نورگیر سقفی گنبدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نورگیر سقفی گنبدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نورگیر سقفی گنبدی و نورگیر حبابی یکی از انواع نورگیرهای سقفی است که شکل ظاهری فوق العاده زیبایی دارد و باعث جذاب تر شدن ساختمان می شود. این نورگیرها ویژگی های زیادی دارند که باعث شده است تا در سال های اخیر از فروش بسیار زیادی برخوردار باشند. معمولا برای ساخت این نورگیرها از پلی کربنات استفاده می شود که یکی از بهترین مواد اولیه برای ساخت نورگیرهای سقفی است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به آشنایی بیشتر با نورگیر سقفی گنبدی دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما با ما در این مطلب همراه باشید. ما در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره این نورگیرها را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با نورگیر سقفی گنبدی

اگر با انواع نورگیرها آشنایی داشته باشید حتما می دانید که مدل های مختلفی از نورگیرهای سقفی وجود دارد که هریک دارای ویژگی های خاص خود هستند و مزایای مختلفی را به شما ارائه می دهند. یکی از محبوب ترین انواع نورگیرهای سقفی که امروزه طرفداران زیادی را پیدا کرده است نورگیر سقفی گنبدی می باشد. این نورگیر سقفی که به شکل گنبدی طراحی و ساخته می شود بسیار زیبا هستند و همین زیبایی نیز یکی از مهمترین عوامل فروش فوق العاده زیاد آنها است.

برای تولید و ساخت این نورگیرها از مواد اولیه مختلف مانند پلی کربنات، شیشه و اکریلیک استفاده می شود که در کنار زیبایی مقاومت این محصولات در برابر نور خورشید و بارش باران را نیز افزایش می دهد. یکی از ویژگی های مهم این نورگیرها این است که از نفوذ آب به سقف نیز جلوگیری می کنند و همین عامل باعث می شود تا شما حتی در مناطق مرطوب و بارانی نیز به راحتی بتوانید از این محصولات استفاده کرده و از مزایای آنها بهره مند شوید.

نورگیرحبابی

نورگیرحبابی پرکاربردترین نورگیرهای امروزی در آپارتمان ها استفاده میشود
نورگیر حبابی علاوه بر اینکه باعث افزایش انعکاس نور می شود، سبب می شود تا افراد از انرزی خورشیدی برای روشنایی سالن استفاده کنند که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. همچنین از نظر زیبا سازی فضای خارجی ساختمان، نورگیر حبابی باعث نما دادن به ساختمان و استفاده از فضای بیرون نیز می شود.
این نورگیرها در برابر عوامل جوی مانند سرما، بارش و زنگ زدگی و نیز در مقابل سایر عوامل فیزیکی مانند ضربه و خش مقاوم بوده و با توجه به تنوع گوناگون رنگ و شکل، نما و جلوه ای زیبا به ساختمان شما می بخشند.
ضمنا جهت سهولت و دسترسی آسان در نظافت نورگیرها و تبادل جریان هوا می توان سیستم بازشو را برای تمامی سایزهای موردنظر تعبیه نمود. حتی جهت جلوگیری از آلودگی صوتی و اتلاف انرژی بنا به خواست و پیشنهاد مشتری می توان بصورت دو جداره تولید و اجرا کرد.

همچنین بخوانید: نصب و اجرای نورگیر سقفی و حبابی

نورگیر سقفی گنبدی

کاربردهای مختلف این نورگیرها

نورگیر سقفی گنبدی یکی از سازه های پرطرفدار است که معمولا در اکثر ساختمان ها می توان از آنها استفاده کرد. زیبایی فوق العاده ای که این محصولات دارند باعث می شود تا عملا محدودیتی در استفاده از آنها برای شما وجود نداشته باشد. امروزه شما می توانید در انواع ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی از این نورگیرها استفاده کنید و نور مناسب برای محیط خود را فراهم کنید. نکته مهمی که باید درباره کاربردهای این نورگیر بدانید این است که می توانید از آن به عنوان یک تهویه فوق العاده برای ساختمان خود نیز استفاده کنید.

ویژگی های مهم نورگیرهای سقفی گنبدی

استفاده از  سقف پلی کربنات در اجرای سقف نورگیر باعث می شود تا مقاومت این محصولات در برابر ضربه به میزان زیادی افزایش پیدا کند. مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید و بارش باران نیز از دیگر ویژگی های این محصولات است که طول عمر آنها را به میزان زیادی افزایش می دهد. این نورگیرها می توانند با کیفیت بالایی نور را از خود عبور دهند و نور مورد نیاز برای ساختمان ها را به راحتی تامین کنند. یک مزیت مهم استفاده از این نورگیرها این است که از عبور اشعه ماورا بنفش جلوگیری می کنند و روی سلامت پوست شما نیز تاثیرگذار هستند. وزن سبک، نصب راحت و همین طور عایق صوت بودن نیز از دیگر ویژگی های نورگیرهای سقفی گنبدی به شمار می آید که در زمان خرید باید به این نکات دقت داشته باشید.

متریال نصب نورگیر گنبدی

جنس نورگیرها بیشتر از فایبر گلاس ، اکریلیک، یا پلی کربنات است. امروزه اجرای نورگیر گنبدی از ورق پلی کربنات به دلیل سبک بودن و نصب آسان آن استفاده بیشتری می شود.
برای نصب نورگیر گنبدی به شاستی یا فریم برای نصب ورق مورد نظر احتیاج است . متریال های مختلفی برای فریم نورگیر گنبدی است مثل آهن ، استیل، آلومینیوم و… .

آهن

آهن جزء معروف ترین متریال های قابل استفاده است، آهن هم از لحاظ هزینه نسبت به دیگر و هم از لحاظ ساخت با دیگر متریال ها فرق دارد .

استیل

استیل نوع دیگری از مواد کاربردی جهت ساخت فریم نورگیر است. با این تفاوت که فریم استیل از نوع آهنی آن گران تر در می آید و مستلزم صرف هزینه بیشتری است.

آلومینیوم

متریال دیگری که می توان در ساخت فریم نورگیر سقفی گنبدی از آن استفاده کرد آلومینیوم است در حالی که این جنس استحکام و مقاومت بالایی دارد با این حال اصلا مقرون به صرفه نیست.

چگونگی نصب و اجرای نورگیر گنبدی

نصب اجرا نورگیر گنبدی درسه مرحله اجرا می شود به شرح زیر می باشد:

مرحله اول نصب نورگیر گنبدی:

تیم اجرای نورگیر ساز در مرحله اول با توجه به شکل و اندازه ی نورگیر گنبدی فریم نورگیر را با مترال که در بالا اشاره کردیم برش داده و سپس به هم جوش می دهند. تیم اجرایی قبل از نصب فریم قطعات به هم جوش داده شده را یک بار با ضد زنگ رنگ می کنند تا در برابر آب و باران مقاوم شود.

مرحله دوم نصب نورگیر گنبدی

مرحله بعد فریم را با رنگ اصلی طبق سلیقه ی مشتری رنگ می زنند. در این مرحله از آماده سازی، فریم ساخته شده را در محل مورد نظر نصب می کنند.

مرحله سوم نصب نورگیر گنبدی

مرحله آخر نوبت به جا انداختن ورق های نورگیر سقفی گنبدی است بعد از نصب ورق های نورگیر و در آخر باید سازه به طور کامل و حرفه ای آببندی شود تا بعد ها شاهد بروز نشت باران و گرد و غبار به داخل نباشیم.

بیشتر بخوانید: انواع نورگیر سقفی

نورگیر سقفی گنبدی

قیمت نورگیرهای سقفی گنبدی

اکثر افرادی که قصد خرید نورگیر سقفی گنبدی دارند علاقه مند هستند تا اطلاعات بیشتری درباره قیمت این محصولات به دست بیاورند. قیمت نورگیرهای سقفی گنبدی نسبت به محصولات مشابه دیگری که در بازار موجود هستند مناسب تر است. البته در زمان بررسی قیمت این محصولات باید قیمت را در مقایسه با کیفیتی که به شما ارائه می دهند مقایسه کنید. با توجه به کیفیت بالایی که نورگیرهای سقفی گنبدی دارند و زیبایی بی نظیر این نورگیرها می توان گفت که قیمت آنها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

نکاتی مهم برای خرید نورگیر سقفی گنبدی

اگر علاقه مند به خرید و استفاده از نورگیر گنبدی سقفی هستید حتما به دنبال یک فروشگاه معتبر برای خرید این محصولات هستید. یکی از بهترین فروشگاه هایی که امروزه این نورگیرهای سقفی را به فروش می رساند فروشگاه اینترنتی ما است که خدمات فوق العاده ای را در این زمینه به شما ارائه می دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش محصولات سایت ما به راحتی با انواع نورگیرهای سقفی گنبدی آشنا شوید و اطلاعات کاملی را درباره مشخصات هریک از آنها به دست بیاورید. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از تخفیف های ویژه ما به میزان زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید: انواع نورگیر ریلی و متحرک برای سقف استخر

نورگیر سقفی گنبدی

سوالات متداول نورگیر سقفی گنبدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟