سقف کاذب آلومینیومی چیست

سقف کاذب آلومینیومی چیست

در زیبایی و دکوراسیون اتاق سقف کاذب از اهمیت ویژه ای برخوردار است یکی از انواع سقف های کاذب، سقف کاذب آلومینیومی است. برای این که بدانید سقف کاذب آلومینیومی چیست تا پایان محتوا همراه ما باشید. همان طور که از نام این مدل سقف کاذب پیداست دارای جنس آلومینیوم بوده و مستطیل شکل است و به صورت تایل 60 در 60 تولید می شود. در فضاهای اداری این نوع سقف ها به کار برده می شوند؛ چون در این گونه فضاها امکان دسترسی به فضای بین سقف اصلی و سقف کاذب نیاز است.

این مدل سقف کاذب به دو صورت نوارهای آلومینیومی و تایل های آلومینیوم استفاده می شود. سقف کاذب آلومینیومی سرعت اجرای بالای دارد و این به جهت انواع تایل آلومینیومی بوده که در ابعاد استانداردی تولید می شوند.

در منازل استفاده از این نوع سقف ها نادر است این نوع سقف به راحتی مرمت و ترمیم می شود و در جای خود هر یک از تایل های سقف های آلومینیومی نصب می شوند.

نوع سقف کاذب آلومینیومی در بازار

از نظر محل استفاده، کاربرد و اجزای سازنده نوع سقف کاذب آلومینیومی در بازار متفاوت است.

سقف کاذب تایل آلومینیومی یکی از مدل های این نوع سقف کاذب است که اجرای سریع و نصب راحتی دارد؛ چون نیازی نیست به سپری زیرین پیچ شود و روی چهارچوب اطراف خودش هر تایل قرار می گیرد.

صفحات مربعی شکلی که با کنار هم قرار گرفتن آن ها سقف کاذب ایجاد می شود را تایل های آلومینیومی سقف کاذب می گویند که در سایز های 60*120، 60*60 و 30*30 تولید می شوند.

بیشتر بدانید:سقف کاذب مشبک چیست

نوع سقف کاذب آلومینیومی در بازار
  • تایل های که در این نوع سقف کاذب استفاده می شوند از نظر شکل ظاهری شامل گزینه های زیر می شوند:
  •  تایل آلومینیومی تمام پانچ، این نمونه تایل در پشت آن لایه نمدی وجود دارد و در تمام قسمت های تایل سوراخ های دیده می شود.
  • تایل آلومینیومی وسط پانچ، در پشت آن لایه نمدی وجود دارد و در وسط تایل سوراخ های مشاهده می گردد.
  •  تایل آلومینیومی ساده، فاقد از سوراخ است.

هر نوع تایل آلومینیومی کاربرد خاصی دارد به عنوان نمونه از تایل های آلومینیومی تمام پانچ و وسط پانچ به وسیله لایه نمدی که در پشت تایل وجود دارد و سوراخ های که دارند برای جذب صدا یا آکوستیک کردن استفاده می شوند.

برای محیط های که به جذب صدا نیازی ندارند از مدل ساده این تایل ها استفاده می گردد و برای محیط های که زیبایی برای آن ها اهمیت زیادی ندارد، مناسب است مانند سالن های مطالعه

سقف کاذب لوکسالون آلومینیومی، یکی دیگر از مدل های سقف کاذب آلومینیومی است که از ورق آلومینیوم دارای ضخامت 0.5 و 0.7 برای ساخت آن استفاده شده و بین 15 تا 84 سانتی متر عرض این مدل سقف کاذب آلومینیومی است و بیشتر از طول 6 متر آن استفاده می کنند.

این نوع سقف به سقف لوور شباهت دارد و به صورت سقف لوور قابلیت اجرای آن وجود دارد فقط با این تفاوت که کمی فضای خالی و فاصله بین نوارهای آن وجود دارد.

این مدل سقف کاذب آلومینیومی در سه نوع طرح دار، ساده و سوراخ دار وجود دارد.

سقف کاذب تایل آلومینیومی

برای تولید تایل های سقف کاذب، تایل آلومینیومی از ورق با آلیاژ مناسب و کیفیت خوب، رنگ پذیری و انعطاف مناسب شکل پذیری استفاده می شود.

با توجه به محل استفاده آن ها ضخامت تایل ها متفاوت است از رنگ مخصوص پودری درجه یک در تایل های آلومینیومی استفاده شود.

تایل های آلومینیومی دارای طرح تمام پانچ، وسط پانچ یا نیم پانچ و ساده است و همان طور که قبلا اشاره کرده ایم برای جذب صدا و آکوستیک کردن از طرح های تمام پانچ و وسط پانچ استفاده می شود.

در محیط بیرونی که به آکوستیک کردن نیازی نیست از مدل ساده تایل های آلومینیومی استفاده می شود.

در فضاهای باز از سقف آلومینیومی استفاده می گردد مانند رستوران ها، سالن های فرودگاه، سالن های نمایشی، سالن های ورزشی، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، ادارات دولتی و غیره

از انواع سقف کاذب می توان موارد زیر را نام برد:

  •  سقف کاذب آلومینیومی سپری نمایان یا lay_in : در این نمونه سقف کاذب تایل آلومینیومی و سازه اصلی مشخص است به شکل T نصب تایل ها به روی سازه انجام می شود و به تاسیسات هم می توان پس از اجرا دسترسی پیدا کرد.
  • سقف کاذب آلومینیومی سپری پنهان Clip_i : بدون فاصله در این سیستم تایل ها کنار هم قرار می گیرند.
  • در فضاهای بهداشتی از این نوع سیستم استفاده می شود در کارخانجات مواد غذایی و بیمارستان ها از این نمونه سقف کاذب استفاده می گردد.

سقف کاذب دامپا ( نواری ) آلومینیومی

سقف کاذب دامپا ( نواری ) آلومینیومی نوعی سقف کاذب نواری است که بین 10 تا 200 سانتی متر عرض آن می باشد و 0.5 ضخامت آن است زیر سازی آن از جنس ورق گالوانیزه می باشد.

نوارهای آلومینیومی این نوع سقف کاذب دارای شکل ظاهری سوراخ دار درشت، سوراخ دار ریز و ساده هستند.

برای نصب این نوع سقف کاذب هر نوار به نوار کناری خودش متصل می شود تا نمای زیبایی ایجاد گردد.

از کاربرد های این مدل سقف کاذب می توان به ساختمان های صنعتی، سرویس های بهداشتی، سقف کانکس ها، سالن های اداری، مترو، استخرها، پمپ بنزین ها و غیره اشاره کرد.

سقف کاذب لوور آلومینیومی

یکی از مدل های سقف کاذب آلومینیومی، سقف کاذب لوور آلومینیومی است که زیر مجموعه سقف کاذب آلومینیومی نواری محسوب می شود.

تفاوتی که با مدل نواری سقف آلومینیومی دارد این است که فضای خالی در فاصله‌ی بین نوارهای آلومینیومی سقف وجود دارد.

این مدل سقف جزو، سقف های پرطرفدار به ویژه برای محیط های تجاری محسوب می شود و این به دلیل تنوع رنگ، طرح فراوان آن و انعطاف اجرایی بالای است که دارد.

فاصله بین تیغه های سقف کاذب آلومینیومی لوور بین 8 تا 40 سانتی متر بوده و بین 1.5 تا 2.5 میلی متر ضخامت تیغه های این نوع سقف می باشد.

به وسیله میله های دندانه داری که در طرفین این تیغه ها وجود دارد نیمی از نوار سقف به هم متصل شده اند.

تایل آلومینیومی سوراخ دار

تایل آلومینیومی سوراخ دار نوعی مصالح ساختمانی است که از ورق آلومینیومی ساخته شده و دارای سوراخ هایی در سطح خود است. این سوراخ ها می توانند به شکل های مختلفی باشند، مانند دایره، مربع، مستطیل و غیره. تایل آلومینیومی سوراخ دار برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود، از جمله:

  • -نمای ساختمان
  • -سقف
  • -دیوار
  • -دکوراسیون داخلی

تایل آلومینیومی سوراخ دار دارای مزایای مختلفی است، از جمله:

سبک وزن

تایل آلومینیومی سوراخ دار به دلیل وجود سوراخ ها، وزن بسیار کمتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارد. این امر باعث کاهش بار مرده ساختمان و صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز می شود.

مقاوم در برابر خوردگی

آلومینیوم یک فلز مقاوم در برابر خوردگی است. تایل آلومینیومی سوراخ دار نیز به دلیل وجود لایه محافظ روی سطح خود، در برابر خوردگی مقاوم است. این امر باعث افزایش طول عمر تایل آلومینیومی سوراخ دار می شود.

عایق حرارتی

سوراخ های موجود در سطح تایل آلومینیومی سوراخ دار، باعث ایجاد جریان هوا در پشت تایل می شود. این امر باعث بهبود عملکرد عایق حرارتی تایل می شود.

تنوع در طرح و رنگ

تایل آلومینیومی سوراخ دار در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود. این امر باعث ایجاد تنوع در نمای ساختمان می شود.

تایل آلومینیومی سوراخ دار یک مصالح ساختمانی مدرن و باکیفیت است که کاربردهای مختلفی دارد. این تایل دارای مزایای مختلفی است که باعث افزایش محبوبیت آن شده است.

سقف کاذب گریلیوم آلومینیومی

یکی از مدل های سقف کاذب آلومینیومی که اگر با سایر سقف ها ترکیب شود، نتیجه جالبی به دست می آید، سقف کاذب گریلیوم آلومینیومی است.

از ورق های آلومینیوم شبکه ای که بین 0.6 تا 0.7 میلی متر ضخامت آن ها است، ساخته شده و در حدود 4.5 سانتی متر عمق شبکه های آن ساخته می شوند برای محیط های خاصی مانند بیمارستان ها کاربرد دارد.

مزایا سقف های کاذب آلومینیومی

از مزایا سقف های کاذب آلومینیومی می توان موارد زیر را نام برد:

بیشتر بدانید:سقف کاذب تایل گچی

مزایا سقف های کاذب آلومینیومی

 

  •  طول عمر بالایی دارند و سبک هستند.
  •  در رنگ و طرح های متنوعی تولید می شوند.
  •  مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند و قابل شست و شو هستند.
  •  با هر سلیقه ای هماهنگ می شوند.
  •  قابلیت دسترسی به تاسیسات در این نوع سقف ها وجود دارد.
  •  نور پردازی های متنوع و زیادی در این نوع سقف ها ایجاد می شود به همین دلیل محیط را زیبا می کنند.
  •  در طراحی دکوراسیون نقش مهمی ایفا می نمایند.
  •  آکوستیک هستند.
  •  در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند؛ لذا برای مناطق شرجی مناسب خواهند بود.
  •  در پشت این سقف قابلیت دسترسی به زیر سازی سقف و دسترسی به اتصالات وجود دارد.
  •  به راحتی قابلیت تعمیرات آن ها وجود دارد.
  •  نصب راحت و وزن پایینی دارند.
  • در برابر آتش سوزی مقاومت خوبی دارند.
  •  قابلیت جمع کردن و اجرا کردن دوباره این سقف ها در محیط های دیگر وجود دارد.

معایب سقف کاذب آلومینیومی

از معایب سقف کاذب آلومینیومی می توان موارد زیر را نام برد:

  • در برابر ضربه های محکم مقاومت آن پایین است.
  •  برای نصب و اجرای این نوع سقف به نیروی ماهر کمی نیاز است.
  • برای برخی از مدل های سقف آلومینیومی مشکل هزینه اضافی و تعویض های زود هنگام وجود دارد.
  •  زیبایی بصری ندارد و برای آن امکان دریافت نور هم وجود ندارد به همین دلیل در مکان های که خیلی نیاز به نور خورشید نیست، استفاده می شود.
  •  قیمت بالایی دارد.

قیمت سقف کاذب آلومینیومی

قیمت سقف کاذب آلومینیومی، بسته به ابعاد و طرح مورد نظر، متفاوت است. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که سقف کاذب آلومینیومی با توجه به کیفیت و ویژگی‌هایی که دارد، به عنوان یک محصول با قیمت مناسب شناخته شده است. نورگی ساز یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه سقف کاذب آلومینیومی است، می‌توانید از کیفیت بالای محصولات آنها اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

هزینه سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی یا تایل آلومینیومی سقفی یک تایل سقفی مقاوم ور برابر دمای بالا، رطوبت، ضد حریق، قابل شست و شو و آنتی باکتریال است.

هزینه سقف کاذب آلومینیومی بسته به مدل، اندازه مکان مورد نظر و شرایط بازار متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *