نورگیر سقفی مناسب اتاق خواب

نورگیر سقفی مناسب اتاق خواب

با عرضه شدن نورگیرهای مختلف در بازار، تقاضای افراد علاقه‌مند به آن افزایش یافته است. به طوری که نورگیرهای مختلفی برای تمام مکان‌های موجود و مناسب برای نصب آن ابداع شده‌اند. این نورگیرها ویژگی‌ و مزایای متفاوتی می‌توانند داشته باشند که باعث ایجاد تفاوت میان استفاده آن‌ها شده است.
یکی از نورگیرهایی که جدیدا توانسته بازار خوبی برای خود پیدا کند، نورگیر سقفی برای اتاق خواب است. نصب این نورگیر در اتاق خواب‌ها می‌تواند ضمن مزایای بی شماری که دارد، زیبایی خاصی از لحاظ معماری به محیط ببخشد. البته نمی‌توان هر نوع نورگیری به این مکان نصب کرد. چرا که یک اتاق خواب باید دارای ویژگی‌هایی باشد که شاید نورگیرهای غیر مرتبط و نامناسب نتوانند آن‌ها را فراهم کنند. در ادامه به توضیحات بیشتری در این حوزه می‌پردازیم.

مزایای نورگیر سقفی در اتاق خواب

اجرای نورگیر سقفی اتاق خواب می‌تواند مزایای بی نظیری برای اتاق خواب و فرد داخل آن داشته باشد. نورگیرها عموما تمام این ویژگی‌ها و مزایا را دارند، اما کم یا زیاد بودن آن به نوع نورگیر خریداری شده بستگی دارد. پس در واقع با صرف هزینه بیشتر، افراد از کیفیت و مزایای بهتری در نورگیرها بهره می‌برند. مزایای عمومی نورگیرها عبارت‌اند از:

 تابش نور را در اتاق افزایش داده و محیط را درخشان می‌کند.

نورگیر‌ها سقفی دارای چندین لایه‌ منعکس کننده هستند که سبب می‌شود نور خورشید پس از چند انعکاس، تشدید شده و به داخل اتاق تابیده شود. البته مجددا این ویژگی به نوع نورگیر بستگی داشته و شدت آن در نورگیرهای مختلف، متفاوت است. همچنین نور را پخش کرده و نقطه تاریکی در اتاق باقی نمی‌‌گذارد.

همچنین بخوانید: آشنایی با انواع سقف تراس و بالکن

نورگیر سقفی اتاق خواب

گرمای اتاق را افزایش می‌دهد.

در روزهای سرد زمستانی که نیازمند استفاده سیستم‌های گرمایشی برای گرم کردن اتاق می‌باشد، نورگیر سقفی می‌تواند با تشدید کرد نور و گیرمای آن، تا حدی نیاز به سیستم گرمایشی را کاهش دهد. البته قطعا به طور کلی نمی‌توان گفت اتاق کاملا به سیستم گرمایشی بی نیاز می‌شود، بلکه فقط نیاز را کم‌تر می‌کند.

نیاز به مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

همانطور که ذکر شد، نصب نورگیر باعث افزایش تابش نور شده و محیط را گرم‌تر می‌کند. همین اتاق موجب می‌شود فرد داخل اتاق کم‌تر احساس نیاز به روشن کردن چراغ و سیستم‌های گرمایشی کند. طبق آمار می‌توان گفت با نصب نوگیر سقفی، هزینه‌ها و نیاز به مصرف انرژی در محیط 10% کاهش می‌یابد.

زیبایی خاصی از لحاظ معماری به محیط می‌بخشد.

در سالیان گذشته، معماری ایران پذیرای زیباترین شیشه و پنجره‌ها با رنگ‌ها و خاصیت‌های مختلف بود. نورگیرها نیز با علم معماری و با نهایت خلاقیت ساخته شده‌اند. نصب نورگیرهای مختلف ضمن مدرن سازی محیط با نور طبیعی خورشید، از حیث معماری نیز به یک محیط زیبا بدل می‌‌شود.

زیبایی استفاده از نورگیرسقفی مناسب اتاق خواب

انواع نورگیر سقفی برای اتاق خواب

• نورگیر حبابی

مهم‌ترین ویژگی نورگیرها تاباندن نور کافی به داخل اتاق خواب است. از این حیث، نورگیر حبابی می‌تواند جزو بهترین گزینه‌ها باشد. چرا که با ساختار و لایه‌هایی که دارند، نور خورشید را چندین بار منعکس کرده و آن را تشدید می‌کند. نورگیر حبابی به دو شکل ثابت و بازشو در بازار موجود است و می‌توان رنگ‌ها و اشکال مختلف آن را پیدا کرد.سقف کوپل شباهت زیادی به نورگیر گنبدی دارد.

• نورگیر هرمی

نورگیر هرمی عموما میتواند برای مناطقی پر استفاده و مفید واقع شود که سالانه بارندگی شدیدی در آن‌جا صورت می‌گیرد. نورگیر هرمی از پرکاربردترین نورگیرها است که می‌تواند انتظارات مشتریان خود را برآورد کند. این نورگیرها فقط به صورت ثابت موجود هستند و حالت بازشو ندارند.

• نورگیر مسطح

یکی دیگر ازنورگیر های  اتاق خواب پر استفاده در سقف اتاق‌ها و ساختمان‌ها، نورگیر مسطح است. نورگیر مسطح از نخست ابداع نورگیرها مورد استفاده قرار می‌گرفت و سال‌های زیادی است که می‌توان روی آن حساب باز کرد. این نورگیرها نیز نوع بازشو ندارند و فقط به صورت ثابت روی سقف مورد نظر نصب می‎شوند.

همچنین بخوانید: طراحی نورگیز سقف ورودی ساختمان

نورگیر مسطح اتاق حواب

• نورگیر محدب

نورگیرهای محدب شباهت زیادی به سقف کوپل دارند. چرا که ویزگی‌ها و شکل آن به نورگیر حبابی شبیه بوده و می‌تواند حد زیادی از نور را به داخل محیط بتاباند. البته تنها تفاوت آن‌ها ، این است که نورگیر محدب می‌تواند اتاق را روشن‌تر کرده و نقطه تاریکی در آن باقی نگذارد. پس برای اتاق خواب‌هایی که از نور کمی بهره برده‌اند بسیار مناسب می‌باشد.
نصب نورگیر سقفی، راه نجات اتاق‌ها و محیط‌های تاریک
در حالی که امروزه بهره بری از نور طبیعی خورشید در داخل خانه و اتاق‌ها، به مهم‌ترین معیار افراد برای زیبایی یک خانه تبدیل شده است، هم‌چنان اتاق‌هایی هستند که از نور خورشید بهره کافی نبرده‌اند. افراد عموما برای نجات چنین اتاقی و بخشیدن زیبایی طبیعی به آن، به بهترین گزینه و راه روی می‌آورند؛ نصب نورگیر سقفی!

شركت نورگير ساز داراى دو دهه تجربه در زمينه توليد و طراحى و اجرای تخصصی انواع نورگیر سقفی و نورگير حبابى مي باشد.تیم متخصص نورگیرساز در سراسر ايران پروژه هاى مختلف انجام داده و در حال حاضر پروژه مختلفی در شهرستان ها در حال انجام می باشد. کیفیت و جنس نورگيرها در حالت ایده آل طراحی و تولید می شود.

سوالات متداول نورگیر سقفی مناسب اتاق خواب