قیمت نورگیر پشت بام

قیمت نورگیر پشت بام

اگر می خواهید قیمت نورگیر سقفی یا نورگیر پشت بام را بدانید این متن را دنبال کنید. در صورتی که در یک ساختمان و منزل ویلایی سکونت دارید و یا واحد مسکونی شما به خوبی از نور طبیعی برخوردار نمی شود، می توانید از یک نورگیر سقفی بر پشت بام خود استفاده کنید تا به شما در روشن کردن منزل با نور طبیعی کمک کند. در این متن قصد داریم قیمت نورگیر پشت بام و عواملی که بر روی این قیمت تاثیر دارند را مورد بررسی قرار دهیم.

نورگیر پشت بام

نورگیر پشت بام یکی از بهترین و مناسب ترین فضاهایی است که معمولا برای سازه ها در نظر می گیرند. این بخش از ساختمان ها از گذشته تا به امروز در ساخت سازه ها مهم بوده و توسط طراحان در نظر گرفته می شده. بدین صورت که از این قسمت ها نور طبیعی در طی روز تامین می شد. برای ویژگی های دیگر نورگیر پشت بام در کنار تامین نور محیط به موارد زیر می توان اشاره داشت:

  • یک فضا جهت زیبا سازی محیط و همچنین دکوراسیون داخلی
  • فضایی برای ایجاد تهویه محیط منزل
  • محیطی جهت ارتباط با طبیعت بیرون

همانگونه که گفته شد نورگیر های ساختمان از گذشته در طراحی ها مورد توجه قرار می گرفت اما فرقشان این بود که در گذشته با از پوشش های مختلف شیشه ای برای پوشش آن استفاده می شد .مانند سقف حیاط خلوت و یا سقف استخر که در گذشته از جنس شیشه بود. اما نکته منفی در استفاده از این نوع پوشش ها آسیبی بود که احتمال داشت به افراد و اموال مالک سازه وارد کند. زیرا شیشه مقاومت خیلی بالا ندارد و با بروز کمترین باد یا باران امکان ورود رطوبت و گرد و غبار به داخل بود. علاوه بر این هر نوع بادی که شدید باشد سبب شکستگی شیشه ها و بروز آسیب برای ساکنان می شد.
اما نمی توان نورگیر هارا بدون سقف و محافظ گذاشت. زیرا این تجهیزات در کنار ایجاد امنیت بیشتر از نفوذ آلودگی به داخل فضای منزل جلوگیری می کنند. امروزه به جای شیشه از متریال های گوناگونی که امنیت بیشتری دارند استفاده می شود. از جمله ویژگی های این متریال ها در کنار مقاومت در برابر عوامل طبیعی، عدم شکستگی و خرد شدن است.

همچنین بخوانید: اهمیت طراحی و استفاده از بهترین سقف پارکینگ

The price of the roof skylight

قیمت انواع نورگیر

قیمت نورگیر پشت بام به عوامل  مختلفیبسنگی دارد ، همان گونه که گفته شد متریال های جدیدی در کنار شیشه برای استفاده در نورگیر پشت بام به کار برده می شود.
نورگیرهای پشت بام اکثرا در قسمت های سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو به کار برده می شوند. عوامل مختلفی در قیمت این سازه ها تاثیر دارد که در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

  • محل نورگیر
  • نوع نورگیر
  • ارتفاع
  • ابعاد
  • متریال مورد استفاده
  • بازشو بودن یا نبودن

همچنین بخوانید: انواع نورگیر سقفی

The price of the roof skylight

محل نورگیر

نور گیر ها در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر نورگیر در نما و قسمت های پر تردد باشد باید زیبایی ظاهری خوبی نیز داشته باشد که در قیمت تاثیر دارد.

نوع نورگیر

نوع نورگیر بر پوشش آن تاثیر دارد. برخی از آن ها در سقف کاذب ساده به کار می روند و برخی در سقف پاسیو که همین امر سبب تفاوت قیمت ها می شود.

ارتفاع نورگیر

ارتفاع نورگیر تاثیر بالایی در ایجاد سایه دارد. با توجه به محل نورگیر و میزان سایه ای که مد نظر است قیمت آن نیز متفاوت می باشد.

ابعاد نورگیر

هرچه نورگیر استفاده شده ابعاد بزرگتری داشته باشد قیمت ان نیز بیشتر می شود.
متریال مورد استفاده
این قسمت بیشتر به سلیقه خریدار می باشد. هر چه متریال استفاده شده دارای جنس بهتری باشد بالطبع هزینه ی آن نیز بیشتر خواهد بود. برخی تمایل دارند از نورگیر های شفاف استفاده کنند و برخی دیگر کدر می پسندند. همه ی این موارد بر قیمت نورگیر پشت بام تاثیر دارند.

جمع بندی:

نورگیر پشت بام یکی از پزرکاربردی ترین بخش ها در ساختمان ها و منازلی که از نور طبیعی کمی برخوردارند، می باشد . این نور گیر ها بسته به نوع و ویژگی هایی که دارند دارای قیمت های متفاوتی می باشند.شما میتوانید جهت اجرای نورگیر حبابی و بارانگیراز صفحه تماس باما با کارشناسان نورگیر ساز در ارتباط باشید.

سوالات متداول قیمت نورگیر پشت بام