مزایای نورگیر سقفی مدرن

مزایای نورگیر سقفی مدرن

اگر شما هم دلتان یک آشپزخانه پرنور، و یا یک محل کار یا محیط زندگی با نور خوب و دلنشین می‌خواهد، اگر حیاط خلوت یا استخر دارید و یا می‌خواهید خانه‌ای پرنور و با تهویه مناسب داشته باشید، پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.
جالب است بدانید مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که بیشتر در محیط‌های کم نور و تاریک قرار بگیرند و یا در این محیط‌ها زندگی کنند، احتمال این که در آینده به افسردگی مبتلا شوند، افزایش می‌یابد. بنابراین نورگیر بودن خانه علاوه بر زیبایی، یکی از فاکتورهای سلامت روانی افراد است.

نورگیر سقفی در واقع همان پنجره سقفی است که انتقال نور به داخل ساختمان و تهویه هوا را امکان پذیر می‌کند. نورگیرها انواع مختلفی دارند که براساس نوع نیاز شما، از انواع مختلف آن استفاده می‌کنند.

آنچه می خوانید!

 اجرای نورگیر سقفی مدرن

اجرای سقف نورگیر  درساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و غیره طرفداران بسیاری دارد. از انواع نورگیر در پوشش سقف پاسیو، حیاط خلوت، پارکینگ، سقف استخر و موارد دیگر استفاده می‌شود. استفاده از نورگیر سقفی مدرن و ترکیب نورپردازی طبیعی و مصنوعی، فضای بسیار زیبایی به محیط زندگی شما می‌دهد.
نورگیرها انواع مختلفی دارند و متناسب با فضایی که قرار است نصب شود، به مصالح و سازه‌های مخصوصی نیاز دارد.

نورگیر سقفی بازشو شیشه ای

نورگیر سقفی بازشو  شیشه ای در هر فضایی که نصب شود شامل سیستم جک دار بازشو برای تهویه هوا یا تردد روی سقف است.

نورگیر سقفی بازشو حبابی در اندزه و رنگ های مختلف با قابلیت نصب سیستم متحرک پیاده سازی و اجرا کرد.

قسمت متحرک هم به صورت دستی که با میله ای به ارتفاع ۱,۵ متر و هم به صورت موتور گیربکس دار کنترل از راه دور یا ریموت باشد.

نورگیر بازشو فضای محدود شفاف و شیشه ای است که نور و روشنایی طبیعی را تامین می کند و باعث دید داشتن به بیرون می شود، نصب آن براساس جنس، رنگ و اندازه و مکان مورد استفاده تعیین می شود.

نورگیر بازشو و متحرک این قابلیت را دارد که در مواقع نیاز باز شود و امکان تهویه هوا را به وجود بیاورد و هوای نامطبوع و رطوبت را از محیط خارج کند.

نورگیر سقفی آشپزخانه

مهم ترین مزیت استفاده از نورگیر سقفی در محیط آشپزخانه فراهم کردن نور طبیعی این فضا است. نور به هر محیطی نشاط و انرژی می بخشد. آشپزخانه هم از این امر مستثنا نیست
نورگیر سقفی آشپزخانه با ورود نور طبیعی به محوطه، باعث ایجاد انرژی و حس و حال خوب خواهد شد. همچنین احساس بازتری از فضا را نیز ایجاد می‌کند.همچنین نورگیرهای سقفی برای سقف‌های کوتاه نیز کاربرد داشته و باعث بلندتر نشان دادن سقف کوتاه و باز بودن فضا نیز می‌شوند. بی شک میتوان گفت قسمت آشپزخانه را قلب خانه تلقی کرد پس می توان گفت برای دریافت نور و زیبا سازی این قسمت هم گزینه ای را به کار گرفت. به خصوص برای آشپزخانه هایی که رو به بیرون پنجره ای ندارند.


همچنین بخوانید: نورگیر سقفی رنگی

نورگیر سقفی

مزایای سقف شیشه ای

راندمان:

راندمان مصرف انرژی با نورگیرهای سقفی یا سقف های شیشه ای بسیار بالاتر از حالت عادی است چرا که با حفظ حرارت و نورگیری بسیار مناسب در هزینه های تأمین روشنایی و خنک کنندگی و گرم کنندگی فضا به شدت صرفه جویی می شود.

سلامتی:

به هر میزان نور طبیعی فیلتر شده از UV بیشتر وارد فضای خانه شود سلامتی شما تضمین خواهد شد و حتی روی عملکرد مغز و مود شما تأثیر خواهد گذاشت.

ارزش ملک:

اگر به فکر افزایش ارزش ملک خود هستید نیز نورگیرهای سقفی گزینه بسیار عالی محسوب می شوند.

تنوع:

اسکای لایت ها فقط به یک شکل نیستند بلکه در سایز، شکل، نوع شیشه و فرم (ثابت، متحرک و لوله ای) نیز دارای تنوع عالی هستند مخصوصا نوع لوله ای که بهترین فرم برای فضاهای با متراژ کم است.

اتوماتیک و کنترلی:

در صورتی که نورگیر سقفی خود را در خانه ای با سقف بلند نصب کرده باشید فکر کرده اید که برای هر بار باز و بسته کردن آن چه کار کنید؟ نگران نباشید!

مزایای نورگیر سقفی مدرن در دکوراسیون داخلی

افزایش نور طبیعی در فضای داخل خانه

نورگیرها پنجره انتقال دهنده نور هستند. استفاده از نورگیر سقفی مدرن باعث ورود نور طبیعی به داخل محیط و ایجاد یک فضای پرنور و آرامش بخش می‌شود.

بلندتر نشان دادن ارتفاع سقف

استفاده از نورگیر مدرن، در فضایی که ارتفاع سقف کم است، باعث می‌شود سقف بلندتر دیده شود.

بزرگ‌تر دیده شدن فضای داخلی

همان طور که گفته شد استفاده از نورگیر سقفی باعث می‌شود، سقف بلندتر به نظر برسد، این امر و نیز ورود نور مناسب و طبیعی به درون محیط، باعث می‌شود فضای داخلی بزرگتر به نظر برسد.

عایق مناسب در برابر باد و باران و صداها

نورگیرهای سقفی مدرن عایق مناسبی در برابر سرما، گرما، باد و باران هستند، و موجب تنظیم دمای محیط داخلی ساختمان می‌شوند. همچنین استفاده از نورگیرهای دوجداره باعث کاهش مصرف سوخت در فصول سرد سال می‌شود. این نورگیرها عایق صدا نیز هستند و شما می‌توانید محیطی آرام و بدون سر و صدا را تجربه کنید.

ورود جریان هوای خنک و تهویه هوای محیط

استفاده از نورگیرهای سقفی بازشو، این امکان را دارد که با باز کردن آن هوای محیط را تهویه کنید و از ورود هوای خنک، مخصوصا در فصل‌های گرم سال، لذت ببرید.

همچنین بخوانید: قیمت نورگیر پشت بام

نورگیر سقفی مدرن

انواع نورگیر سقفی

  • -نورگیر سقفی گنبدی
  • – نورگیر سقفی هرمی
  • -نورگیر سقفی حبابی
  • -نورگیر سقفی قوسی
  • -نورگیر سقفی تخت
  • – نور گیر سقفی لوله‌ای

نورگیر سقفی گنبدی

نورگیر سقفی گنبدی یکی از رایج ترین انواع نورگیر است که به دلیل شکل گنبدی خود، نور را به صورت یکنواخت در فضای داخلی توزیع می کند. این نوع نورگیر در انواع مختلف و با مواد مختلفی مانند پلی کربنات، اکریلیک و شیشه تولید می شود.

نورگیر سقفی هرمی

نورگیر سقفی هرمی شبیه به نورگیر سقفی گنبدی است، با این تفاوت که دارای شکل هرمی است. این نوع نورگیر برای فضاهایی که نیاز به نور طبیعی بیشتری دارند، مناسب است.

نورگیر سقفی حبابی

نورگیر سقفی حبابی دارای شکلی شبیه به حباب است. این نوع نورگیر به دلیل شکل منحصر به فرد خود، جلوه ای زیبا به فضای داخلی می بخشد.

نورگیر سقفی قوسی

نورگیر سقفی قوسی دارای شکلی شبیه به قوس است. این نوع نورگیر برای فضاهایی که دارای سقف منحنی هستند، مناسب است.

نورگیر سقفی تخت

نورگیر سقفی تخت دارای شکلی شبیه به یک صفحه تخت است. این نوع نورگیر برای فضاهایی که نیاز به نور طبیعی محدودی دارند، مناسب است.

نورگیر سقفی لوله ای

نورگیر سقفی لوله ای دارای شکلی شبیه به یک لوله است. این نوع نورگیر برای فضاهایی که فضای کافی برای نصب نورگیر سقفی معمولی ندارند، مناسب است.
انتخاب نوع نورگیر سقفی مناسب، به عوامل مختلفی مانند شکل سقف، میزان نور مورد نیاز، و نیاز به تهویه هوا بستگی دارد.

نورگیر سقفی در کجای ساختمان استفاده می‌شود؟

انواع مختلف نورگیرهای سقفی در قسمت‌های مختلف ساختمان قابل استفاده هستند:

 در قسمت ورودی خانه

استفاده از نورگیر سقفی در قسمت ورودی ساختمان باعث ایجاد فضایی منحصر به فرد و بسیار زیبا می‌شود.

آشپزخانه و حمام

استفاده از نورگیر سقفی در قسمت آشپزخانه و حمام علاوه بر این که نور مناسبی ایجاد می‌کند، فضای مناسبی نیز برای تهویه هوای این مکان‌ها به وجود می‌آورد. هوای گرم از این مکان‌ها خارج می‌شود و باعث خنک شدن محیط می‌شود.

 راه پله

استفاده از نورگیرهای سقفی در راه پله‌ها فضایی جذاب و متفاوت ایجاد می‌کند. اگر برای دیوارهای راه پله‌ها از رنگ سفید استفاده کنید، محیط بسیار بزرگ‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید.

 پوشش حیات خلوت

پوشش حیاط خلوت با استفاده ازنورگیر و قرار دادن چند میز و صندلی در این فضا، باعث ایجاد محیطی آرام و بی‌نظیر می‌شود که می‌توانید در آن به استراحت بپردازید. برخی از افراد با پوشش حیاط خلوت خود و ایجاد محیطی با نور و تهویه مناسب، در این فضا اقدام به کاشت گل وگیاه می‌کنند و فضای بسیار زیبایی برای خود به وجود می‌آورند.

همچنین بخوانید: نورگیر سقفی رنگی

نورگیر سقفی مدرن

قیمت نورگیر سقفی مدرن

  • قیمت نورگیر سقفی در رنج‌های متفاوتی است و قیمت آن به عوامل زیر بستگی دارد:
  • متراژ فضای مورد نظر شما
  •  طرح مورد استفاده
  •  جنس نورگیر
  • رنگ نورگیر
  • هزینه نصاب

معمولا قبل از این که هزینه نهایی اعلام شود، ابتدا پیمانکار مورد نظر، محلی را که قرار است نورگیر در آن اجرا شود می‌بیند و بعد از این که شما طرح مورد نظر خود را اعلام کردید، یک طرح تئوری به شما ارائه می‌دهد. در صورتی که این طرح توسط شما تایید شود، پروژه اجرا می‌شود.

برای این که محیطی آرام، با نور مناسب، تهویه خوب و به دور از سر و صدا داشته باشید، می‌توانید از نورگیر سقفی استفاده کنید. استفاده از نورگیرهای سقفی با شکل‌های مختلف علاوه بر تاثیر در محیط داخل خانه، نمایی زیبا به ساختمان شما بدهد. کافیست از صفحه تماس باما با مشاورین نورگیر ساز در ارتبط  باشید.

سوالات متداول نورگیر سقفی مدرن