آشنایی با انواع سقف تراس و بالکن

آشنایی با انواع سقف تراس و بالکن

امروزه به منظور جلوگیری از نفوذ آب حاصل از بارش باران و برف به داخل تراس یا بالکن از سقفی برای پوشش آن استفاده می کنند که در انواع مختلف و با مصالح گوناگون طراحی و ساخته شده است. سقف تراس کارایی و بهره وری آن را افزایش داده و افراد می توانند در مواقع بارندگی نیز از این قسمت به نام قدیمی، بهار خواب خانه خود نیز استفاده کنند.

بالکن و تراس قسمت هایی از فضای بیرونی خانه های آپارتمانی و ویلایی هستند. بالکن را معمولا دارای دو دیوار از طرفین و یک نیم دیوار و یا نرده از قسمت جلویی آن را فرا گرفته است. تراس یا بهار خواب نیز فضایی خالی در نظر گرفته شده در جلوی درب ورودی ساختمان است. این بخش از خانه معمولا بدون سقف ساخته می شود و اعضای ساکن در آن خانه از تراس و بالکن به عنوان فضایی برای لذت بردن از نمای حیاط یا شهر استفاده می کنند.

کاربرد سقف تراس و بالکن

امروزه معماران داخلی با طراحی سقف تراس و بالکن با مصالح گوناگون اعم از نورگیر سقفی و بارانگیر باعث زیبایی و جلوه بیشتر نمای ساختمان شده اند و با پوشاندن و حفظ این فضای بیرونی چسبیده به خانه، از آن به منظور کاربردهای گوناگون در روزهای بارانی و برفی نیز بهره برده اند. بنابراین می توان گفت که کاربرد عمده سقف بالکن و تراس به منظور زیبایی ساختمان، استفاده بیشتر از نور طبیعی خورشید و جلوگیری از نفوذ آب حاصل از بارش به این بخش از ساختمان به منظور سپری کردن اوقاتی از روز در این مکان برای بهره مندی از هوای مطلوب و استراحت و صرف چای می باشد.

همچنین بخوانید:باران گیر بالکن

آشنایی با انواع سقف تراس و بالکن

مزایای سقف تراس و بالکن

کوچک شدن متراژ خانه ها و خصوصا آپارتمانی شدن آنها باعث شده که اعضای خانواده برای دسترسی به یک فضای باز و کوچک به بالکن و تراس روی آورند و از این فضای اندک در اغلب اوقات نهایت استفاده را ببرند. معمولا تراس ها و بالکن ها فاقد سقف می باشند و همین مسئله باعث می شود که این بخش از ساختمان در روزهای بارندگی مورد توجه اهالی خانه قرار نگیرند.

امروزه برای پوشش این فضا و استفاده کاربردی تر از آن در فصل هایی که امکان بارش باران بیشتر است نظیر بهار و پاییز و زمستان، از بارانگیر بالکن و تراس که جنس سقف پلی کربنات استفاده می شود تا ضمن بهره مندی از نور خورشید و در امان ماندن از آب باران، بتوان با قرار دادن میز و صندلی در این فضای اندک، از آن به عنوان محیطی مناسب برای صرف چای یا مطالعه کتاب، گرفتن آفتاب، خشک کردن لباس ها، نگهداری گل و گیاه و … استفاده کرد.

سقف متحرک تراس و بالکن

سقف متحرک بالکن یا تراس یک محصول بی نظیر است که برای کسب و کارهایی مانند رستوران و کارهایی که نیاز به پوشش در برابر باران و آفتاب دارند گزینه خوبی محسوب می شود. البته این مدل از سقف ها برای منازلی که دارای بالکن های بزرگ هم هستند همانطور که از اسم این محصول پیداست، سقف قابلیت جمع شدن و بسته شدن دارد. ابعادی که برای باز و بسته شدن سقف نیاز است نیز محاسبه می شود. اینطور که مشخص است این سقف ها در مدل بندی های مختلفی هستند و هر یک بر اساس مدلی که دارند تعیین موقعیت می شوند.

انواع سقف تراس و بالکن

امروزه انواع مختلفی از سقف بالکن و تراس در بازار موجود است که با مصالح گوناگون و در قالب اشکال و طرح های مختلف طراحی و تولید شده اند. بنابراین هر فردی بر حسب نیاز و سلیقه خود می تواند، سقفی متناسب با ابعاد بالکن و تراس خود را سفارش دهد و از این فضا بهره کافی را ببرد. در یک دسته بندی کلی انواع سقف تراس به صورت زیر می باشند:

  • سقف نورگیر حبابی تراس و بالکن
  • سقف پلی کربنات تراس و بالکن
  • سقف شیشه ای تراس و بالکن
  • سقف چوبی تراس و بالکن
  • سقف کاذب تراس و بالکن
  • و…..

هر یک از این نوع سقف ها از مصالحی مقاوم و با کیفیت تولیده شده و باید به خوبی آب بندی شوند تا به هنگام نصب از دیگر راهی برای نفوذ آب باران و برف به فضای داخلی تراس و بالکن وجود نداشته باشد.

 اجرای پوشش سقف بالکن

انجام انواع پوشش های سقفی برای مکان های مختلف مثل تراس بالکن امروزه یکی از پرطرفدار ترین متریال های می باشد که در آپارتمان ها و ساختمان ها با شکل و طرح های مختلف قابل استفاده میباشد که موقعیتی چهار فصل و مناسب گذراندن اوقات فراغت را در اختیار شما قرار میدهد.

همچنین بخوانید:برای سقف کاذب بالکن چه متریالی مناسب است ؟

برای سقف کاذب بالکن چه متریالی مناسب است ؟

قیمت سقف بالکن و تراس

قیمت سقف تراس و بالکن بر حسب نوع مصالح به کار رفته برای ساخت آن، ابعاد و اندازه، کیفیت مصالح، طرح و شکل از دامنه قیمتی متفاوت برخوردار می باشد. همچنین برخی از عوامل تاثیرگذار خارجی نظیر نوسانات بازار ارز و شرایط اقتصادی کشور نیز بر روی نحوه محاسبه و تعیین قیمت این محصول در همه مراحل از طراحی تا تولید و نصب تاثیر خود را خواهند گذاشت. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و قیمت به روز رسانی شده سقف تراس، سقف پاسیو، سقف ورودی ساختمان و… به سایت نورگیرساز مراجعه کنید و بعد از در میان گذاشتن نوع سقف دلخواه خود و ابعاد و اندازه با مشاوران ما از قیمت تمام شده برای ساخت و نصب آن آگاه شوید. برای اطلاعات بیشتر با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول آشنایی با انواع سقف تراس و بالکن