات بازار:

نوسانات بازار مصالح ساختمانی می‌تواند بر قیمت سقف نیز تاثیر بگذارد.

قیمت اجرای سقف کاذب به چه مواردی بستگی دارد؟

عوامل زیادی در هزینه اجرای سقف کاذب اثرگذار می باشند. نخستین مورد نوع مصالح و متریال این سقف می باشد. مورد بعدی که مشخص کننده هزینه اجرای سقف کاذب می باشد مساحت کار است. حتی شیوه اجرای بتونه کاری، هزینه های حمل و نقل متریال و… بر هزینه اجرای این سقف اثرگذار می باشند.

اگر که به فکر خرید سقف پاسیو یا سقف استخر هستید بهتر است محصول مورد نظر خود را از فروشندگان معتبر تهیه کنید تا بتوانید از کیفیت و سلامت آن اطمینان داشته باشید. تیم ما سعی دارد تا با ارائه‌ی خدمات باکیفیت تحت نظر متخصصین حرفه‌ای محصولاتی در خور مشتری را ارائه دهیم.

سوالات متداول طراحی اجرای سقف کاذب بامدرن ترین متریال