نصب و اجرای نورگیر سقفی و حبابی

نصب و اجرای نورگیر سقفی و حبابی

این روز ها که سبک معماری ساختمان ها دچار دگرگونی های فراوانی شده است، استفاده از نورگیر سقفی مناسب برای منازل بسیار مهم و ضروری بوده و اجرای سقف نورگیر به شیوه درست مورد توجه مهندسین قرار دارد.

با استفاده از سقف های نورگیر، نور مناسب به داخل محیط منزل یا اداره شما راه پیدا می کند و به شما کمک خواهد کرد که از گل و سایر گیاهان در داخل محیط نگهداری کنید.

مزیت نصب نورگیر سقفی

با وجود اینکه اجرای سقف نورگیر چندان آسان نبوده و چالش ها و موانع خاص خود را دارد، ولی مزایای مختلفی که با نصب سقف نورگیر از آنها بهره مند می شویم، سبب می شود تا اینکار ارزش سرمایه گذاری داشته باشد. این روز ها سقف نورگیر به عنوان راهکاری مدرن و زیبا شناخته می شود که بسیاری از ساختمان ها برای بهره مندی هرچه بیشتر از نور طبیعی خورشید از آن استفاده می کنند.

سقف نورگیر از لحاظ تنوع طیف گسترده ای را شامل شده و با اهداف مختلفی طراحی و نصب می شود. ولی به صورت کلی، این سقف ها را می توان به عنوان پوششی تعریف کرد که فارغ از شکل و جنس سقف، دارای هدفی مشترک بوده و آن بهره گیری محیط داخلی ساختمان از نور طبیعی خورشید، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های مربوط به آن است.

از نورگیر های سقفی می توان برای اهداف مختلفی مانند تامین نور داخلی گلخانه های خانگی و یا برای فضا های بزرگتری مانند پاساژ ها، مراکز تفریحی و باشگاه های ورزشی، مراکز تجاری، مساجد و یا ادارات، جهت زیبا سازی بیشتر در فضا استفاده نمود.

وزن سبک نورگیر حبابی

این سازه از سبک ترین انواع پوشش سقف حیاط خلوت است. پلکسی گلس به کار رفته در حباب سبک، کارمد و ارزان قیمت است. شکل ظاهری سازه و جنس آن طوری است که فشار کمتری به سقف وارد شده و از بار ن کاسته می شود. در فضاهای کوتاه تر می توان با استفاده از سقف نورگیر حبابی، ارتفاع را تا حدی افزایش داد. شگل گنبد مانند این سازه امکان استفاده از نور بیشتری را فراهم کرده است. این نورگیرها از جدیدترین سبک طراحی سقف پاسیو و حیاط خلوت هستند که بسیار با استقبال روبرو شده اند. محدودیتی در اجرای این سقف های نورگیر وجود ندارد و امکان ساخت اندازه های متفاوت حباب نورگیر نیز وجود دارد. سزه های بزرگتر و همچنین موارد خیلی کوچکتر را می توان با همین طراح گنبدی شکل اجرا کرد.

امروزه استفاده از نورگیر های سقفی در معماری داخلی سبب شده است تا 80 درصد کاهش در مصرف انرژی حاصل شود و نور فضا به صورت کاملا طبیعی تامین گردد، ضمن اینکه نورپردازی طبیعی همچنان به عنوان بهترین نوع سیستم نورپردازی برای طراحی داخلی ساختمان شناخته می شود.

همچنین بخوانید: اجرای انواع سقف حیاط خلوت

نصب و اجرای نورگیر سقفی و حبابی

انواع نورگیر سقفی

در نورگیر سقفی از متریال های مختلفی استفاده می شود که به طور کلی به دسته های زیر تقسیم بندی می شود:

سقف نورگیر فایبرگلاس

عمده نورگیر حبابی ها از جنس فایبرگلاس بوده که خود این ماده نیز از ترکیب مواد نفتی و پلیمری به همراه الیاف شیشه ای و رزین ساخته شده است.

نورگیر سقفی شیشه ای اکریلیک

که بیشتر با شفافیت فوق العاده و ضد آب بودنش آن را می شناسند.

سقف نورگیر پلی کربنات

 سقف پلی کربنات علاوه بر اینکه جایگزین خوبی برای شیشه است، به دلیل شفافیت و مقاومت بسیار بالایی که دارد در سقف های نورگیر نیز مفید واقع شده است.

نورگیر سقفی قدیمی

نورگیر سقفی مدت های زیادی است داخل ساختمان ها و حیاط خانه ها با متریال های قدیمی مثل ایرانیت شیشه اجرا می شد، که بسیار پر هزینه و مراحل نصب سختی داشته اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت متریال های سبک و نصب آسان در مکان های مختلف مثل ورق پلی کربنات ،هایگلاس،فایبر گلاس و… بسیار در وقت و هزینه صرفه جوی می شود .

نورگیر حبابی

در بین انواع مختلف سقف نورگیر مدل حبابی آن بسیار محبوب بوده که از جمله دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این نوع نورگیر از پایه ای از جنس فایبرگلاس استفاده شده که مقاومت ضربه ای بالایی داشته و جهت عایق بندی سیستم به شیوه مناسبی آب بندی می گردد.
  • در اجرای نورگیر حبابی از حباب های ورقه ای ساخته شده از اکریلیک استفاده می شود که انعطاف بالایی داشته و علاوه بر تامین نور محیط، نسبت به شیشه مقاومت ضربه ای بسیار بالا و بی نظیری را از خود نشان می دهد. افزون بر اینکه این ورق ها ضد UV بوده و از عبور اشعه ماورا بنفش به شکل موثری جلوگیری می کند.
  •  طیف رنگی وسیع آن اشاره کرد که در سه دسته ی کلی شفاف، نیمه شفاف و مات موجود می باشد.
  • نورگیر های حبابی را می توان بنا به درخواست مشتری به صورت دو جداره نیز اجرا نمود.

​​نورگیر حبابی یا کوپل زمانی که به عنوان پوشش سقف در موارد مختلف اعم از پوشش سقف ورودی ساختمان، سقف استخر، سقف کاذب و… بکار گرفته می شوند، محیط را بسیار زیبا و شاداب نموده و در حفظ نور محیط به نحو احسن عمل می کند. این نوع نورگیر را می توان در سقف حیاط خلوت ، سقف پاسیو ، منازل مسکونی و آپارتمان نصب کرد و از کارایی آن نهایت لذت را برد. امروزه نورگیر های کوپل در انواع ثابت و بازشو، ابعاد و طیف رنگی بسیار متنوعی در دسترس بوده و عرضه می شوند.

نورگیر (کوپل)

کاربرد نورگیر کوپل در مکان های مختلفی مانند:سقف پاسیو، سقف حیاط خلوت جایگزین مناسبی یرای سقف های قدیمی همانند ایرانیت و ورق های فایبر گلاس می باشد.
نورگیرکپل از سه جز تشکیل شده است.

  • حباب اکرلیک
  • پایه فایبر گلاس
  • المان های اتصال و بازشو

سطح نورگیرکوپل گنبدی شکل است :به این دلیل که در مواقع بارش باران و باد های شدید آب و اشیا بر روی نورگیر حبابی جمع نشود و همچنین صدای بارانی که بر روی نورگیر حبابی برخورد می کند جلوگیری میکند.

به جرات می توان گفت سقف نورگیرکوپل یا نورگیر حبابی تنها سقف آبند است که می توان برای مکان هایی از قبیل سقف پاسیو وسقف استخر و هر مکانی که نیاز به سقف نورگیر به کار برد.

همچنین بخوانید: آشنایی با انواع سقف تراس و بالکن

نصب و اجرای نورگیر سقفی و حبابی

مراحل نصب نورگیر حبابی

نصب و اجرای نورگیر سقفی یا حبابی در دو مرحله صورت می گیرد:

کلاف کشی آهنی

ابتدا محلی که قصد مسقف کردن آن را دارید به دقت توسط افراد متخصص در این زمینه اندازه گیری می شود. سپس تیم اجرایی شرکت نورگیرساز برای مرحله بعد دور تا دور محل کار شما را با آهن کلاف کشی می کنند و بعد از آن بسته به سایز حباب ها یا نورگیر هایتان، فضای داخل این کلاف آهنی را به صورت شبکه هایی مربع یا مستطیل شکل تقسیم بندی می کنند.

نصب حباب های نورگیر

​بعد از شبکه بندی نوبت به نصب نورگیر سقفی می رسد. در ابتدای این مرحله پایه های فایبر گلاس نورگیر روی کلاف آهنی پیچ می شود. فراموش نکنید که دور تا دور نورگیر حتما باید توسط ایزوگام آب بندی شود تا در برابر آب و باران و گرد و غبار، جایی برای نفوذ باقی نماند.

در مرحله پایانی ابتدا پایه های فایبرگلاس روی کلاف آهنی پیچ شده و سپس نورگیر های حبابی روی آن ها سوار و نصب می شوند. پس از تست و اطمینان از استحکام کار ، عملیات نصب نورگیر به پایان می رسد و سرانجام شما می توانید از مزایای نورگیر دلخواه تان بهره مند گردید.

شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت خدمات تخصصی در زمینه نورگیر سقفی و نورگیر حبابی و اطلاع از شرایط خرید و نصب،با شماره: 09121261792 در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: اهمیت طراحی و استفاده از بهترین سقف پارکینگ

نصب و اجرای نورگیر سقفی و حبابی

سوالات متداول نصب و اجرای نورگیر سقفی و حبابی