انواع سقف شیشه‌ای برای حیاط خلوت

انواع سقف شیشه‌ای برای حیاط خلوت

امروزه در معماری و ساخت و ساز ساختمان‌ها به نور، و کاربردهای آن توجه ویژه‌ای می‌شود. یکی از روش‌های استفاده از نور طبیعی در فضای داخل خانه و یا ساختمان استفاده از نورگیر سقفی است. نورگیر سقفی در واقع نوعی پنجره سقفی است که نور مورد نیاز شما را فراهم می‌کند. از نورگیر سقفی در قسمت‌های مختلف ساختمان می‌توان استفاد کرد. نورگیرها انواع مختلفی دارند، یکی از انواع آن‌ها، نورگیر سقف حیاط خلوت است. در ادامه می‌خواهیم انواع سقف شیشه‌ای برای حیات خلوت را مورد بررسی قرار دهیم.

نورگیر سقفی چیست؟

همان طور که اشاره شد یکی از نکات مهم در معماری ساختمان‌ها، استفاده حداکثری از نور طبیعی است. نورگیر سقفی یکی از روش‌های مناسب و خوب برای ورود نور طبیعی به داخل ساختمان‌ها است. استفاده از نورگیر سقفی باعث تامین نور خانه در طول روز و نیز کاهش هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایی می‌شود. در حال حاضر استفاده از نورگیر سقفی افزایش پیدا کرده است. این نورگیرها براساس نوع ساخت و نوع کاربرد، انواع مختلفی دارند.

همچنین بخوانید: توضیحاتی در مورد انواع دریچه نورگیر سقفی

نورگیر سقفی چیست

انواع نورگیر سقفی

  • نورگیر سقفی قوسی
  •  نورگیر سقفی هرمی
  • نورگیر سقفی حبابی
  • نورگیر سقفی گنبدی

همچنین بخوانید: نورگیر سقفی مناسب آتریوم و مزایای آن

انواع نورگیر سقفی

 

نورگیر سقف حیاط خلوت

یکی از موارد رایج استفاده از نورگیر سقفی در سقف حیاط خلوت است. افراد زیادی طرفدار نورگیرهای سقف حیاط خلوت هستند و برای جلوگیری از ورود گرد و غبار، باد و باران، حفظ حریم شخصی،ایجاد فضایی مناسب برای پرورش گل و گیاه و نیز داشتن فضایی دنج و زیبا با نوری مناسب از این نورگیرها برای سقف حیاط خلوت استفاده می‌کنند.
این سقف براساس نیاز و نوع کاربرد شما و با توجه به طراحی ساختمانتان در طرح‌های مختلف ساخته می‌شود.

همچنین بخوانید: قیمت سقف کاذب ساده

نورگیر سقف حیاط خلوت

 

انواع سقف حیاط خلوت

در این بخش به معرفی متریال های برای اجرای سقف حیاط خلوت می پردازیم از جمله ای مترال ها می توان به ورق پلی کربنات، ورق فایبرگلاس حبابی و… اشاره کرد.

 سقف حیاط خلوت به صورت ورق پلی کربنات

برای ساخت انواع نورگیر از مواد مختلفی استفاده می‌شود که پلی کربنات یکی از آن‌هاست، این ماده بسیار سبک بوده سقف پلی کربنات در سقف سوله، سقف حیاط خلوت، سقف پارکینگ، سقف استخر، سقف مراکز تجاری و غیره استفاده می‌شود. اگر به دنبال جلوگیری از هدر رفت انرژی و یا زیبایی ساختمان خود هستید می‌توانید از این نوع سقف حیاط خلوت استفاده کنید. اگر از نورگیرهای مجهز به پنجره‌های باز شو استفاده کنید، تهویه هوا راحت‌تر انجام می‌گیرد.

سقف حیاط خلوت به صورت ورق پلی کربنات

مزایای استفاده از ورق پلی کربنات در سقف حیاط خلوت

  1. سبکی
  2. عایق صوتی و حرارتی
  3.  مقاومت در برابر ضربات احتمالی
  4. شفاف بودن و قابلیت نوردهی به مکان

سقف حیاط خلوت به صورت نورگیر حبابی

نورگیر‌های حبابی یا نورگیرهای کوپل از جمله محصولات جدیدی هستند که در این زمینه تولید شده‌اند. این نوع از انواع نورگیرها با نام سقف حبابی حیاط خلوت شناخته می‌شوند و جنس آن‌ها از نوع ورق‌های اکریلیک، و جنس پایه‌های آن از فایبرگلاس ساخته شده است.
اگر شما هم به دنبال یک محصول ویژه برای سقف حیاط خلوت خود هستید از نورگیر حبابی استفاده کنید. با وجود اینکه نورگیر پلی کربنات قیمت پایین‌تری نسبت به نورگیرهای حبابی دارد، اما به دلیل زیبایی چشمگیر این نورگیر و کمک به زیباتر شدن دکوراسیون منزل، طرفداران بیشتری داشته و اکثر افراد از این نوع نورگیر استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: ایده برای سقف حیاط خلوت

سقف حیاط خلوت به صورت نورگیر حبابی

 انواع نورگیرهای بازشو برای سقف حیاط خلوت

برای  پوشش سقف می‌توان از نوع بازشو آن‌ها استفاده کرد.

1. بازشو فنری:

نورگیر بازشو فنری کاربرد زیادی دارد و به آسانی باز و بسته می‌شود.

2. بازشو دندانه‌دار:

نورگیرهای بازشو دندانه‌دار کارایی بهتر و بالاتری دارند. اگر مایل بودید می‌توانید از نوع دوجداره آن استفاده کنید تا هم عایق صوت و حرارت باشد و هم در برابر آسیب‌های احتمالی مقاومت بیشتری داشته باشد.

3. سقف کشویی:

استفاده از سقف کشویی برای حیاط خلوت بسیار پرکاربرد است. این نوع از سقف با استفاده از مصالح مختلف و با حالت‌های بازشونده متفاوت ساخته می‌شوند.

سقف حیاط خلوت با ایرانیت

یکی دیگر از نورگیر های سقفی محبوب و ارزان  قیمت در ایران ورق های ایرانیت می باشد که به دلیل سبک بودن و نصب آسان نسبت به دیگر متریال ها در اجرای سقف حیاط خلوت، بسیار پرفروش در بازاربه شمار می رود.

همچنین بخوانید: چه عواملی بر انواع سقف بالکن تاثیر گذار است

انواع نورگیر های بازشو برای سقف حیاط خلوت

هزینه سقف حیاط خلوت

واقعیت این است که هزینه سقف حیاط خلوت بسته به شرایط هر پروژه متفاوت است و از قبل نمی‌توان یک قیمت ثابت برای همه در نظر گرفت. به طور کلی هزینه سقف حیاط خلوت به عوامل زیر بستگی خواهد داشت:

  1. جنس سقف کاذب
  2. اندازه فضای مورد نظر
  3. طراحی و شکل سقف
  4. زمان پروژه
  5.  دستمزد فرد یا شرکت نصب کننده

همچنین بخوانید: انواع نورگیر ریلی و متحرک برای سقف استخر وحیاط خلوت

هزینه سقف حیاط خلوت

اگر شما هم به دنبال راهی برای راحت، زیبا و دنج کردن حیات خلوتتان می‌گردید و یا می‌خواهید محیطی به وجود بیاورید که بتوانید در حیات خلوت خود به پرورش گل و گیاه بپردازید و یا استراحت کنید، ما استفاده از نورگیر سقف حیاط خلوت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از نورگیر امکان تهویه هوا و روشنایی محیط را به وجود می‌آورد و استفاده از آن در سقف حیاط خلوت باعث جلوگیری از تابش مستقیم خورشید و محافظت از باد و باران و گرد و غبار می‌کند.

شركت نورگير ساز داراى دو دهه تجربه در زمينه توليد و طراحى و اجرای تخصصی انواع نورگیر سقفی و سقف کوپل مي باشد.تیم متخصص نورگیرساز در سراسر ايران پروژه هاى مختلف انجام داده و در حال حاضر پروژه مختلفی در شهرستان ها در حال انجام می باشد. کیفیت و جنس نورگيرها در حالت ایده آل طراحی و تولید می شود.

سوالات متداول انواع سقف شیشه‌ای برای حیاط خلوت