سقف کاذب سرویس بهداشتی

سقف کاذب سرویس بهداشتی

امروزه در طراحی سرویس های بهداشتی مدرن از سقف های کاذب استفاده می شود. سقف کاذب علاوه بر اینکه باعث زیبایی فضای سرویس بهداشتی می شود می تواند کانال های عبور لوله ها و سیم ها را نیز پوشش دهد، در نتیجه فضای سرویس بهداشتی بسیار مرتب تر به نظر خواهد رسید. در حال حاضر ارتفاع سقف خانه های نوساز به اندازه ای ساخته می شود که امکان استفاده از سقف کاذب در سرویس های آن وجود داشته باشد. اگر هم تمایل دارید خانه قدیمی خود را بازسازی کنید حتما به فکر استفاده از سقف کاذب در سرویس ها باشید. زیرا این مصالح زیبایی فضای سرویس های بهداشتی را دو چندان خواهند کرد. سقف های کاذب انواع مختلفی دارند که در ادامه به چند نوع آن اشاره خواهیم کرد.

انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی

از رایج ترین انواع سقف های کاذب سرویس بهداشتی می توان به سقف ساده، سقف معرق، سقف آسمان مجازی و سقف پلکسی اشاره کرد.

بیشتر بدانید:سقف کاذب شیشه ای پاسیو

انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی

سقف کاذب ساده سرویس بهداشتی

سقف های کاذب ساده معمولا ضد آب هستند بنابراین انتخابی مناسب برای مکان های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی هستند. به علت داشتن سطح یکنواخت در این سقف ها تمیز کردن آنها راحت است و آلودگی کمتری در درز های آن جمع می شود. این سقف ها در عین شیک بودن باعث ایجاد فضای مرده نمی شوند بنابراین در بسیاری از پروژه ها از این سقف ها استفاده می شود.

سقف کاذب معرق سرویس بهداشتی

سقف های معرق نسبت به سقف های ساده زیبایی بیشتری دارند و در طرح های مختلف قابل تولید هستند. جنس این ورق ها معمولا از cnc است و به علت فضایی که بین طرح های معرق وجود دارد قابلیت نورپردازی های زیبا را دارد. این سقف های کاذب وزن کمی دارند و قابل شست و شو هستند. به علت ضد آب بودن، این سقف های کاذب می توانند در سرویس های بهداشتی نیز استفاده شوند. این نوع از سقف ها در ابعاد مختلف قابل سفارشی سازی هستند و حتی می توان آنها را در شکل های دایره و بیضی نیز سفارش داد.

سقف آسمان مجازی سرویس بهداشتی

اگر می خواهید سقف سرویس شما جلوه ای از طبیعت داشته باشید می توانید از آسمان مجازی استفاده کنید. این نوع سقف ها نیز در طرح های مختلف قابل تولید هستند و از طرح کهکشان، آسمان و طبیعت در آنها استفاده می شود. معمولا در آسمان های مجازی از رنگ های آرامبخش مانند سبز و آبی استفاده می شود.

سقف کاذب پلکسی یا طلقی سرویس بهداشتی

سقف های کاذب طلقی معمولا از جنس مواد پلاستیکی ساخته می شود و در انواع یخی، دوغی و شفاف قابل تولید است. سقف های طلقی به آسانی نصب و تعویض می شوند و ارزان قیمت هستند. رنگ این سقف ها ثابت است و در طول زمان تغییر رنگ نمی دهند و می توان در داخل آنها از نور پردازی نیز استفاده کرد.

سقف کاذب سرویس بهداشتی مدرن

با پیشرفت در متریال های سقف کاذب اجرا این نوع از سقف های کاذب به شکل های مختلف مثل پوشش سقف مات ،سقف رنگی ، آسمان مجازی و… در طرح های گوناگون قابل سفارش و خریداری است.

سقف کاذب، زیبایی و آسودگی با قیمتی مناسب

سقف کاذب، راه حلی ایده‌آل برای پوشاندن عیوب سقف اصلی، عبور تاسیسات و نورپردازی مخفی است. تنوع طرح و رنگ در این نوع سقف‌ها، دکوراسیونی منحصر به فرد به فضای شما می‌بخشد. هزینه اجرای سقف کاذب به عوامل مختلفی مانند نوع متریال، طرح، نورپردازی، متراژ و دستمزد نصاب بستگی دارد. به طور کلی، سقف‌های کاذب با قیمت‌های متنوعی در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی

از مهمترین ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی ضد آب بودن آنهاست. با توجه به اینکه فضای سرویس بهداشتی آب زیادی استفاده می شود جنس این سقف ها باید ضد رطوبت باشد که در طول استفاده خراب نشوند. در مرحله بعد، وزن کم و طراحی زیبای سقف باید مورد توجه قرار گیرد. البته باید توجه داشت که چون در فضای سرویس بهداشتی امکان آلودگی زیاد است از طرح هایی استفاده شود که امکان تجمع باکتری ها در آن کم باشد.

بیشتر بدانید:سقف کاذب آکوستیک چیست

ویژگی های سقف کاذب سرویس بهداشتی

نورپردازی سقف سرویس بهداشتی

نورپردازی سقف های کاذب در طرح های مختلف امکان پذیر است و این امر تا حدی سلیقه ای می باشد. می توان گفت قسمت عمده ای از زیبایی سقف های کاذب به نورپردازی آنها مربوط است. برای نورپردازی سقف سرویس ها می توان از لامپ هایی در پشت تایل های سقف کاذب استفاده کرد و یا از لامپ های سقفی و هالوژن بهره برد. گاها نیز از لامپ های آویز برای فضا سازی استفاده می شود که هر کدام از این موارد در صورت متناسب بودن با فضای سرویس می تواند بسیار زیبا باشد. رنگ نورپردای نیز نقش بسیار اساسی در ایجاد زیبایی دارد و همه جوانب در انتخاب سقف کاذب و نورپردازی باید در نظر گرفته شود.

اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی

برای اجرای سقف کاذب در فضاها مختلف ابتدا لازم است زیر سازی های مورد نیاز انجام شود. برای این کار باید ابتدا سقف اصلی آماده شود معمولا باری آماده سازی سقف اصلی از پروفیل هایی با جنس آلومینیوم یا گالوانیزه استفاده می شود پس از زیر سازی تایل های سقف بر روی پرو فیل های تعبیع شده قرار می گیرند اگر نیاز به نور پردازی باشد قبل از قرار گیری تایل ها باید نورپردازی پشت آنها نیز انجام شود در حالت کلی اجری سقف کاذب کاری سخت نیست و به آسانی انجام می گیرد

چرا از سقف کاذب سرویس استفاده کنیم؟

سقف های کاذب اخیرا برای طراحی فضاهای مختلف استفاده می شود و سبکی مدرن ایجاد می کنند. البته برخی از طرح های سبک کاذب به صورت سنتی نیز وجود دارند. زیبایی قابل توجهی که سقف کاذب به وجود می آورد از دلیل های عمده استفاده از سقف های کاذب است. پنهان شدن کانال های لوله ها و سیم ها و کاهش ارتفاع سقف محل از دلایل دیگر استفاده از این سازه ها هستند. این سقف ها عایق حرارت و صوت هستند و باعث کاهش اتلاف انرژی نیز می شوند. موارد گفته شده از عمده دلایل استفاده از سقف های کاذب در ساختمان ها هستند.

هزینه اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی

هزینه اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به متراژ سقف سرویس و نوع سقفی که انتخاب می کنید بستگی دارد. هر چه کیفیت تایل های سقف بالاتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. اگر تمایل به استفاده از نور پردازی در پشت تایل ها داشته باشید، لوازم نور پردازی و دستمزد این کار نیز هزینه دارد. در نهایت دستمزد اجرای سقف کاذب نیز به این هزینه ها اضافه می شود. توصیه می شود برای اجرای سقف های کاذب حتما از افراد خبره استفاده کنید تا پروژه را کامل و بی عیب تحویل بگیرید. برای این کار می توانید از مشاوران و طراحانی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید

سوالات متدال سقف کاذب سرویس بهداشتی