معرفی انواع سقف کاذب

معرفی انواع سقف کاذب

یکی از شیوه های نوین و امروزی، جهت تامین زیبایی و ایمنی بیشتر در سازه سقف کاذب می باشد. این سقف ثانویه به صورت کاملا حرفه ای و اصولی روی سقف اولیه اجرا می شود. همچنین انواع سقف کاذب باعث ایجاد پوششی منتظم و کاملا مهندسی شده در سازه ساختمانی خواهد شد.

در واقع سقف کاذب عنصری کاربردی در هنر معماری و مهندسی می باشد. این سقف ثانویه در پروژه های ساختمانی مختلف با اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. با اجرای این سقف می توانید جذابیت بصری را به بیشترین مقدار ممکن برسانید. سقف کاذب، به صورت اصولی سقف را پوشش می دهد.

همچنین انواع مختلف سقف کاذب مورد تایید جامعه مهندسی و معماری می باشند. به نوعی با اجرای انواع مختلف سقف کاذب می توانید شرایط پایدارتری را در هر سازه ای به وجود بیاورید. الفبای ایمنی و استحکام را در ساختمان به واسطه سقف کاذب می توان به وجود آورد. قسمت های مختلف سقف کاذب باید با نهایت دقت و وسواس یکی پس از دیگری اجرا شوند. در زیر عکس سقف کاذب را می توانید ببینید.

سقف کاذب طرح دار با لوستر 8 قسمتی

هرآنچه که باید در مورد انواع سقف کاذب بدانید

برخلاف تمامی باورهای رایج سقف کاذب در نمونه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. انواع سقف کاذب به لحاظ کیفیت در یک پله قرار دارند. بر حسب کارایی و کاربرد باید از نمونه مناسب در مکان مناسب استفاده کرد.

امروزه در معماری مدرن از انواع مختلف سقف کاذب استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین نمونه های موجود در بازار سقف کاذب 60 در 60 می باشد. این سقف به علت ابعاد استاندارد و کاملا مهندسی،بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

در ساخت انواع مختلف این محصول از متریال استاندارد و درجه یک استفاده می شود؛ به همین علت انواع مختلف سقف ثانویه در برابر فشار و ضربه از مقاومت حداکثری برخوردار هستند. بر اساس جدیدترین بررسی های به عمل آمده، مقاومت سقف کاذب در مقایسه با سایر نمونه های مشابه بیشتر است.

همچنین هر یک از نمونه های مختلف به لحاظ ظاهری و نحوه نصب تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. انواع مختلف سقف کاذب پرطرفدار و پرفروش شامل موارد ذیل هستند:

طرحی از سقف کاذب شیشه ای

سقف کاذب شیشه ای

یکی از رایج ترین انواع سقف کاذب موجود در بازار سقف کاذب شیشه ای می باشد. جذابیت بصری این محصول با هر نمونه دیگری قابل مقایسه نیست. این سقف در سازه های ساختمانی اداری، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این سقف کاذب به همراه اجرای نورگیر سقفی زیبایی چند برابری را به محیط می بخشد. از ویژگی برجسته این محصول می توان به وزن بسیار کم آن اشاره کرد.

همچنین این سقف در برابر عوامل مخرب محیطی نظیر رطوبت بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان می دهد. سقف کاذب شیشه ای با گذشت زمان کیفیت و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. این محصول وزن بسیار کمی دارد و در موقعیت های مکانی مختلف قابل اجرا می باشد. این سقف ثانویه با قیمت بسیار مناسب جهت فروش عرضه می شود.

با یک بودجه اقتصادی می توانید بهترین سقف کاذب شیشه ای موجود در بازار را تهیه کنید. رویای زیبایی و ظرافت در سازه ساختمانی را با این سقف کاذب می توانید به واقعیت تبدیل کنید. هدف از تولید چنین محصولی ایجاد ابعاد جدیدی از زیبایی در سازه می باشد.

سقف کاذب چوبی به همراه یک لوستر بزرگ

سقف کاذب چوبی

یکی از نمونه های کلاسیک و فوق العاده لاکچری سقف کاذب، نوع چوبی می باشد. اجرای سقف کاذب چوبی در هر ابعاد در ساختمان های تجاری، اداری و حتی مسکونی و همچنین به عنوان سقف کاذب پذیرایی قابل اجرا می باشد. از ویژگی برجسته این سقف کاذب می توان به پایداری و مقاومت بسیار بالای آن در برابر ضربه اشاره کرد. کمتر محصولی مشابهی دارای چنین ویژگی می باشد. سقف کاذب چوبی در یک پروسه زمانی کوتاه مدت در هر محیط قابل اجرا است. همچنین پس از اجرا جذابیت بی بدیلی را خلق خواهد کرد.

این سقف کاذب در اثر فشار دچار شکستگی نمی شود. همچنین به کمک این محصول می توان میزان اتلاف انرژی را تا حد قابل توجهی کاهش داد. یکی از راهکارهای اصولی جهت کاهش آلودگی صوتی نیز استفاده از سقف کاذب چوبی می باشد. این سقف کاذب باعث استانداردسازی ارتفاع محیط نیز خواهد شد. مسیری جدید و مملوء از معماری نوین و امروزی را به کمک سقف کاذب چوبی می توان اجرا کرد.

یک مدل سقف سفید به همراه لوستر و یکسری لوله روی آن

سقف کاذب کناف

نسل جدید از انواع سقف کاذب های سبک و با نصب آسان، کناف نام دارد. اگر در یک پروژه ساختمانی عنصر زمان از جایگاه ویژه و ارزنده ای برخوردار می باشد؛ سقف کاذب کناف بهترین گزینه به شمار می آید. کناف در برابر زلزله و همچنین فشار نقطه ای ناشی از سازه بسیار مقاوم است.

همچنین امکان اجرای تکنیک های تزئینی و دیزاین روی کناف امکان پذیر می باشد. از ویژگی های اصلی کناف می توان به برش پذیری راحت آن اشاره کرد. در هر ابعاد و شکلی به راحتی می توان کناف را در محیط اجرا کنید. این سقف کاذب به راحتی قابل برداشت و تعمیر می باشد. همچنین در درجه حرارت های متفاوت دچار ترک نمی شود. سهولت نصب کناف منجر به محبوبیت قابل توجه آن شده است.

کناف به نسبت سایر سقف کاذب های موجود در بازار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد. انواع سقف کاذب نظیر کناف راهکاری راهبردی برای ایجاد پوششی نوین در سقف هستند. همچنین تنوع طرح و رنگ کناف بسیار زیاد است؛ بنابراین بر اساس سلیقه خود می توانید نمونه مناسب را انتخاب کنید.

سقف کاذب اکوستیک

این سقف کاذب از متریال مختلفی نظیر ورقه هایی از جنس پارچه یا مقوای فشرده و تایل از جنس گچ تولید شده است. مهم ترین ویژگی این سقف کاذب ضد صدا بودن آن می باشد. معمولا در سالن های اجلاس، مکان های اداری و حتی سینماها از سقف کاذب اکوستیک به وفور استفاده می شود. این سقف کاذب در استودیوهای ضبط صدا و فیلمبرداری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به لحاظ قیمت این محصول، جزء نمونه های اقتصادی بازار می باشد.

به کمک این سقف کاذب می توان میزان آلودگی صوتی محیط را کنترل کرد. این محصول نیز دارای طرح های متنوع بوده و در رنگ بندی گوناگون به فروش می رسد. نحوه اتصال سقف کاذب اکوستیک به سقف راحت و آسان است.

انواع سقف کاذب چالش های ایجاد زیبایی و ایمنی بیشتر در سازه را برطرف کرده اند. ظاهر جذاب و مدرن سقف کاذب اکوستیک، بسیار محبوب می باشد. از علل اصلی فروش بسیار بالای این محصول در بازارهای داخلی، ظاهر متفاوت آن می باشد.

یک مدل سقف کاذب مدرن

سقف کاذب PVC

سقف کاذب PVC یک گزینه مقرون به صرفه و مقاوم برای پوشش سقف است. نصب این نوع سقف آسان است و دارای طرح های متنوع و جذاب می باشند. همچنین PVC در برابر رطوبت و آسیب های محیطی مقاوم است. از این مدل سقف می توانید برای سقف کاذب سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید.

سقف کاذب پارچه ای که روی آن چند لوستر است.

سقف کاذب پارچه ای

سقف کاذب پارچه‌ای یک گزینه زیبا و خلاقانه برای دکوراسیون داخلی است. این نوع سقف‌ها از پارچه‌های نرم و منعطف ساخته شده و می‌توانند فضا را نرم و دلنشین کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای بهبود صوتی و حرارتی مفید باشند. نصب سقف‌های پارچه‌ای نسبتاً آسان و راحت است.

نتیجه گیری

سقف‌های کاذب به عنوان یک عنصر مهم در طراحی داخلی و معماری ساختمان‌ها نقش حیاتی ایفا می‌کنند. انواع سقف کاذب مانند گچی، PVC، آکوستیک، چوبی و فلزی، هر یک با ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود، کاربردهای خاصی دارند.

سقف‌های گچی به دلیل سطح صاف و قابلیت رنگ‌آمیزی، مناسب برای فضاهای داخلی هستند، در حالی که سقف‌های PVC به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و آتش، برای سقف کاذب حمام و آشپزخانه ایده‌آل می‌باشند.

در نهایت، انتخاب نوع سقف کاذب باید بر اساس نیازهای خاص پروژه، بودجه و سلیقه‌ی معماری انجام شود. هر نوع سقف کاذب می‌تواند به بهبود عملکرد و زیبایی فضا کمک کند، به شرطی که به درستی انتخاب و نصب شود.

نورگیرساز

سوالات متداول

قیمت انواع سقف کاذب چیست؟

قیمت انواع سقف کاذب بسته به نوع مواد، ابعاد و پیچیدگی نصب متغیر است و باید با توجه به نیازهای خاص پروژه انتخاب شود.

بهترین اتواع سقف کاذب چیست؟

بهترین انواع سقف کاذب شامل گچی، PVC، آکوستیک، چوبی و فلزی هستند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *