انواع سقف روف گاردن

انواع سقف روف گاردن

سقف روف گاردن در اصل بام سبز نیز نام دارد روی یک ساختمان قرار می‌گیرد و در انواع مختلف است. به عبارت دیگری برای شادابی هوا و زیبایی در سقف سطح ساختمان‌ها مسکونی و تجاری از سقف روف گاردن استفاده می‌کنند که به تولید اکسیژن و تمیزی هوا کمک خوبی می‌کنند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با سقف روف گاردن و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

اجرای سقف روف گاردن

اجرای سقف روف گاردن در هر بامی و زیست بومی مناسب است که محیطی زیبا و با طراوت برای هر سلیقه‌ای ایجاد می‌کند. با یک عایق پوشاند و سیستم درست زهکشی و آبرسانی می‌توان بستری مناسبی از خاک حاصلخیز گونه‌ی گیاهی ایجاد نمود.
طول عمر روف گاردن بین ۳۰ تا ۵۰ سال است در صورتی که به درستی نصب و نگهداری شود طول عمر آن سه برابر از عمر طبیعی خود افزایش می‌یابد. مدت زمان اجرای روف گاردن به نوع طرح آن بستگی دارد که به طور تقریبی بین ۴ تا ۵ ماه زمان می‌برد.

یکی از فاکتورهای اصلی روف گاردن انتخاب خاک مناسب است خاک مورد نظر باید وزن کمی داشته باشد و توانایی جذب آب آن بالا باشد. با داشتن عایق مناسب از عبور آب به فضای زیر روف گاردن جلوگیری می‌شود و گیاه به خوبی تغذیه می شود. برای اجرای روف گاردن به تخصص و دانش روز نیاز است که باید از مهارت خاصی برخوردار بود. هر چه شهر بزرگتر باشد و فضای زندگی شخصی محدود‌تر باشد از روف گاردن استفاده بیشتری می‌شود.

انواع سقف روف گاردن

از مواد زهکشی برای جلوگیری از نشت آب به سقف ساختمان استفاده می‌شود و همچنین در کنار لایه ضد ریشه از لایه‌های ضد آب و لایه محافظ برای زیر سازی و لایه بندی روف گاردن استفاده می‌کنند.

طراحی سقف روف گاردن

امروزه با استفاده از اصول دکوراسیون و کمک گرفتن از بهترین مصالح می‌توان اقدام به طراحی سقف روف گاردن نمود. با گسترش شهرنشینی و کوچک‌تر شدن فضای منزل ایجاد و طراحی روف گاردن گسترش یافت و پیوندی بین انسان و طبیعت برقرار شد که انسان توانست از آلودگی هوای شهری در امان ماند. افراد با استفاده از سقف متریال های مختلف برای سقف روف گاردن ساختمان‌ها دکوراسیون زیبا و اصولی ایجاد کردند.

با ایجاد بام‌های سبز و جذب گرما به جای نور و ایجاد عایق طبیعی می‌توان در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی نمود. با استفاده از روف گاردن می‌توان تا 75 درصد از انرژی را کاهش داد. بام‌های سبز با داشتن تهویه مطبوع و تولید آلاینده‌های هوا از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری می‌کند.

برای طراحی سقف کاذب روف گاردن باید یک طرح ذهنی و شفاهی توسط کارفرما ایجاد شود و این طرح با توجه به خواسته مشتری، میزان فضای موجود، میزان تحمل وزن، جهت وزش باد، تابش نور خورشید و غیره طراحی می‌شود.
محاسبه دقیق این پارامتر بسیار حساس و مهم است اگر به درستی صورت نگیرد خسارت جبران ناپذیری به ساختمان وارد می‌کند. محاسبه جهت وزش باد و تابش نور خورشید با استفاده از نرم افزار طراحی اتوکد انجام می‌سود که به این عمل پلان ویلا گفته می‌شود.
محاسبه این پارامتر بسیار حساس و دقیق است اگر به درستی انجام نشود خسارت جبران ناپذیری به ساختمان وارد می‌کند.

در طراحی روف گاردن توجه به سبک مورد نظر آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در پلان روف گاردن باید به همه جزئیات طراحی و مدل‌سازی آن توجه نمود که شامل دو دسته هستند که دسته اول شامل المان‌ها کاربردی و تزئینی است که در تمام سیستم آبیاری، زهکشی و عایق‌بندی کاربرد دارد. دسته دوم شامل سیستم‌های فنی مانند سیستم آبیاری، زهکشی و عایق بندی و غیره است. جنس تمام متریال مورد استفاده در پلان روف گاردن مانند دیوارپوش، مبلمان، سایه بان، نیمکت و آبنما و غیره است.

سقف روف گاردن

مزایا استفاده از سقف روف گاردن

امروزه طراحی و اجرای باغچه پشت‌بام در شهرهای بزرگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در شهرهای بزرگ باعث جلوگیری از آلودگی هوا بیش از حد هوای شهر در کلان شهرها شده است. با ایجاد سقف روف گاردن می‌توان فضایی برای تفریحات روزانه خانواده و مکان تفریحی برای کودکان ایجاد کرد. سقف روف گاردن با نام سقف سبز، باغ پشت بامی معروف است سقف روف گاردن این امکان را به شما می‌داد تا فضای غیر کارآمد بام ساختمان به محیطی دنج برای تفریحات روزانه تبدیل نمایید. از مهم‌ترین مزایای سقف روف گاردن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

یکی از مزیت اصلی سقف روف گاردن می‌توان به فضاهای محدود آن اشاره نمود. روف گاردن یک انتخاب مناسب برای کسانی است که می‌خواهند در آپارتمان‌ها زندگی کنند و به فضای سبز نیاز دارند.
روف گاردن نسبت به باغ‌های روی زمین و گیاهان آپارتمانی آفتاب بیشتری دریافت می‌کند. نور خورشید یک منبع تغذیه کامل برای گیاهان است و موجب طراوت و شادابی آن‌ها می‌شود.

روف گاردن در برابر آفات و علف‌های هرز مقاوم است. روف گاردن را باید دور از دسترس حیوانات قرار داد زیرا آفات بر روی رشد گیاهان تاثیر خوبی نمی‌گذارد.
روف گاردن جذابیت بصری خوبی به فضای پشت بام می‌دهد. با این روش می‌توان یک فضای دلپذیر برای استراحت و سرگرمی ایجاد نمود.
برای زیبایی بیشتر می‌توانید از باربیکیو و آلاچیق‌ و نورپردازی های جذاب برای تزیین استفاده کنید.

نورگیر سقفی در چه مکان های کاربرد دارد؟

نورگیری سقفی یکی از پنجره‌های سقفی است که نور مکان و فضای مورد نیاز را تامین می‌کند. نورگیری سقفی در بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود که هوای مورد نیاز را رد و بدل می‌کند. استفاده از نورگیر سقفی از زمان‌های بسیار قدیم در منازل استفاده می‌شود.
از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های نورگیر سقفی می‌توان به حفظ انرژی، بازدهی بیشتر برای انتقال هوا، عایق مناسب در برابر صدا و باران، تامین نور محیط و غیره اشاره داشت. نورگیر سقفی بسیار شیک و مقاوم هستند از مهم‌ترین و بی نظیرترین کاربرد نورگیری‌های سقفی عبارتند از:

  • -سقف استخر
  • -سقف پاسیو
  • -سقف حیاط خلوت
  • -مناسب برای ورود ساختمان
  • -استفاده پارکینگ
  • -مناسب برای ورود ساختمان

استفاده در راه پله

در هنگام تهیهٔ نورگیری سقف باید نصب آن توجه نمود، نصب این محصول نیاز به مهارت و دقت زیادی دارد. کوچک‌ترین بی احتیاطی ممکن است نصب آن را دچار مشکل کند. برای نصب نورگیرهای سقفی باید از افراد کاربلد و حرفه‌ای کمک بگیرید.

 نورگیر سقفی

انواع نورگیر سقفی بر حسب طرح، رنگ و ساختار در انواع مختلف ساخته می‌شود که بر حسب شرایط محیط و سلیقه هر فرد در بازار به خرید و فروش می‌رسد. برای بهره‌مندی از مزایای منحصر به فرد نورگیر سقفی باید به ابعاد و مدل آن توجه نمود. نورگیر سقفی بارانگیر از لحاظ ساختار و شکل در انواع مختلف هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • -نورگیر سقفی رنگی
  • -نورگیر سقفی ثابت
  • -نورگیر گنبدی
  • -نورگیر حبابی
  • -نورگیر تخت
  • -نورگیر بازشونده
  • -نورگیر سقفی با طرح های سنتی
  • -نورگیر سقفی مدرن
سقف روف گاردن

نورگیر سقفی گنبدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نورگیری سقفی گنبدی یکی از انواع نورگیدهای سقفی است که ظاهری فوق‌العاده زیبا دارد و به جذاب‌تر شدن ساختمان‌ها کمک می‌کند. این نورگیرها ویژگی‌های زیادی دارد که همواره از فروش خوبی برخوردار است برای ساخت این نورگیرها از پلی کربنات استفاده شده که از مقاومت خوبی برخوردار است. مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از جمله نور خورشید و بارش باعث افزایش فروش شده است. نورگیر سقفی گنبدی نور را با کیفیت بالایی از خود عبور می‌دهد و نور مورد نیاز ساختمان‌ها را تامین می‌کند.

این نوع نورگیر سقف پلی کربنات از ورود اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می‌کند و بر روی سلامت پوست تاثیر بدی نمی‌گذارد. وزن سبک، نصب راحت و عایق صوتی از ویژگی‌های دیگر نورگیرهای سقفی گنبدی است که در هنگام خرید باید به آن توجه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *