سقف کاذب کشسان چیست

سقف کاذب کشسان چیست

سقف کشسان چیست؟

سقف کاذب کشسان یکی از به روز ترین انواع سقف کاذب است. این سقف از نوعی پارچه با جنس PVC ساخته شده و قابلیت کشسانی بالایی دارد. به طوری که با دادن گرما به پارچه، می توان آن را به میزان دلخواه کش آورد تا به اندازه مورد نظر برسد. در مرحله بعد باید این پارچه را روی پروفیل های مخصوص نصب نمود. پارچه کشسان به عنوان دیوارپوش هم می تواند استفاده شود که در این حالت، دیوار کشسان نامیده می شود. سقف و دیوار کشسان امکان نورپردازی دارند که این ویژگی از عوامل مهم در زیبایی دکوراسیون به شمار می رود.

بیشتر بدانید:سقف کاذب مشبک چیست

سقف کشسان چیست

انواع سقف کشسان

سقف های کشسان در محیط های مختلف مانند خانه، محل کار، رستوران، استخر، مجتمع های تجاری، مکان های تفریحی و… کاربرد دارند که با توجه به نیاز و هدف متقاضیان، انواع مختلف آنه مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به معرفی انواع سقف کشسان می پردازیم:

  • سقف کشسان لاکر (آینه ای)
  • سقف کشسان ساتن
  • سقف کشسان مات
  • سقف کشسان برلیانت
  • سقف کشسان ترنسپرنت
  • سقف کشسان سه بعدی
  • سقف کشسان چاپی
  • سقف لاکر، براق یا آینه ای

سقف لاکر یکی از انواع سقف کشسان است. میزان گذر نور از این متریال به طور قابل توجهی کم بوده و قابلیت انعکاس نور بسیار بالایی دارد. انعکاس نور موجب بلند تر دیده شدن سقف می شود. این نوع سقف تنوع رنگی بالایی دارد که می توان با توجه به رنگ چیدمان محیط، رنگ مناسب سقف را انتخاب کرد. نورپردازی در پشت این سقف اجرا نمی شود چون فاقد خاصیت عبور نور است. ویژگی دیگر سقف لاکر این است که نصب آن نسبت به انواع دیگر سقف کشسان راحت تر است.

سقف کشسان ساتن

سقف کشسان ساتن گزینه بسیار مناسبی برای چاپ طرح های مورد نظر شماست. چاپ طرح های مختلف روی این نوع سقف کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت. همچنین می توانید فقط با نورپردازی در این نوع سقف، فضایی نورانی داشته باشید. چون این سقف ها نور به به خوبی از خود عبور می دهند.

سقف های کشسان مات

این نوع سقف، جایگزین خوبی برای سقف های سنتی بوده و برای افرادی که علاقمند به دکوراسیون داخلی کلاسیک هستند بسیار مناسب است. سقف کشسان مات سطحی ناصاف دارد از نظر طیف رنگی نیز محدود تر می باشد. به علت انعکاس نور کم در سقف کشسان مات، معمولا از نورپردازی بیرونی برای آن استفاده می شود.

سقف برلیانت

سقف کشسان برلیانت از سقف های کاذب بسیار خاص و مدرن به شمار می رود. این نوع سقف به دلیل جلوه ویژه ای که دارد، نوعی سقف کاذب لوکس محسوب شده و در دکوراسیون های داخلی مدرن که جلوه ای سلطنتی می طلبد به کار می رود. سقف برلیانت، درخشش متالیک بسیار زیبا و چشمگیری داشته و در رنگ های طلایی، نقره ای و برنزی با توجه به رنگ فضای مورد نظر ساخته می شود.

سقف کشسان ترنسپرنت

این نوع سقف کشسان، بیشترین میزان گذردهی نور را دارد و با نصب آن در محل مورد نظر حتی در مساحت های کم، علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط می توانید نوردهی فضا را به بهترین نحو فراهم نمائید. ویژگی دیگر سقف ترنسپرنت، امکان استفاده از هفت رنگ به صورت همزمان است که نورپردازی بسیار جذابی را به ارمغان می آورد. این سقف ها ضخامت کمی داشته و انعطاف پذیر می باشند.

سقف کشسان سه بعدی

در سقف کاذب کشسان سه بعدی، طرح هایی که روی پارچه های کشسان چاپ می شوند به صورت سه بعدی قابل رویت هستند. نکته قابل توجه این است که در اجرای این نوع سقف، نیازی به ایجاد برجستگی یا فرورفتگی برای به وجود آوردن تصویر سه بعدی نیست. بلکه طرح سقف به گونه ای طراحی شده که آن را سه بعدی جلوه می دهد. از جمله مزایای سقف های سه بعدی می توان به سبکی، تنوع طرح و رنگ بالا، مقاومت در برابر رطوبت و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

سقف فیبر نوری

طراحی سقف فیبر نوری یکی از انواع سبک نورپردازی در سقف های کشسان است که زیبایی قابل توجهی به فضا می بخشد. فیبر نوری، ساخته شده از ماده ای شفاف مثل شیشه یا پلاستیک و به صورت رشته ای باریک و بلند است که نور وارد شده از یک طرف را از طرف دیگر خارج می کند. با توجه به روشی که برای انتقال نور در این فیبر ها استفاده شده، هیچگونه خطری مبنی بر برق گرفتگی وجود ندارد و به همین علت از این نوع سقف در محیط های مرطوب (حمام، استخر، سونا و…) استفاده می شود.

اجرای سقف کاذب کشسان

اولین مرحله برای اجرای سقف کشسان اندازه گیری محلی است که سقف در آنجا نصب خواهد شد. در مرحله بعد نقشه محل مورد نظر کشیده شده و نقشه اتوکد برای برش آماده می شود. اگر طرح انتخاب شده چاپی باشد، واحد گرافیک طرح مورد نظر را اضافه می کند. سپس با توجه به نقشه اتوکد، برش انجام می شود. محلی که سقف در آنجا نصب می شود باید گچ کاری شده باشد. سپس نوبت نصب کردن ریل های آلومینیومی فرا می رسد. سقف کشسان از طریق این ریل های آلومینیومی به چهار دیوار متصل می شود. سقف ها به اندازه هفت درصد از جهت طول و هفت درصد از جهت عرض کوچکتر می شوند. علت این کار این است که از خاصیت کشسانی سقف برای نصب استفاده شود.

اجرای سقف کاذب کشسان

قیمت سقف کاذب کشسان

قیمت سقف کشسان به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم تربن عوامل می توان موارد زیر را نام برد.

نوع و متراژ سقف
نوع پارچه
درجه کیفیت
میزان نورپردازی
مساحت محیط
تعداد زوایای سقف
تعداد سطوح (لایه)
تجهیزات مورد نیاز
شرایط نصب
جمع بندی

امروزه سقف های کشسان که یکی از مدرن ترین انواع سقف کاذب به حساب می آیند به طور گسترده ای در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. این سقف ها زیبایی و جلوه ویژه ای به فضاهای مختلف بخشیده و محاسن بسیار زیادی دارند. از مهم ترین محاسن سقف های کشسان می توان مقاومت در برابر آتش سوزی، تنوع بی نظیر، عایق بودن در برابر سروصدا، طول عمر بالا، ضد آب بودن و سبک بودن را نام برد.

برای خرید سقف های کشسان در جنس و مدل مورد نظر باید تحقیقات لازم در مورد برند را به دست آورید. شما می توانید با مراجعه به شرکت نورگیر ساز، قف های کشسان  جدا از خریدی به صرفه با قیمت مناسب، از مشاوره رایگان نیز بهره مند باشید.  در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید می توانید با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید نسبت به بودجه مد نظر خود نورگیر مناسب را انتخاب و خریداری کنید. کافیست از طریق 09121261792 در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *