قیمت و هزینه اجرای سقف کاذب چگونه است؟

قیمت و هزینه اجرای سقف کاذب چگونه است؟

سقف کاذب و اجرای آن در بسیاری از ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی بسیار معمول است. معمولا از این سقف برای پوشش تجهیزات و تاسیسات و یا ایجاد حجم دکوراتیو و زیبایی استفاده می‌شود. همچنین می توان فضای مورد نظر را با این سقف به حالت آکوستیک در آورد. قیمت و هزینه اجرای هر کدام متفاوت است و عوامل مختلفی در این زمینه موثر هستند.

سقف کاذب انواع مختلفی دارد که هر کدام برای اجرا شدن نیازمند شرایط خاصی هستند. قیمت نصب و اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی در یک خانه و اداره با یک سرویس بهداشتی در پارک کاملا متفاوت است. شاید در یک خانه نیاز به نورگیر سقفی نباشد اما در یک سرویس بهداشتی عمومی این نیاز حس شود. به هر حال استفاده و اجرای سقف کاذب و هزینه نصب آن در هر مکانی متفاوت است.

ما قصد داریم در این مقاله در مورد هزینه اجرای سقف کاذب صحبت کنیم. این سقف ها انواع مختلفی داشته و مطمئنا برای نصب هر کدام قیمت مشخصی دریافت می شود. همچنین در ادامه خواهیم گفت که چگونه سقف کاذب کم قیمت تهیه و اجرا کنیم. بر همین اساس چند پرسش مهم مطرح کرده و به آنها در خلال بحث پاسخ می دهیم که به شرح زیر هستند:

1. سقف کاذب چیست و چه نکاتی در مورد قیمت آنها باید مد نظر داشت؟

2. انواع سقف کاذب کدام است و هزینه نصب و اجرای آنها چقدر است؟

3. چه عواملی بر هزینه و قیمت سقف کاذب اثرگذار است؟

4. سقف کاذب کم هزینه را چگونه تهیه و اجرا کنیم؟

مهم ترین نکات در مورد قیمت سقف کاذب

اگر قرار باشد سقف کاذب را در یک جمله خلاصه تعریف کنیم باید بگوییم: هر نوع سقف و پوششی که روی سقف سازه ای قرار می گیرد تا سقف اصلی پیدا نباشد، سقف کاذب است. برخی از این سقف در داخل ساختمان مسکونی استفاده می کنند.

معمولا قیمت و هزینه اجرای سقف های کاذب متفاوت هستند. اگر زیر کار درست باشد، قیمت سقف و هزینه دستمزد به صورت متراژی محاسبه خواهد شد. اما در صورتی که دیوار و سقف سازه به گونه‌های باشد که نیاز به ترمیم و نقاشی داشته باشد، هزینه جداگانه محاسبه می گردد.

قیمت و هزینه اجرای سقف کاذب چگونه است

گاهی اوقات افراد دوست دارند برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل از سقف های کاذب استفاده کنند. معمولا سقف کاذب pvc برای این کار مناسب است. سقف کاذب پذیرایی و یا سقف کناف ثابت در خانه کاربرد دارد. معمولا دیوارهای اطراف نیز باید با توجه به نوع سقف و رنگ آن نقاشی شوند. البته می تواند رنگ را به طور کامل تغییر داد.

نکات مهمی که در هنگام نصب و اجرای سقف کاذب در مورد قیمت و هزینه نصب آن وجود دارد، شامل موارد زیر است که باید مد نظر قرار گرفته شود:

  • · اگر متراژ محل مورد نظر کم باشد، هزینه نصب و اجرای سقف کاذب به صورت توافقی محاسبه و به شکل روزمزد پرداخت خواهد شد.
  • · اگر متراژ محل مورد نظر بزرگ باشد، با توجه به اینکه چه نوع سقف کاذب قرار است استفاده شود، قیمت و محاسبه دستمزد متفاوت است. برخی از روش‌های محاسبه قیمت نیز شامل موارد زیر است که هر کدام باید با توافق متخصص اجرا و صاحب ملک انجام شود:
  • . روش متر مربع که در ای روش دستمزد کار بر حسب متر مربع در مساحت کل محاسبه می شود. دستمزدو قیمت سقف کاذب pvc سرویس بهداشتی معمولا با این روش محاسبه می شود.
  • . روش متر طول که در این روش به ازای هر متر طول باکس با عرض مشخص قیمت تعیین می گردد. برای استفاده از نورگیر ساز یا نورگیر سقفی از این روش محاسبه استفاده می شود. این روش برای سقف کاذب دور باکس یا نورمخفی هم کاربرد دارد. این روش محاسبه توسط عده معدودی از متخصصان نصب استفاده می شود.
  • . روش محاسبه تایلی یا پنلی هم نوع دیگری از محاسبه هزینه سقف کاذب است که متخصص اجرا بعد از بازدید محل مورد نظر و بررسی طرح، قیمت نهایی را اعلام می کند. از این روش برای زمانی استفاده می شود که قیمت گذاری بر حسب هر عدد تایل یا پانل سقف کاذب باشد.
  • . روش قیمت گذاری مقطوع یا کلی برای زمانی است که قرار باشد طرح دکوراتیو و منحنی اجرا شود.
  • · اگر مصالح مورد نظر را خودتان تهیه کنید قیمت دستمزد کار با زمانی که متخصص این کار برا شما تهیه می‌کند، متفاوت است. البته سعی کنید تهیه صفر تا صد مصالح و اجرا را به کارشناس حرفه ای این کار بسپارید.
  • · در مورد جزئیات کار، هزینه دستمزد و نحوه پرداخت و قیمت مصالح در قرارداد با شخص مورد نظر توافق کنید.

قیمت سقف کاذب پی وی سی برای سرویس بهداشتی

قیمت سقف کاذب پی وی سی برای سرویس بهداشتی به عوامل مختلفی مانند نوع تایل، متراژ فضا و هزینه نصب بستگی دارد. عواملی مانند برند تایل، هزینه حمل و نقل و مصالح جانبی نیز می‌توانند بر قیمت نهایی تاثیر بگذارند.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب انواع مختلفی دارد و هر کدام برای مکان خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع سقف کاذب شامل موارد زیر است و هزینه اجرای هر کدام متفاوت از دیگری است:

سقف کاذب pvc:

این نوع سقف کاذب مقاومت بالایی در مقابل رطوبت دارد. برای نصب آن باید با توجه به تایل یا پنل مورد استفاده بر حسب متر هزینه و قیمت تعیین شود. از این نوع سقف برای سقف کاذب سرویس بهداشتی استفاده می شود.

سقف کاذب آکوستیک:

سقف کاذب آکوستیک برای جلوگیری از انتقال صدا و همچنین بهبود دادن آن استفاده می‌شود. معمولا در سینماها، برخی از مساجد، استودیو ضبط صدا و آهنگ یا هر جای دیگر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع سقف بر اساس اینکه متراژ محل مورد نظر چقدر باشد و زیر کار آن درست باشد یا خیر، متفاوت است. هزینه نصب آن به صورت مستقیم روی دیوار یا اینکه به صورت تایل نصب شود، متفاوت است.

سقف کاذب کناف:

این نوع سقف کاذب با توجه به اینکه از چه نوعی و در کجا استفاده شود، قیمت نصب متفاوتی دارد. برای مثال استفاده از سقف کاذب کناف به عنوان جدا کننده یک قیمت دارد و اگر به عنوان دیوار کناف پوششی یک طرفه باشد، هزینه نصب متفاوتی دارد.

سقف پلی کربنات:

از این نوع سقف برای سقف پارکینگ، سقف حیاط خلوت و یا جاهایی که در محیط باز قرار دارند و نیاز به سقف دارند، استفاده می شود. سقف پلی کربنات با توجه به متراژ محیط تعیین قیمت می شود و هزینه دستمزد و اجرای آن به متراژ وابسته است.

قیمت و هزینه اجرای سقف کاذب چگونه است

عوامل موثر بر قیمت اجرا انواع سقف کاذب

برخی از مهم ترین عواملی که روی قیمت سقف کاذب، هزینه نصب و اجرای آن به شدت موثر است شامل موارد زیر است:

  • · متراژ محیط مورد نظر
  • . دستمزد سقف کاذب کارشناسان
  • · میزان نیاز به ترمیم زیر کار
  • · تهیه مصالح توسط متخصص و کارشناس یا توسط صاحب ملک
  • · مارک و برند مصالح
  • · نیاز داشتن به نقاشی و اجرای دکوراتیو و منحنی

سقف کاذب کم هزینه

اجرای سقف کاذب کم هزینه، بیشتر به جنس مواد و مصالح و میزان خرابی یا درستی زیر کار بر می گردد. البته به طور قطع هزینه دستمزد سقف استخر در یک مجموعه ورزشی تازه ساخت و نو، خیلی بیشتر از یک خانه قدیمی خواهد بود. متراژ هم در دستمزد و کم هزینه بودن این کار نیز بسیار موثر است.

اجرای سقف کاذب با نورگیر ساز

آیا به دنبال راهی برای زیباتر کردن سقف منزل یا محل کار خود هستید؟

آیا می‌خواهید از مزایای سقف کاذب مانند عایق صدا و حرارت، پنهان کردن تاسیسات و افزایش ارزش ملک بهره‌مند شوید؟

کلام آخر

اگر دوست دارید دستمزد سقف کاذب مورد نیاز شما کمتر محاسبه شود، سعی کنید کار را به یک مجموعه حرفه ای و متخصص حرفه‌ای بسپارید تا مجبور نشوید برایاجرای انواع نورگیر دو یا چند بار هزینه کنید.

2 دیدگاه برای “قیمت و هزینه اجرای سقف کاذب چگونه است؟”

  1. ثنا گفت:

    سلام وقت بخیر دستمزد اجرای سقف کاذب به چه صورتی است؟

    1. jahangiri گفت:

      سلام ارادت
      دستمزد اجرای سقف کاذب به عوامل مختلفی بستگی دارد: با انتخاب نصاب مناسب، می‌توانید از کیفیت و زیبایی سقف کاذب خود مطمئن باشید.
      شما میتواند جهت استعلام قیمت با شماره : ۰۹۱۲۱۲۶۱۷۹۲ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *