سقف کاذب نورگیر (پاسیو)

سقف کاذب نورگیر (پاسیو)

سقف کاذب نورگیر یکی از بهترین انواع سقف کاذب است که می توانید آن را به شکل های مختلفی مشاهده کنید. این سازه معمولا با توجه به شرایط هر ساختمان در ابعاد به خصوصی ساخته می شود که شما می توانید آن را با قیمت و شرایط مناسبی تهیه کنید. البته سقف های کاذب فقط محدود به این گزینه نمی شود و موارد دیگری همچون نورگیر سقفی و نورگیر حبابی نیز در این دسته قرار می گیرند.نورگیر های  که در این بخش ساخته می شوند دارای دوام و ماندگاری بسیار بالایی هستند و می توان از آن ها برای طولانی مدت نیز بهره برد.

سقف کاذب نورگیر (پاسیو)

همچنین بخوانید: روش نصب سقف پاسیو با نورگیر حبابی چگونه است؟

 متریال های سقف کاذب (پاسیو)

با توجه به این موارد از جمله پوشش‌هایی که می‌توان برای سقف کاذب نورگیر پاسیو از آن‌ها استفاده کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 سقف کاذب پلی کربنات:

این نوع از سقف‌های کاذب نوعی از سقف کاذب طلقی هستند که در آن‌ها از پلی کربنات استفاده می‌گردد. مقاومت و رنگ‌بندی مناسب، در برابر سرما و گرما نیز مقاوم است همچنین، امکان ایجاد دریچه در سقف‌ پلی کربنات وجود دارد. پلی کربنات نوعی پلیمر ترمو پلاستیک است که در سه نوع تخت توپر، مشبک و موج‌دار و به شکل تک لایه یا چند لایه تولید می‌شود.

چرا نصب سقف پاسیو اهمیت دارد؟

موارد زیادی وجود دارد که لزوم استفاده از سقف پاسیو را اثبات می کند. در واقع شما می توانید با استفاده از این سازه مقدار نورگیر خانه را به شکل گسترده ای افزایش دهید. البته کاربردهای نورگیر سقفی  فقط به همین مورد محدود نمی شود و نقش بسیار مهمی در حفظ انرژی نیز خواهد داشت. در واقع این سازه مانع از دست رفتن انرژی می شود که این مورد به دلیل قدرت عایق بالای آن خواهد بود.

به غیر از این موارد، با استفاده از سقف پاسیو می توانید مقدار گرد و غبار را به مقدار زیادی کاهش دهید، همچنین با وجود سقف پاسیو طبقه اول  می توان از ورود حشرات و پرندگان به داخل ساختمان جلوگیری کند. در این حالت اهالی ساختمان نیز بدون نگرانی از آزارهای حشرات به زندگی آرام خود می پردازند.

به غیر از تمامی موارد گفته شده، باید به نقش تهویه ای سقف پاسیو نیز اشاره کرد که بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود. برای اینکه هوای تازه به درون واحدهای ساختمانی راه پیدا کند، استفاده از سقف پاسیو باز شو مناسبی خواهد بود، شما می توانید در روزهایی که هوا خوب است از این تهویه به نفع خود استفاده کنید و از هوای تازه بیشترین لذت ممکن را ببرید. در حال حاضر تعداد زیادی از افراد به دنبال آن هستند که این سازه را به دلیل فوایدی که دارد خریداری کنند. در صورتی که شما هم هنوز سقف پاسیو نورگیر را انتخاب نکرده اید، بهتر است که در اولین فرصت ممکن این سازه را انتخاب کنید و نصب آن را به صورت موفقیت آمیز انجام دهید.

همچنین بخوانید: سقف کاذب شیشه ای پاسیو

سقف کاذب نورگیر (پاسیو)

سقف پاسیو؛ سازه ای مهم در دکوراسیون واحدهای مسکونی

برای اینکه شما بتوانید دیزاین کلی ساختمان را به بهترین شکل ممکن دربیاورید، به شما پیشنهاد می‌ کنیم که حتما از سقف پاسیو منحصر به فرد استفاده کنید. موارد دیگری همچون سقف حیاط خلوت و سقف ورودی ساختمان نیز به همین اندازه بر روی دیزاین و طراحی ساختمان تاثیرگذار هستند که باید آن را جدی بگیرید.

همانطور که می بینید،‌ به صورت کلی وجود سقف کاذب تاثیر بسیار زیادی بر روی طراحی ساختمان‌ها دارد در حال حاضر در اکثر سقف های پاسیو از پلی کربنات استفاده می شود که حالت نیمه شفاف دارد. خوشبختانه پلی کربنات به رنگ های مختلفی در می آید که همین مورد کار دیزاین فضا را آسان تر خواهد کرد.

نکته مثبت ماجرا این است که امکان اجرای این سقف به صورت دو جداره نیز وجود دارد، که در این حالت استحکام و عایق بودن آن بیشتر خواهد بود. معمولا قبل از اینکه سقف پاسیو آماده شود، اول از همه کارهای مربوط به اندازه گیری صورت می گیرد تا سقف حیاط خلوت دقیقا منطبق بر آن باشد. فراموش نکنید که تعداد زیادی از افراد برای احداث این سازه درخواست داده اند پس بهتر است که شما هم به صورت ویژه از آن بهره ببرید. با توجه به میزان دریافت نور مناسب در پاسیو، شما می توانید انواع مختلف گل و گیاه را هم بکارید.

جمع بندی
در حال حاضر به کارگیری سقف های کاذب مانند سقف استخر و بارانگیر به اوج خود رسیده است و می توان آن ها را در بسیاری از خانه ها مشاهده کرد. سقف پاسیو  نیز نمونه ای از این سازه ها است که می تواند نور کافی را در اختیار واحدهای مسکونی قرار دهد. این سازه دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. امروزه سقف  پلی کربنات بیش از سایر موارد کاربرد دارد که شما هم می توانید به صورت ویژه از آن بهره ببرید. مجموعه نورگیر ساز آماده انواع سروس های ختلف با بهترین متریال موجود به شما کمک کند. کافیست با شماره: 09121261792 تماس بگیرید.

سوالات متداول سقف کاذب نورگیر (پاسیو)

موارد زیادی وجود دارد که لزوم استفاده از سقف پاسیو را اثبات می کند. در واقع شما می توانید با استفاده از این سازه مقدار نورگیر خانه را به شکل گسترده ای افزایش دهید.
برای اینکه شما بتوانید دیزاین کلی ساختمان را به بهترین شکل ممکن دربیاورید، به شما پیشنهاد می‌ کنیم که حتما از سقف پاسیو منحصر به فرد استفاده کنید. موارد دیگری همچون سقف حیاط خلوت و سقف ورودی ساختمان نیز به همین اندازه بر روی دیزاین و طراحی ساختمان تاثیرگذار هستند که باید آن را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *