انواع مدل سقف کاذب آشپزخانه

انواع مدل سقف کاذب آشپزخانه

سقف کاذب آشپزخانه سقفی است که همراه با اسکلت ساختمان ساخته نمی شود. بلکه پس از ساخت و ساز و برای ایجاد تغییر و اضافه کردن دکوری بی‌نظیر برای آشپزخانه اجرا می شود. این مدل از سقف علاوه بر دکوری منحصر به فرد بهترین گزینه برای پوشش شلوغی سقف، عایق بندی، صرفه جویی در انرژی و غیره است.
نکاتی که در هنگام کار با سقف کاذب کناف آشپزخانه باید رعایت کرد

نکاتی در مورد اجرای سقف کاذب آشپزخانه

اولین گام اندازه گیری ارتفاع سقف آشپزخانه از کف آنجا است. باید مطمئن شوید این فاصله در حد استاندارد می باشد. چرا که اگر سقف آشپزخانه کوتاه باشد اجرای این مدل جذابیت خود را از دست می دهد. همچنین آنچه انتظار دارید حاصل نمی شود.
قبل از اجرای این مدل باید مکان های لامپ ها را تعیین نمایید. این کار طراحی و اجرا را آسانتر می کند.

اگر حد فاصله سقف تا کف آشپزخانه مناسب است اما آشپزخانه از فضای کوچکی برخوردار است. بهتر است تا حد امکان وسایل تزئینی را کم کنید. همچنین کارهایی چون قالب گیری و اجرای طرح هایی که فضا را شلوغ نشان می دهد استفاده نکنید.

اجرای سقف کاذب آشپزخانه برای فضاهای بزرگ به صورت دو لایه می تواند جذابیت فضا را دوچندان کند. استفاده از وسایل و ابزارهای دکوری، زیبایی بیشتری به فضا می بخشند.

اگر حد فاصله سقف و کف زیاد نباشد اما بتوان این طرح را اجرا کرد. بهتر است اجرا و راه اندازی سقف در حد امتداد حاشیه های دیوار باشد. در نتیجه نورپردازی که اجرا می کنید بسیار ایده ال خواهد بود و نتیجه مطلوبی به دست می آید.
این ابزارها بیشتر دکوری هستند و از نظر تحمل بار قدرت چندانی ندارند. بهتر است برای نصب وسایل تزئینی کمتر روی آن‌ها حساب کنید.

اجرای سقف کاذب آشپزخانه

بهترین نوع سقف برای آشپزخانه

سقف کاذب آشپزخانه بر اساس فاکتورهای متنوعی دسته بندی می شود. هر نوع از این مدل ها از ویژگی خاصی برخوردار است. نمونه های از انواع مدل های این طرح را در ادامه مطالب با یکدیگر بررسی می نماییم:

مدل چوبی

چوب ترموود استفاده شده در این مدل علاوه بر زیبایی چشم نواز قابلیت های بسیاری دارد که این مدل را منحصر به فرد کرده است. استحکام زیاد در برابر نفوذ حشرات، مقاوم در برابر پوسیدگی و داشتن رنگی زیبا و طبیعی از ویژگی چوب ترموود است.

مدل پلکسی

این مدل از پلی کربنات تهیه می شود و شباهت زیادی به شیشه دارد. ماندگاری زیاد، شستشوی آسان، استحکام و غیره از ویژگی های این مدل هستند.

مدل پی وی سی یا تایلی

اجرای سقف کاذب آشپزخانه با مدل پی وی سی برای داشتن فضایی زیبا و طول عمر طولانی استفاده می شود. داشتن مدل های طرح دار یا ساده می تواند با هر دکوراسیونی همخوانی داشته باشد.

مدل سی ان سی

تایل های طرح انتخابی شده این طرح با توجه به فضا و متراژ آشپزخانه در سایزهای متناسبی برش می خورند. استفاده از تلق در این مدل الزامی است. این طرح بیشتر برای فضاهای سنتی بسیار ایده ال می باشد.

مدل کناف

استفاده از کناف در سقف کاذب آشپزخانه بسیار کاربردی است. مزیت عمده این طرح مقاومت بالای آن است. بکار بردن ابزارهای سبکی چون گچ می تواند علاوه بر زیبایی بیشتر در نورپردازی، در اجرای طرح هایی چون رطوبت، ضد حریق و غیره بسیار کاربردی باشد.

مدل کشسان

مدل کشسانی از بی نظیر ترین و به صرفه ترین مدل سقف کاذب آشپزخانه است. این مدل از مواد ضد رطوبت و ضد باکتری ساخته شده است. در حقیقت این مدل همان پارچه کششی است که می‌توان در هر اندازه و به هر سبکی اجرا شود. بیشتر این مدل برای سرویس بهداشتی، رستوران ها، هتل ها و غیره اجرا می شود.

سقف کاذب آشپزخانه مدرن

سقف کاذب آشپزخانه مدرن یکی از عناصر مهم در دکوراسیون آشپزخانه است. سقف کاذب مدرن می تواند به ایجاد فضایی شیک و مینیمالیستی کمک کند.

در سقف کاذب آشپزخانه مدرن معمولاً از مصالحی مانند گچ، کناف، ام دی اف و چوب استفاده می شود. این مصالح می توانند در اشکال و طرح های مختلفی اجرا شوند.

سقف کاذب آشپزخانه مدرن می تواند با نورپردازی مناسب تکمیل شود. نورپردازی می تواند به برجسته کردن ویژگی های سقف کاذب کمک کند.
با توجه به سلیقه و بودجه خود میتوانید سقف کاذب آشپزخانه مدرن مناسبی را انتخاب کنید.

سقف کاذب آشپزخانه طرح دار رقصی از نور و طرح در قلب خانه

آشپزخانه، قلب خانه و محل خلق خاطرات خوشمزه است. زیبایی و جذابیت این فضا، نقشی اساسی در خلق تجربه‌ای دلچسب از آشپزی و دورهمی‌های خانوادگی دارد. سقف کاذب آشپزخانه طرح دار، عنصری دکوراتیو و چشم‌نواز است که می‌تواند به زیبایی و تنوع این فضا ببخشد.

  • -طرح‌های متنوع
  • -ایجاد فضایی دلنشین
  • -افزایش نور و روشنایی
  • -پوشاندن عیوب سقف

مدل‌های محبوب سقف کاذب آشپزخانه طرح دار

سقف کاذب آشپزخانه طرح دار، گویی رقصی از نور و طرح در قلب خانه را به نمایش می‌گذارد. از طرح‌های کلاسیک و سنتی تا مدرن و فانتزی، تنوع بی‌نظیری در این مدل سقف‌ها، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

سقف کاذب کناف:

این نوع سقف، با تنوع طرح و رنگ، به شما امکان می‌دهد تا طرحی منحصر به فرد برای آشپزخانه خود خلق کنید.

سقف کاذب PVC:

این نوع سقف، با خاصیت ضد آب و ضد رطوبت، انتخابی مناسب برای آشپزخانه است.

سقف کاذب آسمان مجازی:

با نصب این نوع سقف، می‌توانید آسمانی پرستاره و یا منظره‌ای دلنشین را به سقف آشپزخانه خود بیاورید.

در انتخاب طرح و رنگ سقف کاذب آشپزخانه، خلاقیت خود را به کار بگیرید و از ایده‌های جدید نترسید. سقف آشپزخانه زیبا، می‌تواند نقطه کانونی دکوراسیون این فضا باشد و زیبایی آن را دوچندان کند.

عوامل مؤثر در قیمت سقف کاذب آشپزخانه شامل چه مواردی می شود

نرخ سقف کاذب آشپزخانه می تواند تحت تاثیر متریال های مختلفی تغییر کند. این عوامل می تواند شامل موارد زیر باشد:

انتخاب مدل سقف با توجه به شرایط آشپزخانه اولین گام تاثیر گذار در نرخ اجرای این طرح است.
انتخاب یک تیم حرفه ای دومین متریال تاثیر گذار است. اجرای این طرح توسط یک اکیپ حرفه ای با تجهیزات مدرن علاوه بر تسریع در تحویل، کیفیت کار نیز بالا می رود.
انتخاب مواد اولیه و مصالح با مشورت اکیپ حرفه ای می تواند با توجه به کیفیت مواد قیمت نهایی را تغییر دهد.

 

سقف کاذب برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟

آیا سقف کاذب آشپزخانه می تواند برای همه متراژها ایده ال باشد؟ یا اگر آشپزخانه از فضای کوچکی بهره‌مند باشد همچنان می توان از این طرح ها بهره گرفت؟

در جواب به این سؤالات باید گفت شما می توانید این نوع طرح را برای هر متراژی استفاده کنید. اما فقط بکار بردن این طرح ها مهم نیست مهم آن است بتوانید فضایی دل نشین و زیبا را بسازید.

در هنگام اجرای سقف کاذب آشپزخانه فاصله بین سقف و کف آشپزخانه بسیار مهم است. هرچه آشپزخانه از سقف بلندی برخوردار باشد اجرای طرح های متنوع به آسان صورت می گیرد. داشتن فضایی با متراژ مناسب اجرای این طرح را آسانتر می کند.

استفاده از سقف کاذب در آشپزخانه چه اهمیتی دارد؟

اجرای سقف کاذب آشپزخانه می توان بسیار کاربردی باشد. مواردی که در ادامه مطالب بیان می شود از موارد قابلیت های این طرح است:

  • مهمترین متریال اجرای این طرح زیبایی بخشیدن به آشپزخانه است.
  • کوتاه کردن بلندی سقف
  • با پایین آمدن سقف میزان صرفه جویی انرژی بیشتر خواهد شد.
  • با اجرای این طرح می توان لوله کشی و سیم های برق و غیره در سقف را پوشش داد.

اجرای سقف کاذب در آشپزخانه چگونه است؟

هر مدل از سقف کاذب آشپزخانه از روش اجرای خاص خود پیروی می کند. هرچند شاید برخی از مدل ها در حالت کلی از یک روش اجرایی تبعیت کنند. اما در حالت کلی روش های اجرایی سقف کاذب با توجه به نوع ساخت آن‌ها می توانند به دو دسته تقسیم شوند:

  • روش اجرایی برای تایل های جدا از یکدیگر
  • روش اجرایی برای تایل های یکپارچه و پیوسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *