آب بندی شیشه نورگیر

آب بندی شیشه نورگیر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی شاهد استفاده‌ی هر چه بیشتر از شیشه نورگیر هستیم و به نحوی این موضوع رواج پیدا کرده است. کاربرد اصلی شیشه‌های نورگیر برای پخش نور آفتاب در فضا‌های تاریک می‌باشد و می‌توانید با استفاده از آن از داشتن نور طبیعی لذت ببرید. موردی که هم به خانه‌ی شما زیبایی می‌دهد و هم می‌تواند باعث شود که نیاز استفاده‌ی شما از انرژی‌های پرمصرف کمتر شود. اما انواع نورگیر‌ها دارای مشکلاتی هستند که از عمده‌ترین آن‌ها می‌توان به نداشتن مقاومت در برابر آب اشاره کرد. در این مورد است که استفاده از شیشه نورگیر آب بندی شده پیشنهاد می‌شود.

اما چطور شیشه نورگیر را آب بندی کنیم؟ مزایای آن چیست؟ آیا می‌توانیم خودمان این کار را انجام دهیم؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر موارد بالا بپردازیم. برای سفارش انواع سقف کاذب و نورگیر سقفی می‌توانید به بخش فروشگاه وبسایت مراجعه کنید.

چرا شیشه نورگیر را آب‌بندی کنیم؟ روش‌های مختلفی آب‌بندی

همانطور که گفتیم یکی از نقاط ضعف اصلی شیشه نورگیر را می‌توان مقاوم نبودن در برابر نفوذ آب دانست. اما راه حلی برای این مورد وجود دارد و آن هم آب‌بندی شیشه نورگیر است، در این روش شما با استفاده از راه‌های مختلفی درز‌های نورگیر را می‌پوشانید که باعث می‌شود مشکلاتی اعم از خیس شدن پرده‌ها، بوی بد، ایجاد لکه و نظیر آن‌ها ایجاد نشود.

در مرحله‌ی اول آب‌بندی شما باید نشتی شیشه‌های مورد نظر خود را بررسی کنید و تک تک آن‌ها را پیدا کنید. سپس با انتخاب روش بخصوص خود می‌توانید اقدام به آب بندی کنید. برای اینکار روش‌های مختلفی وجود دارد اما افراد حرفه‌ای و متخصص این زمینه معمولا از پروفیل‌ها و چسب‌های مخصوص برای آب بندی سقف‌های شیشه‌ای نورگیر استفاده می‌کنند. یکی دیگر از روش‌های معمول، گذاشتن واشر بین شیشه و چارچوب پنجره می‌باشد.

شما با استفاده واشر می‌توانید فضای خالی بین شیشه و چارچوب پنجره را پر کنید و در نتیجه از عبور هر چیزی به بخش داخلی جلوگیری می‌شود. اما نکته‌ی منفی این روش آب‌بندی را می‌توان این نکته دانست که برای انجام آن نیازمند خارج کردن شیشه و نصب دوباره آن خواهید بود. اگر از هرکدام یک از این روش‌های بیان شده برای آب‌بندی شیشه نورگیر خود استفاده کنید می‌توانید کمترین مشکلات ممکن را در استفاده از آن تجربه کنید. همچنین برای خرید انواع وسایل ساختمانی نظیر سقف پاسیو و سقف استخر می‌توانید با پشتیبانی فروشگاه ما در ارتباط باشید.

آب بندی سقف کاذب پاسیو

اجرای سقف کاذب با متریال های مختلف مثل ورق پلی کربنات شیشه ، ورق فایبر گلاس ساخته می شود بعد از مونتاژ و پایان کار باید سقف پاسیو طبقه اول یا هر نورگیر دیگری را بررسی کنید و آب بندی کنید تا در زمان بارش باران از نفوذ آب به داخل مکان اطمینان حاصل کنید

همچنین بخوانید: سقف ورودی ساختمان

آب بندی شیشه نورگیر

آببندی پنجره ها با استفاده از چسب های آببندی

یکی از مواردی که در بخش‌های بالایی متن به آن اشاره کردیم، استفاده از چسب‌های آب‌بندی بود. این چسب‌ها علاوه بر اینکه می‌توانن تمام مشکلات شما در رابطه با رسوب را حل کنند، به شیشه نورگیر زیبایی خاصی نیز می‌بخشند، چرا که در رنگ‌های مختلفی مانند سفید، بی رنگ، مشکی، قهوه ای و … دربازار موجود می باشند.

البته انتخاب این رنگ به نیاز و طراحی مورد نظر شما نیز بستگی دارد که به علت وجود آن‌ها در طیف‌های مختلف دست شما در این مورد بسیار باز می‌باشد. مورد دیگری که باعث می‌شود افراد زیادی به آب‌بندی نورگیر‌ها روی بیاورند مصرف انرژی می‌باشد. شما با استفاده از آب‌بندی و چسب‌های مخصوص اینکار جلوی هدر رفتن هر گونه انرژی را می‌گیرید و در نتیجه باعث می‌شود انرژی مصرفی مثل گرما و سرما از درزهای پنجره و شیشه به بیرون خارج نشوند. موردی که در اصل به کاهش هزینه‌های مصرف انرژی شما کمک بسیاری خواهد کرد. برای سفارش و نصب انواع سقف حیات خلوت و سقف ورودی ساختمان می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید.

مزایای آب بندی شیشه نورگیر چیست؟

آب‌بندی کردن و در اصل عایق‌سازی شیشه‌های نورگیر یکی از مهمترین مواردی است که باید در راه مقابله با مشکلات و بهینه سازی انرژی انجام دهید. اما این مورد دارای فواید و مزایای دیگر نیز می‌باشد که بهتر است با آن آشنا شوید.

  • – جلوگیری از ورود هرگونه رطوب و آلودگی به داخل محیط
  • – کاهش چشم‌گیر صداهای خارجی و آلودگی صوتی
  • – مقاومت در برابر عوامل طبیعی که می‌توانند برای شما مشکل ساز شوند، نظیر بارش باران، رطوبت آب

پس با توجه به مواردی گفته شده به این نتیجه می‌توان رسید که کارایی سقف شیشه‌ای تا حد زیادی به آب بندی آن بستگی دارد، چرا که با ورود هرگونه رطوبت و گرد و خاک به محیط داخلی از کارآیی آن کاسته می‌شود. پس بهتر است سعی کنید، با هماهنگی متخصصین آب بندی سقف‌های شیشه‌ای را انجام دهید.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن موارد گفته شده بتوانید به این نتیجه رسیده باشید که آب‌بندی شیشه نورگیر یک مسأله ضروری می‌باشد. اگر که به خرید و سفارش نورگیر حبابی  و بارانگیر علاقه‌مند هستید می‌توانیدا صفحه تماس با ما با مشاورین و کارشناسان نورگیر ساز در ارتباط باشید.

 

4 دیدگاه برای “آب بندی شیشه نورگیر”

  1. محمد mr گفت:

    سلام وقت بخیر شما چه نوع چسب آب بندی سقف پیشنهاد میکنید؟

  2. محیا گفت:

    سلام وقت بخیر نورگیر شیشه پنجره چه جوری قیمت گذاری میشه؟

  3. میترا گفت:

    سلام نور گیر پاسیو ما حبابی است موقع وزش باد خیلی صدا میده
    وچون اینجا اغلب بادهای تندی میوزه صدا های وحشتناکی تولید میکنه همچنین باعث ورود آشغال داخل خونه میشه لطفا راهنمایی کنید.

  4. jahangiri گفت:

    سلام وقت بخیر برای حل این مشکل، می‌توانید از راه‌حل‌های زیر استفاده کنید:
    تغییر نوع نورگیر
    نصب عایق
    نصب محافظ
    برای انتخاب بهترین راه‌حل، باید شرایط خاص نورگیر و ساختمان شما را در نظر بگیرید.با توجه به توضیحاتی که فرمودید نورگیر حبابی است یا باد در منطقه شما شدید است، ممکن است نیاز به تعویض نورگیر داشته باشید. وبا این کار مشکل را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *