سقف کاذب استخر روباز

سقف کاذب استخر روباز

امروزه استفاده از سقف کاذب بیش از هر زمانی دیگری معمول شده است و می توان انواع مختلف آن را مشاهده کرد. یکی از مهم ترین این موارد سقف کاذب استخر روباز است که در حال حاضر در بسیاری از استخرها اجرا می شود. برای اینکه شما بتوانید به خوبی از استخر روباز خود محافظت کنید، باید یک پوشش مخصوص برای آن در نظر بگیرید. برای ساخت این سازه های مهم از مواردی همچون نورگیر حبابی و نورگیر سقفی نیز استفاده می شود.

سقف کاذب استخر روباز

همچنین بخوانید: بارانگیر

مزایای مختلف سقف کاذب استخر روباز

زمانی که شما از یک استخر روباز استفاده می کنید، همه ذرات موجود در هوا به صورت مستقیم به آب دسترسی پیدا می کنند که این امر می تواند آسیب های زیادی به شما وارد کند. از همین جهت می توان با استفاده از سقف کاذب استخر روباز، از وارد شدن برگ های درختان و سایر ذرات به داخل آب جلوگیری کرد. در این حالت آب استخر تمیز باقی می ماند و کمتر نیاز به تعویض آب پیدا می کنید. شما برای پر کردن مجدد استخر به چند هزار لیتر آب نیاز دارید که همین مورد نیز هزینه های متعددی را برای شما اعمال خواهد کرد.

حال اگر شما از سقف استخر استفاده کنید این هزینه ها نیز برای شما به کمترین حد ممکن خواهد رسید. یکی دیگر از مزایای ویژه پوشش سقف استخر این است که دید ساختمان های مجاور را نسبت به استخر از بین می برد. از آنجا که معمولا استخر روباز در داخل حیاط احداث می شود، ساختمان های مجاور به آن دید دارند. حال برای اینکه بتوانید یک شنای راحت داشته باشید، به شما توصیه می کنیم که حتما از سقف استخر برای این مورد استفاده کنید. سطح این سقف ها حالت غیرشفاف دارد که به همین علت به هیچ عنوان داخل آن دیده نمی شود.

به غیر از موارد گفته شده، نباید فراموش کنید که سقف استخر روباز می تواند مانع ورود اشعه ماورا بنفش به داخل استخر شود. تحقیقات این موضوع را اثبات کرده است که تابش زیاد ماورا بنفش می تواند منجر به ایجاد سرطان های مختلف در بدن شود. حال اگر شما از سقف استخر استفاده کنید،‌ در این حالت این اشعه نمی تواند وارد استخر شود و سلامت شما در این حالت تضمین شده است.

میزان مقاومت سقف کاذب استخر چقدر است؟

اگر می خواهید که کیفیت سازه هایی همچون سقف پاسیو و سقف حیات خلوت را بسنجید، حتما باید در مرحله اول به مقاومت آن ها دقت نمایید. به صورت کلی هر چقدر که مقاومت یک سازه بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود. بر همین اساس سقف استخرهای ساخته شده با استفاده از بهترین مواد اولیه تهیه می شوند تا بتوانید تا سال های زیادی بدون هیچ مشکلی از آن ها استفاده کنید. خوشبختانه این سازه در برابر ضربه و بادهای شدید مقاومت بسیار خوبی دارد و می توان از آ‌ن به عنوان یک سقف مستحکم استفاده کرد. همچنین در فصل زمستان نیز این سقف در برابر برف و کولاک های سنگین مقاومت خوبی دارد و می توانید به صورت ویژه از آن استفاده کنید.

این سازه در برابر تغییرات دمایی نیز بسیار مقاوم است و کیفیت خود را از دست نمی دهد. سقف استخر می تواند دمای منفی ۲۵ درجه سانتی گراد را هم به آسانی تحمل کند که در نوع خود بی نظیر است. همچنین این سازه در برابر دمای ۱۲۵ درجه سانتی گراد هم مقاومت خود را ادامه خواهد داد. همانطور می بینید بازه های دمایی عادی نمی توانند هیچ آسیبی به سقف استخر بزنند که این مورد از برترین مزایای آن به حساب می آید. با توجه به اینکه تغییرات آب و هوایی در طول سال اتفاق می افتد،‌ وجود این مقاومت باعث می شود که سقف استخر دچار آسیب های بیشتر نشود.

سقف کاذب استخر روباز

سخن پایانی
اگر شما نگاهی به اکثر ساختمان ها بیندازید،‌ متوجه خواهید شد که نصب سقف ورودی ساختمان و سایر سازه های سبک انجام شده است. این مورد نشان دهنده اهمیت بالای این سازه ها در ساختمان های امروزی است. سقف کاذب استخر نمونه دیگری از این مورد است که با استفاده از آن می توانید پوشش استخر خانه را به خوبی انجام دهید. در این مطلب به صورت کلی به معرفی این سازه و مزایای آن پرداخته شد. اگر شما هم مایل هستید که یک استخر باکیفیت در خانه خود داشته باشید،‌ همین حالا با کارشناسان نورگیر ساز  09121261792 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *