نصب لوستر روی کناف

نصب لوستر روی کناف

سقف کاذب، یکی از رایج ترین سقف هایی است که امروزه می توان در ساختمان ها و منازل مختلف آن را مشاهده کرد. سقف های کاذب در واقع پایین تر از سقف اصلی قرار می گیرند. این نوع سقف می تواند مواد اضافه و ظاهر ناخوشایند سقف اصلی را بپوشاند و جلوه زیبایی در منزل ایجاد کند. سقف کاذب در نمونه های مختلفی طراحی و تولید می شود. کناف، یکی از نمونه های سقف کاذب به شمار می رود که در فضاهای مختلف به کار برده می شود.

بسیاری از افراد می خواهند برای افزایش نورپردازی منزل خود بر روی چنین سقف هایی، لوستر نصب کنند. لوسترها را می توان بر روی انواع سقف ها از جمله سقف کاذب، سقف پلی کربنات و غیره نصب کرد. البته این کار نیازمند رعایت نکات مختلف است تا در آینده با مشکل جدی مواجه نشوید.

آیا می توان روی سقف کناف، لوستر نصب کرد؟

با توجه به این که کناف پایین تر از سقف اصلی قرار می گیرد، افرادی که برای منازل و ساختمان های خود از سقف کاذب و مدل کناف استفاده کرده اند، برای نصب لوستر و افزایش نورپردازی با یک سوال مهم مواجه هستند و آن هم این است که آیا می توان روی سقف کناف لوستر نصب کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله؛ می توان لوستر را برای چنین سقف هایی نصب کرد، به شرطی که به صورت اصولی مراحل نصب را انجام دهید.

سقف های کناف را از صفحات گچی و روکش های کاغذی می سازند. این سقف ها در مقایسه سقف های گچی، مزایای بیشتری به همراه دارند. در زمان نصب لوستر برای این سقف ها باید نکات مختلفی را رعایت کرد و این کار را به متخصص این کار سپرد. اگر قصد استفاده از لوسترهای سنگین را دارید، باید از قبل برای سقف های کناف، زنجیر و قلاب نصب کنید.

طراحان معمولا در زمان ساخت سقف پاسیو، سقف حیاط خلوت و دیگر مناطق محل نصب لوستر را مشخص می کنند؛ بنابراین شما می توانید لوسترها را راحت تر نصب کنید. در این صورت شما برای نصب تنها به یک قلاب و یک سیم برق که در زیر کناف قرار می گیرند، نیاز دارید. در نهایت توسط یک زنجیر می توانید لوستر را روی سقف نصب نمایید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که زنجیری که برای نصب لوستر قرار داده شده، باید به سقف اصلی متصل باشد. البته لوسترهای سبک را می توان با استفاده از یک قلاب پروانه ای به سقف کناف نیز وصل کرد.

مراحل نصب لوستر روی سقف کناف

لوستر برای سقف کناف روی انواع سقف از جمله سقف پلی کربنات، کناف، کاذب و غیره نیازمند انجام مراحل خاصی است. شما باید هر مرحله را به صورت دقیق انجام دهید تا در نهایت بین لوستر و سقف اتصال محکمی ایجاد شود. مراحل نصب لوستر روی سقف های کناف به شرح زیر هستند.

قطع کردن جریان برق

در اولین مرحله ازنصب لوستر روی کناف لازم است تا جریان برق را قطع کنید. بهتر است برای مطمئن شدن از این موضوع از یک فازمتر استفاده نمایید. با قطع جریان برق دیگر خطر برق گرفتگی برای نصاب وجود ندارد.

بررسی محل نصب و اتصالات موجود

یکی از اصلی ترین مراحل برای نصب لوسترها، بررسی کردن محل نصب لوستر است. این بدان معناست که شما باید قلاب و زنجیر قرار داده شده برای اتصال لوستر را به خوبی بررسی کنید. اگر اتصالات موجود ایمن هستند، می توانید عملیات نصب را آغاز کنید. همچنین در صورتی که می خواهید از لوسترهایی با وزن بالا استفاده نمایید، بهتر است اتصالات مخصوص این لوسترها را به کار ببرید.

نصب اتصالات موردنیاز لوستر

در مرحله بعد باید به سراغ نصب اتصالات لوستر بروید. بسیاری از لوسترها دارای نوار نصب هستند. این نوار چندین سوراخ برای پیچ شدن به سقف و یک میله فلزی دارند. در نهایت باید نوار نصب چنین لوسترهایی روی نگهدارنده ها قرار بگیرند. لوسترهایی کم وزن و سبک به نگهدارنده نیاز ندارند و نوار نصب تعبیه شده برای آن ها به صورت مستقیم به سقف وصل خواهد شد.

اندازه گیری ارتفاع لوستر

مزیت های سقف کاذب
آخرین مرحله از نصب لوسترها توجه به اندازه ارتفاع لوستر است. این بدان معناست که اگر لوسترهای انتخابی شما آویز بوده و بلند هستند، می توانید چند حلقه از زنجیرهای موجود را از آن جدا نمایید.

ابزارهای لازم برای نصب لوستر در سقف کناف

برای نصب لوسترهای مختلف روی سقف های کناف به ابزارهای خاصی نیاز دارید. برای این که بتوانید زنجیر و قلاب را در سقف های کناف نصب کنید باید از وسایل مختلفی از جمله رول بولت پروانه ای، دریل، پیچ، انبر دست، رول پلاک و پیچ گوشتی نیاز است. نحوه کار با برخی از این ابزارها نیاز به مهارت و تخصص دارد؛ بنابراین بهتر است برای انجام این کار از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید.

نحوه نصب لوستر سنگین روی سقف کناف

نصب لوسترهای سنگین روی سقف های کناف کوتاه ، یکی چالش برانگیزترین موضوعات برای طراحان و نصابان لوسترها است. برای نصب چنین لوسترهایی، اولین موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که زنجیر نصب شده برای متصل کردن لوستر، آنقدر قوی باشد که بتواند وزن لوستر را تحمل کند. در صورتی که لوستر سنگین تر باشد و نیاز به زنجیر قوی تر وجود داشت، آن را به سقف اصلی متصل نمایید.

برای وصل کردن زنجیرهای قوی به سقف اصلی، ممکن است نیاز به کندن بخشی از سقف کناف باشد. در این صورت به راحتی به سقف اصلی دسترسی خواهید داشت. در صورتی که سقف کناف فاقد زنجیر باشد، باید برای آویزان کردن لوسترها، قلاب های پروانه ای را به کار ببرید. در حالتی که لوسترهای آویز سبک وزن هستند، این قلاب ها روی سقف های کناف وصل می شوند و می توانند لوستر را نگه دارند.

در غیر این صورت اگر لوستر وزن بالایی دارد، نمی توان از این روش استفاده کرد و باید از همان روش قبل؛ یعنی نصب زنجیر به سقف اصلی استفاده نمایید. اگر لوستر شما وزن سنگینی داشته باشد و آن را به سقف کناف وصل کنید، به احتمال زیاد سقف توانایی نگه داشتن آن را نداشته و سقف فرو می ریزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *