نورگیر سقفی رنگی

نورگیر سقفی رنگی

اگر به دنبال راهی برای افزایش نور طبیعی و کاهش نیاز به استفاده از انرژی در خانه خود هستید، نصب نورگیر سقفی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. نورگیرهای سقفی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام نسبت به مزایای خود محبوبیت خاصی دارد. در این مقاله با ویژگی نورگیرهای رنگی و انواع مختلف نورگیرهای رنگی آشنا می‌شویم.

استفاده از نورگیر سقفی در مکان های مختلف

نورپردازی صحیح و طبیعی در زیبا سازی جلوه دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها موثر است. به طوری که افراد زیادی برای بهره‌مندی از نور طبیعی خورشید و افزایش درخشندگی خانه خود، به اجرای سقف نورگیر می‌پردازند. نورگیرهای سقفی را می‌توان در سقف اتاق خواب‌ها، پاسیو، پذیرایی و سقف اکثر نقاط ساختمان نصب کرد.
از نورگیر سقفی، همان‌گونه که می‌توان از نام آن متوجه شد، برای نصب در سقف مکان‌ها مختلف استفاده می‌شود. نورگیر سقفی اساسا برای هر محیطی در ساختمان مناسب است. همچنین نورگیر سقفی ضمن اینکه زیبایی معماری فوق العاده‌ای به خانه‌ها می‌بخشد، محیط را از نور طبیعی خورشید نیز بهره‌مند می‌سازند و نیاز به مصرف انرژی را در آن کاهش می‌دهد.

نورگیر سقفی مدرن

همه ی ما می دانیم یک نورگیرمدرن و ایده آل در خانه نیازمند فضایی شاداب، با روشنایی مناسب است. بهترین مکان برای قرار گیری این عملکرد فضاهایی است که امکان نور رسانی از طریق سقف به خوبی وجود دارد. که می تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد.
قیمت نورگیرهای سقفی با توجه به مساحت، طرح و مواد اولیه به کار رفته در آن با هم متفاوت است.

نورگیر سقفی اتاق خواب

یکی از مکان های مناسب برای اجرای نورگیر سقفی اتاق خواب میباشد و در این روزها با پیشرفت متریال و انواع سبک های نورگیر سقفی این نورگیر ها در رنگ بندیهای گوناگون مناسب با دکوراسیون و سلیقه شما قابل سفارش گذاری و نصب میباشد.

همچنین بخوانید: انواع سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

استفاده از نورگیر سقفی در مکان های مختلف

نورگیرهای سقفی رنگی

نورگیرهای رنگی که از صدها سال پیش در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنان محبوبیت خود را از دست نداده‌اند. استفاده از نورگیرهای رنگی زیبایی فوق العاده‌ای به داخل ساختمان‌ها می‌بخشد. همچنین این نورگیرها به دلیل لایه‌های محافظتی که در ساختار خود دارند، از نفوذ و تابش مستقیم اشعه‌های مضر و مخرب به داخل محیط جلوگیری می‌کنند.
اگر روی شیشه نورگیر رنگی اشکال هندسی طراحی شود، این اشکال به زیبایی در داخل محیط نمایان شده و فضای خاصی به محیط می‌بخشد. البته نورگیرهای سقفی رنگی ضمن زیبایی‌های ظاهری خود می‌توانند از تمام ویژگی‌ها و مقاومت نورگیرهای دیگر بهره داشته باشند.

سقف شیشه ای با طرح های رنگارنگ

یکی از مدل های سقف کاذب شیشه ای رنگارنگ است این سقف از رنگ های شادی استفاده کرده است و این رنگ روحیه شما اثر بخش می باشد. هم چنین در سقف شیشه ای رنگارنگ میتوانید با سفارش دادن تم های به رنگ دلخواه خود محیط خانه را برای خود شاد و دل انگیز کنید.

سقف شیشه ای با اشکال هندسی

برای انتخاب سقف کاذب می توانید با مشاهده کردن انواع اشکال هندسی متفاوت سقف مورد نظر خود را انتخاب کنید از طرفی به دلیل اینکه در این سقف انواع اشکال هندسی قرار داده شده است کمی بی نظم به نظر میرسد به شما توصیه می کنیم طراحی با نظمی برای سقف در نظر بگیرید تا با نور پردازی فضا به درستی انجام شود.

  • _مزیت های سقف کاذب شیشه ای
  • _در اندازه های استاندارد و قابل دسترس
  • _بکار گیری از شیشه پلیمری ضد ضربه
  • _بدون سرب بودن
  • _مانع از اشعه شدید نور خورشید
  • _کاربرد سقف های شیشه ای

سقف کاذب رنگی شیشه ای اغلب در بخش های ویژه ای یک واحدی استفاده می شود. اصولا در ساختمان های مسکونی بیشترین استفاده از سقف کاذب شیشه ای دارند و عبارتند از:

  • _پذیرایی
  • _اشپزخانه
  • _حمام
  • _سرویس بهداشتی

همچنین بخوانید: توضیحاتی درمورد انواع دریچه نورگیر سقفی

نورگیر سقفی رنگی

انواع نورگیر رنگی سقفی از لحاظ ظاهری

نورگیرهای رنگی با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند، در سقف مکان‌های مختلف استفاده می‌شوند. یعنی برای سقف مکان‌های عمومی که در معرض دید عموم قرار دارد، بهتر است از نورگیرهای زیبا از لحاظ ظاهری استفاده شود؛ اما در غیر این صورت، نیازی به تهیه نورگیرهای رنگی زیبا از لحاظ ظاهری نیست. انواع نورگیر سقفی رنگی از لحاظ ظاهری به شرح زیر است:

نورگیر سقفی قوسی

نورگیرهای سقفی قوسی شکل یکی از انواع محبوب نورگیر سقفی است که عموما در مکان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نورگیر عموما با ورق پلی کربنات 2 یا چند جداره پوشانده می‌شوند؛ چرا که با این کار مقاومت شیشه نورگیر در برابر آب و هوا و عوامل بیرونی افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید: نورگیرسقفی مناسب آتریوم و مزایای آن

نورگیر سقفی قوسی

نورگیر سقفی گنبدی

نورگیر رنگی گنبدی شکل به دلیل ظاهر زیبا و کلاسیک خود، برای نصب در سقف بناهای طرح رومی بسیار مناسب تلقی می‌شود. این نوع نورگیر که گران قیمت‌ترین و زیباترین نورگیر سقفی به شمار می‌رود، یک عنصر تزئینی بی‌نظیر در فضاهای داخلی ساختمان‌ها است. نصب این نورگیر نیازمند یک فضای خالی بزرگ می‌باشد و نمی‌توان آن را در خانه‌های معمولی نصب کرد.

نورگیر سقفی حبابی

برای رساندن نور طبیعی خورشید به تمام نقاط تاریک اتاق، نورگیر سقفی حبابی بهترین گزینه است. نورگیرهای حبابی که نوعی حباب شیشه‌ای به شمار می‌روند، با لایه‌های مختلف خود موجب انعکاس چند باره نور خورشید و در نتیجه تشدید آن می‌شوند. البته نورگیر حبابی بی رنگ زیبایی خاصی ندارد؛ اما می‌توان نورگیر کوپل  رنگی را در بازار یافت که می‌تواند یک انتخاب عالی از نظر زیبایی و کاربرد باشد.

همچنین بخوانید: توضیحاتی در مورد انواع دریچه نورگیرسقفی

نورگیر سقفی حبابی

نورگیر سقفی هرمی

نورگیرهای هرمی برای مدرن سازی خانه‌ها ساخته شده‌اند و دید فوق‌العاده‌ای از آسمان را در محل ایجاد می‌کنند. نورگیر سقفی هرمی تا 3 برابر نور طبیعی بیشتری نسبت به شیشه‌های ساده فراهم می‌سازد. همچنین ساختار هرمی این نورگیر موجب شده تا بتوان آن را در روی سقف‌های صاف نصب کرد.

انواع نورگیر سقفی از نظر ساختار

نورگیرهای سقفی از نظر ساختار به دو نوع تهویه‌ای و ثابت تقسیم می‌شوند. نورگیر سقفی ثابت، همانطور که از نامش پیداست، به گونه‌ای طراحی می‌شود که امکان باز و بسته شدن را ندارد و تنها برای تامین نور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نورگیر تهویه‌ای که استفاده بیشتری نسبت به نورگیر ثابت دارد، علاوه بر تامین نور محیط، باز و بسته شده و برای تهویه هوا بسیار مناسب است.

صرفه‌جویی در انرژی با نصب نورگیرهای سقفی رنگی

نصب  سقف پلی کربنات با رنگ های مختلف در مکان‌های مانند آشپزخانه، اتاق خواب باعث کاهش مصرف انرژی در محیط می‌شود. چرا که با افزایش نور و گرما در محیط، نیاز به روشن کردن چراغ و سیستم گرمایشی کم شده در کاهش هزینه‌ها موثر است. طبق آمار، با نصب نورگیر سقفی در یک مکان، 10% از هزینه کل مصرف انرژی در مکان کاهش می‌یابد که نسبت به قیمت نورگیر سقفی بسیار با صرفه تلقی می‌شود. در نتیجه، بهتر است شما نیز راجع به نصب نورگیر سقفی به خانه خود یک فکر اساسی کنید!

سوالات متداول نورگیر سقفی رنگی

نورپردازی صحیح و طبیعی در زیبا سازی جلوه دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها موثر است از نورگیر سقفی، همان‌گونه که می‌توان از نام آن متوجه شد، برای نصب در سقف مکان‌ها مختلف استفاده می‌شود. نورگیر سقفی اساسا برای هر محیطی در ساختمان مناسب است.
استفاده از نورگیرهای رنگی زیبایی فوق العاده‌ای به داخل ساختمان‌ها می‌بخشد. همچنین این نورگیرها به دلیل لایه‌های محافظتی که در ساختار خود دارند، از نفوذ و تابش مستقیم اشعه‌های مضر و مخرب به داخل محیط جلوگیری می‌کنند.
نورگیر سقفی قوسی نورگیر سقفی گنبدی نورگیر سقفی حبابی نورگیر سقفی هرمی
نورگیرهای سقفی از نظر ساختار به دو نوع تهویه‌ای و ثابت تقسیم می‌شوند. نورگیر سقفی ثابت، همانطور که از نامش پیداست، به گونه‌ای طراحی می‌شود که امکان باز و بسته شدن را ندارد و تنها برای تامین نور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نورگیر تهویه‌ای که استفاده بیشتری نسبت به نورگیر ثابت دارد، علاوه بر تامین نور محیط، باز و بسته شده و برای تهویه هوا بسیار مناسب است.

1 دیدگاه برای “نورگیر سقفی رنگی”

  1. ناهید مرسلی گفت:

    سلام وقت بخیر لطفا چند نمونه ازنورگیر سقفی جدید برای من ارسال کنید.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *