سقف کاذب مجازی تصویری چیست؟

سقف کاذب مجازی تصویری چیست؟

رایج ترین نسخه این تصویر “آسمان با ابرهای شناور در سراسر آن” است. سقف کاذب از شیشه سیلیکات یا اکریلیک ساخته شده است که روی آن یک تصویر چاپ شده با نمای “آسمان” اعمال می شود. دو گزینه برای کشیدن یک تصویر وجود دارد.

اولین مورد چاپ مستقیم بر روی پایه شیشه ای رنگی است، می تواند شیشه شفاف 4 میلی متری یا پلکسی 3 میلی متری باشد، پس از چاپ، یک فیلم محافظ نیز چسبانده می شود تا از لایه سطحی جوهر چاپ در برابر خراش های احتمالی محافظت کند. دومین مورد اول، تصویر بر روی یک فیلم پلیمری مخصوص چاپ می شود که به نوبه خود با لایه اول روی شیشه یا پلکسی گلاس چسبانده می شود و شیشه رنگی از قبل یک محصول ایمن است و در لایه دوم، فیلم دوم است. علاوه بر این چسب، که از تصویر در برابر خراش محافظت می کند.

فیلم پخش نور محافظ، موجود در سه نسخه. اولی با جلوه شیشه مات است، اما شفاف تر از فیلم های دیگر است که بسیار شبیه به شیشه مات معمولی است و استفاده از آن با فاصله کافی بین سقف اصلی و کاذب ( از 140 میلی متر و بیشتر) مطلوب است. دومی یک فیلم با رنگ سفید عقیق است که نور را به خوبی منتقل می کند و در عین حال شفافیت آشکار نوارهای LED روی سقف شیشه ای رنگی را محدود می کند. این یک سایه روشن خنثی سفید و دلپذیر دارد. در فاصله بین سقف شیشه ای رنگی و پایه نگهدارنده (از 90 میلی متر و بیشتر) اعمال کنید. نوع سوم فیلم، یک فیلم سفید، متراکم و گرم رنگ است که وقتی نور داخلی روشن می شود، رنگی گرم و کمی زرد به پنجره رنگی می دهد.

سقف کاذب آسمان مجازی

همچنین سقف کاذب “آسمان” را می توان به کمک نورپردازی ساخت که به گونه ای نصب شده است که احساس حضور ستاره ها و سیارات را در سقف ایجاد کند. می توان از همان لامپ های کوچک داخلی “ستاره ها” و وسایل روشنایی در اشکال و اندازه های مختلف استفاده کرد.

سقف های کاذب کشسان چیست؟

سقف کاذب کشسان سازه ای معلق است که درست زیر سقف اصلی نصب می شود. مواد مورد استفاده فیلم پی وی سی یا پارچه پلی استر است. چنین سقفی پس از نصب، سطح سقف را 40 میلی متر کاهش می دهد – اگر از فیلم ساخته شده باشد و 9 میلی متر – اگر پارچه باشد. در 99٪ موارد، سقف های کششی با استفاده از پروفیل های خاص (بسیار به ندرت به سقف) به دیوارها در امتداد محیط اتاق متصل می شوند.

ویژگی های فیلم PVC

  •  ضخامت مواد 0.18 میلی متر
  •  عرض نوارها (رول ها) 320-500 سانتی متر (قابلیت کشش تا یک اتاق تا عرض 550 سانتی متر)
  •  وزن 180 گرم در هر 1 متر مربع
  •  حاوی حداقل 6٪ نرم کننده در ترکیب آن است که از انتشار مواد مضر در اتاق جلوگیری می کند.
  • فیلم در حین کار بو منتشر نمی کند، آویزان نمی شود، زرد نمی شود، محو نمی شود.
  • فیلم PVC یک ماده سنگین و سازگار با محیط زیست است که دارای گواهینامه های آتش سوزی و بهداشتی است.

همچنین بخوانید: سقف کاذب حیاط خلوت

what are stretch ceilings

مزایای استفاده از سقف کاذب تصویری

  1. بصری فضا را گسترش می دهد.
  2. سقف کاذب “تصویری” به شما اجازه می دهد تا به سرعت و با سلیقه یک اتاق را برای هر منظوری تزئین کنید، حتی تاریک ترین اتاق را نیز متحول کنید.
  3. ایجاد احساس آرامش.
  4. عیوب سقف اصلی را پنهان می کند: این مزیت به ویژه در مورد ساختمان های قدیمی صادق است، جایی که ممکن است شکاف هایی در سقف ها وجود داشته باشد که پوشاندن آنها به حالت ایده آل دشوار است و همچنین سایر کاستی ها. هنگام نصب چنین سقفی، لازم نیست نگران جنبه های زیبایی شناسی باشید، زیرا همه چیز غیر ضروری را پنهان می کند.
  5. در فضای بالای سقف می توانید تهویه مطبوع، لوله، سیم کشی برق و غیره را قرار دهید.
  6. کارایی نصب: نصب سقف های کاذب یک فرآیند نسبتا ساده است. در یک روز، متخصصان می توانند کاملاً با این کار کنار بیایند. و اگر با گذشت زمان (به عنوان مثال، در فرآیند تعمیر جدید) نیاز به برچیدن سقف کاذب دارید، این کار نیز می تواند به سرعت و بدون مشکل انجام شود.
  7. تنوع در انتخاب روشنایی: در سقف کاذب، می توانید انواع مختلفی از وسایل را نصب کنید – از LED گرفته تا نورافکن. بنابراین، شما می توانید بسیاری از راه حل های طراحی مرتبط و جسورانه را مجسم کنید.
  8. دوام: به عنوان یک قاعده، عمر واقعی سقف های کاذب به طور قابل توجهی از گارانتی فراتر می رود. بنابراین، با انتخاب آنها، قابلیت اطمینان و دقت را ترجیح می دهید.

همچنین بخوانید: قیمت سقف کاذب طرح دار

انواع محبوب سقف های کاذب آسمان مجازی

  1. آرمسترانگ: سقف های آرمسترانگ بر اساس ساخت یک پروفایل فلزی T شکل و صفحات معدنی فشرده مستطیل شکل نصب شده است. پروفایل نیازی به پوشش کامل ندارد ، زیرا به عنوان یک عنصر طراحی عمل می کند.
  2. گریلیتو: برای اتاق هایی که دارای یک منطقه بزرگ هستند ، اغلب از سقف های گریلیتو استفاده می شود. آنها مبتنی بر یک طراحی Trellis هستند که هم در یک طیف عملی و هم زیبایی شناسی مزایایی را فراهم می کنند.
  3. سیستم های کاست: سقف کاست یکی دیگر از فرمت های واقعی سقف های کاذب در فضای داخلی مدرن است. این سازه یادآور سقف های کاذب آرمسترانگ است. سیستم کاست سهولت نصب را فراهم می کند و مجموعه ای از عناصر مدولار – کاست است. آنها از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته شده اند.

از جمله مزایای سقف کاذب سیستم های کاست:

  1. تزئین شده در رنگ های مختلف.
  2. مات یا براق.
  3. با پوشش پلیمری.
  4. متالیز شده.
  5. دوام، استحکام و سهولت نصب از مزایای کلیدی سقف کاست است. با این حال، این مزایا برای همه سازه های معلق معمولی است. بنابراین، انتخاب بهترین گزینه باید با در نظر گرفتن جنبه های عملی، زیبایی شناسی، سبک کلی اتاق و بودجه موجود انجام شود.

سوالات متداول سقف کاذب تصویری چیست

سقف کاذب از شیشه سیلیکات یا اکریلیک ساخته شده است که روی آن یک تصویر چاپ شده با نمای "آسمان" اعمال می شود
سقف کاذب کشسان سازه ای معلق است که درست زیر سقف اصلی نصب می شود. مواد مورد استفاده فیلم پی وی سی یا پارچه پلی استر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *