سقف پاسیو طبقه اول و نکاتی در مورد آن

سقف پاسیو طبقه اول و نکاتی در مورد آن

استفاده از سقف پاسیو در طبقه اول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در واقع شما باید دقت بسیار زیادی در انتخاب یک سقف برای پاسیو داشته باشید. این امر با هزینه چندان کمی انجام نمی شود. در عین حال باید در نظر داشته باشید که سقف پاسیو برای طبقه اول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. پس باید نهایت دقت را در انتخاب بهترین سقف داشته باشید تا بتوانید عملکرد خود را در بهترین شرایط انجام دهید. ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در این مورد با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. تقریبا تمامی افراد عاشق نور طبیعی در خانه خود هستند، به عنوان مثال بسیاری از خانه داران از پرده های روشن استفاده می کنند تا بتوانند در طول روز نور بیشتری از فضای بیرون دریافت کنند.

مسقف کردن سقف پاسیو، ایده مدرن و کاربردی برای خانه شما

سقف پاسیو طبقه اول با توجه به اهداف مختلفی در خانه های آپارتمانی و ویلایی اجرا می شود و محبوبیت بالایی نیز در میان مشتریان دارد. این سقف بیشتر با هدف دریافت نور طبیعی بیشتر در خانه ها استفاده می شود که یک تفاوت بزرگ با حیاط خلوت دارد. محیط پاسیو در وسط خانه نیز می تواند پیاده شود و دارای یک سقف است که برای پرورش گیاه های آپارتمانی مناسب است. سقف پاسیو طبقه اول انواع مختلفی دارد که از آن ها می توان به طلق حبابى و سقف پلى كربنات اشاره کرد.

مسقف کردن سقف پاسیو

با سقف پاسیو طبقه اول بیشتر آشنا شوید

سقف پاسیو را می توان به عنوان یکی از بهترین تجهیزات برای نورگیری در محیط داخلی دانست. در واقع در این شرایط ما می توانیم انتظار داشته باشیم که نور مستقیم خورشید وارد محیط نمی شود و در عین حال باید در نظر داشته باشید که فضاسازی زیباتری برای یک خانه انجام می شود. در واقع یک پاسیو، نورگیری برای محیط بسته است و باید در نظر داشته باشید که استفاده از آن دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. سقف پاسیو در طبقه اول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به این منظور می توانیم از طلق حبابی یا سقف کوپل استفاده کنیم. همچنین باید در نظر داشته باشید که از سقف پلی کربنات نیز به این منظور استفاده می شود. اجرای سقف نورگیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که محیط را جلوه خاصی می دهد که باید حتما در این خصوص توجه بسیار زیادی داشته باشید. در صورتی که می خواهید از یک سقف پاسیو بسیار با کیفیت استفاده کنید، می توانید در این خصوص با کارشناسان ما در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید.

کاربرد سقف پاسیو در طبقه اول چیست؟

سقف پاسیو کاربردهای مختلفی دارد که به همین دلیل در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. به عنوان مثال شما با استفاده از اجرایی کردن سقف پاسیو طبقه اول می توانید یک گلخانه در وسط منزل خود داشته باشید. استفاده از این فضاها معمولا هم در خانه های آپارتمانی کاربرد دارد و هم در خانه های ویلایی.

در صورتی که در ساعات مختلفی از روز، نور طبیعی خانه شما کم می شود، اجرایی کردن سقف پاسیو پیشنهاد خوبی برای دریافت نور بیشتر در طول روز است. با توجه به اجرایی کردن این ایده می توانید روحی تازه به خانه خود دهید. سقف پاسیو طبقه اول و اجرایی سقف نورگیر انواع مختلفی دارد که شامل سقف كوپل و یا نورگیر سقفی می شود. سقف پاسيوطبقه اول یا همان سقف حیاط خلوت که بیشتر مردم با این نام می شناسند، به عنوان قلب روشن خانه شناخته می شود.

استفاده از سقف پاسیو در کدام خانه ها مناسب است؟

اجرای سقف نورگیر برای چه خانه هایی مناسب است؟ این سوال بسیاری از مشتریانی است که قصد دارند از این سقف ها برای خانه خود استفاده کنند. استفاده از سقف پاسیو برای طبقه اول، در تمامی نقاط خانه امکان پذیر است، اما استفاده از این سقف بیشتر در مناطقی صورت می گیرد که به نور دسترسی کمی دارد. به عنوان مثال شما می توانید در نقاطی از خانه خود که از پنجره ها دور هستند از سقف پاسیو استفاده کنید و نور خانه خود را بیشتر کنید.

با وجود این که بیشتر مردم برای خانه های آپارتمانی از سقف پاسیو استفاده می کنند، اما در خانه های یک طبقه نیز می توانید استفاده های زیبا و کاربردی از سقف پاسیو داشته باشید. این کار علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، دارای کاربردهای مختلفی نیز می باشد. با توجه به این که اجرایی کردن سقف پاسیو بیشتر برای نور بیشتر به ساختمان است، از آن فضا برای پرورش گل و گیاه استفاده می کنند.

سقف پاسیو طبقه اول

با توجه به این که می توانید در فضای پاسیو خود به عنوان گلخانه استفاده کنید، می توانید از یک تصفیه کننده طبیعی هوا نیز بهره مند شوید. بنابراین همین حالا نسبت به خرید و اجرایی سقف پاسیو طبقه اول اقدام کنید. می توانید با کارشناسان ما برای اجرایی کردن تماس حاصل فرمایید.

چرا نورگیر در ساختمان ها اهمیت زیادی دارد؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ساختمان های جدید با آن دست و پنجه نرم می کنند را می توان عدم وجود نور طبیعی دانست. همین مسئله باعث می شود که مشکلات بسیار زیادی وجود داشته باشد و از این روی استفاده از نورگیر پاسیو در ساختمان های امروزی با رشد بسیار زیادی همراه بوده است. این در حالی است که شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که اصولا چطور باید با وجود نورگیر عایق بندی صوتی و حرارتی داشت؟ چرا که این مسئله با وجود نورگیرها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.  اجرای سقف نورگیر می تواند برای جلوگیری از ورود آلودگی جلوگیری کرده و برای عایق بندی صوتی و حرارتی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در انتخاب سقف نورگیر پاسیو طبقه اول باید به چه مواردی توجه داشت؟ این سوالی است که در ادامه نسبت به نقد و بررسی آن اقدام خواهیم کرد.

چرا نورگیر در ساختمان ها اهمیت زیادی دارد

قوانین مربوط به پوشاندن سقف پاسیو طبقه اول

اگر بنا به هر دلیلی می خواهید که نورگیر سقفی را بپوشانید، باید قوانین مربوط به آن را بدانید .
مقررات شهرداری درباره پاسیو همواره نزد سازندگان اماکن مورد توجه بوده است. هر سازنده ای پیش از اجرای طرح و نقشه اش به صورت عملی باید به فکر بی دردسر اجرا شدن طرح خود باشد.

ضوابط نور گیری پاسیو

کارکرد پاسیو در آپارتمان بیشتر برای فراهم آوردن نور کافی و زیبایی است. امروزه هنگامی که نام پاسیو را از یاد میگذرانیم، بی درنگ تصویری از فضایی از ساختمان در ذهنمان نقش میبندد که نهایتا طبق قوانین شهرداری مساحتی حدود ۲۴ متر دارد که دور تا دور آن را پنچره همسایه ها فرا گرفته است.

طبق قانون شهرداری در مورد پاسیو حداقل مساحت نورگیری در قطعات کوچکتر یا مساوی ۲۰۰ متر مربع برای فضاهای اصلی معادل ۶% مساحت زمین و حداقل بعد نورگیر ۲ متر الزامیست.

پوشش سقف پاسیو با فضای بیرون رابطه ی مستقیمی دارد با وجود تامین نور برای اتاق ها و فضای داخل آپارتمان و تهویه هوا دارای دردسر و مشکلاتی می باشد که در هنگام گرد و غبار و بارندگی ها برای ساکنین ایجاد می کند با مسقف کردن پاسیو می توان جلوی این مشکلات را گرفته و از آن استفاده بهتری کرد.

سقف های پلی کربنات که به عنوان سقف های سبک یا کاذب شناخته می شوند. از لحاظ شهرداری منع قانونی نخواهند داشت پوشش سقف کاذب پاسیو معمولا از سقف طبقه اول اجرا می گردد، نورگیری که در طبقه اول سقف پاسیو است در صورتی که در اختیار یکی از واحدها باشد و دیگر واحدها امکان عبور ومرور در آن را نداشته باشند اگر تا ارتفاع مجاز به صورتی که مزاحمتی برای طبقات بالای پاسیو ایجاد ننماید هیچگونه منع قانونی از طرف شهرداری نخواهد داشت.

ولی احداث سقف هایی با سازهایی از قبیل آجر،تیر آهن،گچ خاک که به سقف های حیاط خلوت سنگین معروف می باشند از لحاظ شهرداری و قانون تملک آپارتمانها غیر مجاز بوده و با شخص احداث کننده توسط شهرداری طبق قوانین شهرداری برخورد خواهد شد.

این کار از متحمل شدن جریمه سازنده را محفوظ نگه میدارد. مانند هر قسمتی از سازه سقف پاسیو نیز می بایست با توجه به قوانین و استاندارد هایی ساخته شود. همچنین در نورگیر نمی توان بالکن اضافه کرد و این مورد نیز طبق قوانین شهرداری ممنوع اعلام شده است. تامین نور برای محیط های اداری فقط مختص به آبدارخانه نیست پس باید نورگیر سقفی طوری طراحی شود که سایر قسمت ها نیز از نور کافی برخوردار شوند.
عبور تاسیسات و انواع لوله ها از نورگیر ممنوع می باشد و در صورت بروز این خطا جریمه های متعددی در انتظار مالک خواهد بود.

معمولا در اکثر خانه های امروزی فضایی برای نورگیر حبابی یا نورگیر سقفی در نظر گرفته می شود. وجود نورگیر منافع زیادی دارد که بیشتر کردن نور خانه مهم ترین وظیفه ای است که این سازه بر عهده دارد.
نکته مهم دیگر این است که نورگیر ها و پاسیو ها باید دسترسی خوب و مناسبی داشته باشند. هر چقدر که دسترسی بهتری به این قسمت ایجاد شود، رعایت نظافت در آن نیز امکان پذیر خواهد بود. تغییر کاربری نورگیر سقفی به هیچ عنوان مجاز نیست و ساکنان حق تصرف در این بخش را ندارند

چند نکته از قوانین استفاده از سقف پاسیو طبقه اول

  • ضوابت پوشش پاسیو طبقه اول باید بر اساس قوانین شهرداری انجام شود. این قوانین در جهت حفظ حریم همسایگان و در جهت تأمین امنیت و رفاه شهروندان تبیین شده‌اند. محل قرارگیری حیاط‌ خلوت، خود طبق قوانینی تعیین می‌شود که به شرح زیر میباشد:
  • ساکنین طبقه همکف نمی‌توانند به دلیل دسترسی به پاسیو ، دخل و تصرفی بر فضای پاسیو انجام دهند.این دخل و تصرف می‌تواند شامل ساخت انباری، پارکینگ، راه اندازی کسب و کار و … باشد. همچنین ساکنین طبقه همکف اجازه استفاده آزادانه از حیاط خلوت را ندارند و اگر در تهویه و تأمین نور و آرامش سایر ساکنین اختلالی ایجاد شود، بر خلاف قوانین حیاط خلوت است.
  • ساکنین طبقه اگر بخواهند فضا را مسقف کنند باید از تمام اهالی ساختمان کسب اجازه کنند.

بررسی آیین نامه شهرداری برای اجرایی کردن سقف پاسیو طبقه اول

یکی از مهم ترین مواردی که پیش از اجرایی کردن سقف پاسیو باید در نظر داشته باشید، قوانین شهرداری است. به عنوان مثال سقف هایی از جنس پلی کربنات برای اجرایی کردن از نظر شهرداری مانعی ندارد. اما از طرف دیگر استفاده از آجر و گچ برای ساخت سقف، که به سقف های سنگین مشهور هستند، با توجه به قوانین شهرداری ممنوع هستند و با افراد متخلف برخورد می شوند. بنابراین همواره در نظر داشته باشید که ایده های اجرایی خود را با آیین نامه شهرداری بررسی کنید.

در آیین نامه شهرداری، اجرایی کردن سقف پاسیو که در بیشتر موارد از طبقه اول شروع می شود، در صورتی که مانع واحدهای دیگر نشود و همچنین ارتفاع مناسبی داشته باشد، از نظر شهرداری مانعی ندارد. اگر قصد دارید در طبقه اول یا همکف از سقف پاسیو استفاده کنید، باید تجهیزات مناسبی برای تهویه هوا در نظر داشته باشید.

ابعادی که باید برای سقف پاسیو خود در نظر داشته باشید باید مساحتی به پهنای 12 متر مربع به همراه حداقل سه متر عرض باشد. در صورتی استفاده از سقف پاسیو برای آشپزخانه باشد، می تواند مساحتی به پهنای شش متر مربع و حداقل دو متر عرض داشته باشد.

توجه داشته باشید که اجرایی کردن سقف پاسیو برای زمین هایی با مساحت بیش تر از 200 متر مربع، حیاط خلوت باید به اندازه شش درصد زمین باشد. به علاوه باید بدانید که فضای پاسیو به عنوان فضای مشاع شناخته می شود و تمامی واحدها می توانند از آن استفاده کنند.

سقف نورگیر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

سقف پاسیو طبقه اول

زمانی که شما یک سقف نورگیر خوب را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید، می توانید انتظار داشته باشید که میزان هدر رفت انرژی مصرف شده در ساختمان به حداقل می رسد. همچنین باید در نظر داشته باشید که این محصول می تواند از آلودگی صوتی جلوگیری کرده و همچنین عایق بندی صوتی بسیار مطلوبی را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد. امروزه از انواع طلق حبابی، سقف پلی کربنات و ورق اکریلیک در ساخت سقف پاسیو طبقه اول استفاده می شود و شما قادر خواهید بود این محصول را با قیمتی بسیار مناسب خریداری و استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این محصول باید با دقت بسیار زیادی اجرا شود تا بتوانید عملکرد بسیار مطلوبی را از آن داشته باشید.

اجرای سقف نورگیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. در این صورت عملکرد سقف نورگیر تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و شما می توانید از آن استفاده داشته باشید. پس فارغ از این که کدام نمونه از سقف نورگیر را قصد دارید خریداری کنید، باید در نظر داشته باشید که اجرای این سقف توسط افراد حرفه ای می تواند در نهایت به شما کمک کند تا عملکرد خود را بهبود بخشیده و بهترین سقف را داشته باشید. در صورتی که قصد دارید در این خصوص اطلاعات بیشتری به دست بیاورید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

تفاوت میان حیاط خلوت و پاسیو طبقه اول را بدانید

یکی از نکاتی که بیشتر مشتریان آن را اشتباه فرض می کنند، یکی دانستن حیاط خلوت با پاسیو است. در این قسمت از مطلب قصد داریم شما را با تفاوت این دو آشنا کنیم، بنابراین اگر شما نیز تفاوت میان پاسیو و حیاط خلوت را نمی دانید، این بخش را مطالعه کنید.

حیاط خلوت معمولا سقفی ندارد و در انتهای خانه ها در نظر گرفته می شود. این فضاها می توانند به اندازه دلخواه باشند و معمولا یک درب ورودی ندارند. در پاسیو که به عنوان یک فضای نورگیر در انتها یا میان خانه اجرایی می شود، تنها می توان درختان و گل های اپارتمانی کاشت زیرا با توجه به سقف پاسیو طبقه اول، شما نمی توانید گل و گیاه خود را زیاد رشد دهید.

توجه به چه نکاتی در هنگام خرید سقف پاسیو طبقه اول لازم است؟

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که سقف پاسیو طبقه اول با بهترین کیفیت لازم برای شما اجرا می شود و شما می توانید با کارشناسان در این حوزه مشورت داشته باشید. در ابتدا طراحی نوع سقف باید به گونه ای باشد که با سایر فضاسازی های ساختمان هماهنگ باشد. همچنین در نظر بگیرید که انتخاب نوع برای تهیه بهترین محصولات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. پس در صورتی که قصد دارید برای پاسیو طبقه اول خود یک سقف مطمئن داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط بوده و در این زمینه مشورت دریافت کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص خرید سقف پاسیو طبقه اول حائز اهمیت می باشد را می توان خرید از مرکز فروش معتبر و فعال در این حوزه دانست. در این صورت می توانید به محصولاتی با مقاومت بیشتر دسترسی داشته باشید که از هر لحاظ بتواند برای شما گزینه ای مناسب به شمار رود.  . این روش در سراسر کشور در دسترس شما بوده و می تواند یکی از بهترین راه های خرید انواع سقف نورگیر برای طبقه اول به شمار رود که در دسترس شماست. همچنین کارشناسان ما می توانند در خصوص اجرای سقف نورگیر با شما همکاری های لازم را داشته باشند.

خرید سقف پاسیو طبقه او

طراحی و ساخت و نصب سقف پاسیو طبقه اول ,نورگیر ساز

امروزه با توسعه شهر سازی و افزایش جمعیت و کمبود مسکن کافی موجب گشته تا فضای محیط زندگی و کار کوچک و کوچکتر گردد . و ما برآن شده ایم تا بتوانیم فضا های نا کارامد محیط زندگی و کار شما را به یک فضای قابل استفاده بهینه تبدیل کنیم . از جمله فضا های که در بیشتر این مواقع بدون استفاده می ماند فضا های پاسیوها . حیاط خلوت هاست. پوشش سقف پلی کربنات این امکان را یه شما میدهد. اینگونه فضا ها را در محیط خود به فضای ایده ال و کار آمد تبدیل کنید

قیمت اجرای سقف پاسیو طبقه اول

قیمت اجرا پوشش  سقف پاسیو به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:  نوع متریال به کاربرده در سقف  ،ابعاد مدنظر در اجرای سقف ، نوع اجرای  سقف پاسیو که نورگیر آن  ثابت یا متخرک دارای دریچه تهویه مطبوع هوا باشد.  باعث تغییر  قیمت اجرا سقف پاسیو  می شود.

نتیجه گیری

اجرای پاسیو در بسیاری از منازل امروزی بسیار رایج شده است و شما می توانید از خدمات مربوطه در زمینه اجرای سقف نورگیر استفاده داشته باشید. در صورتی که قصد دارید یک سقف نورگیر حرفه ای خریداری و استفاده کنید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید. کارشناسان شرکت ما قادر هستند در این حوزه با شما همکاری های لازم را داشته باشند و شما می توانید برای خرید و اجرای سقف پاسیو روی ما حساب کنید.

سوالات متداول سقف پاسیو طبقه اول و نکاتی در مورد آن