سقف کاذب آکوستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف کاذب آکوستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف کاذب آکوستیک نسل جدیدی از سقف های کاذب است که بر روی سقف اصلی یا کمی پایین تر از آن نصب می شود. بیشترین مزیت این طرح عایق صوتی آن است. چرا که علاوه بر اینکه مانع ورود صدای بیرون به داخل می شود از خروج صدای داخل به بیرون نیز جلوگیری می کند. این پوشش بسیار زیبا و منحصر به فرد است و از تنوع مدل و رنگ های بسیاری برخوردار می باشد.

سقف کاذب آکوستیک چیست؟

همیشه وجود سرو صدا باعث مزاحمت و نا آرامی خانواده می شود. سقف کاذب آکوستیک نوعی عایق ضد صدا است که با کمک گرفتن از مصالحی مانند ورقه هایی از جنس پارچه یا مقوای فشرده و تایل از جنس گچ می تواند از ورود و خروج هر گونه مزاحمت صوتی جلوگیری کند. به دلیل نصب آسان آن روی سقف اصلی طرفداران زیادی دارد. بیشترین کاربرد این طرح در مکان هایی چون سینما و استودیو ها می باشد. چرا که در این مکان ها وجود یک عایق صوتی یا پژواک صوتی بسیار مهم است.

قابل توجه است سقف کاذب آکوستیک اجرا شده در سینما ها از نوعی آلیاژ آکوستیک ویژه استفاده می شود. همچنین گاهی برای کاهش سرو صدای همسایگان این عایق صوتی گزینه مناسب می باشد. با اجرای این طرح ارتفاع سقف اصلی فضای اجرایی از حالت اولیه کمتر می شود. اما با وجود دکور و طراحی زیبا کاهش ارتفاع چندان قابل تشخیص نیست.

دلیل اصلی وجود قابلیت ضد صدا در این طرح تایل های اجرای آن است. در واقع تایل آکوستیک سقف  به دلیل وجود روزنه های بسیار ریز در سطح آن می تواند امواج صوتی را به قسمت پشت سقف مجازی هدایت کند. در پشت آن امواج هدایت شده در آنجا خنثی می شود. گاهی برای استهلاک بیشتر امواج صوتی از پوشش پشم سنگ در قسمت فضای پشت تایل استفاده می شود. در نتیجه تا حد قابل توجهی از امواج صوت خروجی و وارد شده کم می شود.
در چه مکان هایی از سقف آکوستیک استفاده می شود.

بیشتر بدانید:سقف کاذب کشسان چیست

سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک به دلیل ویژگی ضد صدای او بیشتر در مکان هایی چون سالن تئاتر و سینما اجرا می شود. اما اجرای این طرح تنها به این مکان ها محدود نمی شود بلکه می توان برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق خواب نیز اجرا نمود. مکان هایی که در آن پژواک صدا اهمیت دارد این مدل بسیار ایده آل می باشد از جمله مکان های مذهبی، تجاری، درمانگاه ها و بیمارستان ها و مکان های اداری.

خانه و آپارتمان هایی که در فضای شلوغ و پر رفت آمد ساخته شده اند اجرا این طرح آرامش را به خانه به ارمغان می آورد. همچنین سوله ها، کارگاه های صنعتی و کارخانه ها نیز می توانند به عنوان یک عایق صوتی از آن بهره ببرند.

مزایای استفاده از سقف کاذب آکوستیک

قابلیت های یک سقف کاذب آکوستیک بسیار زیاد است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلیل اصلی اجرای این طرح عایق صوتی آن است. این طرح به آسانی مانع جریان فرکانس صوتی می شود.
به دلیل وجود تنوع در تایل های اجرای این طرح شما به آسانی می توانید مدل و طرح های بسیار جذابی را در هر مکانی که می خواهید اجرا کنید.

به دلیل تغییر در سقف اصلی امکان اجرای نورپردازی و انعکاس نور بیشتر در این فضا بسیار زیاد است. در نتیجه شما فضایی روشن تر خواهید داشت.

این طرح علاوه بر دکور بسیار زیبای که دارد از نظر نصب بسیار آسان و مقرون به صرفه می باشد. در واقع یکی از مزیت های آن نصب آسان است و همچنین به آسانی قابل تعویض می باشد. در واقع می توان به آسانی این مدل را از مکانی به مکان دیگر نیز جابجا نمود.

به دلیل ایجاد فضایی خالی بین سقف اصلی و سقف کاذب این فرصت فراهم می شود که تمام سیم و لوله ها را در این فاصله خالی پوشش داد و از هزینه های پوشاندن سیم و لوله نیز کاسته می شود. همچنین وجود این طرح هزینه رنگ آمیز را نیز می کاهد.

به دلیل پایین آمدن سقف، ارتفاع سقف تا کف محل اجرای سقف کاذب کاهش می یابد و یک مزیت برای صرفه جویی در انرژی است. چرا که در زمستان انرژی گرمایشی بهینه می شود و در تابستان هوای خنک سیستم سرمایشی نیز از دست نخواهد رفت.

سقف کاذب همانطور که میدانید مزایا زیادی دارند اما یکی از ویژگی های سقف کاذب عایق صدا بودن آن در مکان های مختلف مثل ساختمان ها تجاری واداری و حتی مسکونی استفاده کرد. می تواند با نصب و اجرای این نوع سقف کاذب صدای محیط را تا 50% کاهش داد.

به دلیل جنس سقف کاذب آکوستیک مقاومت بسیاری در برابر حرارت دارد. در صورت وقوع حوادثی چون آتش سوزی سبب پیشگیری از گسترش بیشتر آن می شود. چرا که در این محصول ویژگی ضد حریق وجود دارد.
وزن سبک آن در هنگام بروز بلایای طبیعی چون زلزله کمترین آسیب و خرابی به بار می آورد و میزان صدمات جانی آن بسیار پایین است.

امکان شستشو و نظافت در این تایل ها وجود دارد. با اجرای طرح و مدل های متنوع می توانید فضایی مجلل و زیبایی داشته باشید.

کاربرد سقف کاذب آکوستیک

به طور کلی، سقف کاذب آکوستیک در فضاهایی که نیاز به عایق صوتی بالا دارند، مانند سالن های کنفرانس، سوله های صنعتی، انبارها و کارگاه ها کاربرد دارد.

در سوله ها، سقف کاذب آکوستیک علاوه بر کاهش آلودگی صوتی، به زیباسازی فضای داخلی نیز کمک می کند. همچنین، این سقف ها می توانند به عنوان بستر مناسبی برای نورپردازی محیط نیز مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بدانید:سقف کاذب برای پذیرایی

معایب استفاده از سقف کاذب آکوستیک

مقاومت سقف آکوستیک چقدر است؟

بیشتر سقف کاذب آکوستیک حالت دکوری و عایق صدا است و از نظر مقاومت نسبت با سقف اصلی عمر مفید کمتری دارد. در نتیجه همزمان با اجرای آن باید مراقبت و محافظت از آن را نیز شروع کرد.

انواع سقف کاذب آکوستیک کدام هستند؟

سقف کاذب آکوستیک با توجه به ابزار اجرای آن به تایل گچی، تایل الیاف معدنی، سقف کاذب آلومینیومی، سقف کاذب آکوستیک کناف،سقف کاذب مینرال و تایل پوشالی تقسیم می شود.

سقف کاذب آلومینیومی

یک متریال متفاوت با مزایا باورنکردنی در سقف کاذب آلومینیوم می باشد که در تمام مصارف صنعتی استفاده میشود برای ساخت سقف کاذب نیز این متریال به دلیل سبک بودن انعطاف پذیر بودن و نصب آسان قابل استفاده است .تنها مزیتی که سقف کاذب آلومینیومی دارند قیمت نسبتا بالای آن می باشد برای اجرای متراژ بالا از نظر اقتصادی مناسب نمی باشد.

قیمت سقف آکوستیک

قیمت دقیقی برای این نوع محصولاتی که در انواع متنوع مثل رنگ ،ابعا، طراحی و میزان وقتی که در مونتاژ این سقف ها گذاشته میشود بستگی دارد.شما میتوانید جهت استعلام قیمت و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آیا سقف کاذب آکوستیک با محیط زیست سازگار است؟

در جواب باید گفت سقف کاذب آکوستیک کاملا با محیط زیست سازگار است و می توان تمام قطعات آن را بازیافت کرد.

برای خرید سقف کاذب آکوستیک در جنس و مدل مورد نظر باید تحقیقات لازم در مورد برند را به دست آورید. شما می توانید با مراجعه به شرکت نورگیر ساز، سقف کاذب آکوستیک جدا از خریدی به صرفه با قیمت مناسب، از مشاوره رایگان نیز بهره مند باشید.  در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید می توانید با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید نسبت به بودجه مد نظر خود نورگیر مناسب را انتخاب و خریداری کنید. کافیست از طریق 09121261792 در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *