انواع نورگیر ریلی و متحرک

انواع نورگیر ریلی و متحرک

امروزه استفاده از سقف نورگیرها ایمنی سازه ها را بیشتر نموده است اجرای سقف نورگیربه صورت متحرک و ریلی نیز زحمت کاربران آن را بسیار کم کرده است. اما این سقف ها به انواع مختلفی بنا بر تمایل افراد طراحی و نصب می شوند. انواع نورگیر ریلی و متحرک و ویژگی های آن ها را در این مقاله بهتر می شناسیم.

انواع نورگیر

ساخت سازه ها در مناطق شهری و در کنار یکدیگر باعث می شود تا بیشتر قسمت های سازه ها که در قسمت پشت بنا قرار گرفته اند از نور کمتری نسبت به قسمت های جلویی برخوردار باشند. به همین دلیل در نظر گرفتن فضایی برای نورگیر بر روی بام برای تامین نور و استفاده از این قسمت به عنوان تامین کننده نور طبیعی از گذشته تا به امروز مرسوم بوده است. اما برای این که امنیت سازه ها با ساخت نورگیر کم نشود این قسمت با شیشه پوشش داده می شد.

اما استفاده از شیشه به دلیل خطراتی که برای ساکنان آن ایجاد می نمود امروزه کمتر شده است و به جای آن از متریال هایی با استحکام و مقاومت بیشتر اما با قابلیت عبور نور حتی بهتر از شیشه مانند؛ پلی کربنات استفاده می شود. ساخت این نورگیرها به صورت متحرک علاوه بر زیبایی، راحتی بیشتری نیز برای مصرف کنندگان آن به همراه دارد و افراد تمایل زیادی به استفاده از انواع نورگیر ریلی و متحرک برای پوشش قسمت های مختلف سازه خود مانند؛ سقف استخر و یا سقف حیاط خلوت دارند.

همچنین بخوانید: سقف کاذب استخر سرپوشیده

انواع نورگیر ریلی و متحرک

انواع نورگیر ریلی و متحرک حیاط خلوت

استفاده از پوشش هایی به عنوان سقف حیاط خلوت ایجاد ایمنی بیشتری برای سازه ها می نماید. ممانعت از ورود آلودگی و گرد و خاک و یا سرقت بیشتر افراد را بر آن می دارد که اقدام به استفاده از نورگیر در طراحی ها و متریال های مختلف برای این قسمت از سازه خود نمایند. سقف های ثابت با متریال های پلی کربنات که به صورت های مختلفی مثل؛ بیضی، گرد، مستطیل، کمانی، مثلثی و یا حبابی طراحی می شوند زیبایی سازه ها را بیشتر می کند. اما بیشتر این نورگیرها با قابلیت باز شوندگی برای استفاده راحت تر و نظافت ساده تر طراحی و تولید می شوند. در نظر گرفتن فضایی برای باز شدن قسمت هایی از نورگیر سقفی به مصرف کنندگان آن این امکان را می دهد تا در هر زمان بنا بر نیاز خود آن را بسته و یا باز کنند.

اما امروزه برای راحتی بیشتر از انواع نورگیر ریلی و متحرک برای سقف این قسمت ها استفاده می شود. استفاده از یک موتور کوچک در کنار نورگیر نیز باعث سهولت در حرکت سقف شده و نیاز مصرف کننده را در طی روز به نور طبیعی و پوشش این قسمت در صورت نیاز کاملا مرتفع می سازد.

سقف پاسیو ریلی

سقف کشویی ریلی پاسیو موجب شده تا فضای شما در تمام فصول و شرایط آب و هوایی قابل استفادهباشد  و براحتی امکان بهره گیری هرچه بیشتر از فضا فراهم خواهد شد و در هنگام مناسب بودن هوا در صورتی که مدل سقف متحرک برقی را انتخاب کرده باشید به سادگی با ریموت کنترل سقف باز و بسته خواهد شد.

سقف متحرک برقی یا دستی:

سقف متحرک کشویی در دو نوع برقی و دستی تولید شده که با توجه به امکان دسترسی دشوار به سقف برای باز و بسته کردن پیشنهاد ما سقف کشویی برقی بوده که علاوه بر مدرن بودن شما به سادگی می توانید به بلای سقف پاسیو برای نظافت و کارهای دیگر  به راحتی در دسترس باشد.

سقف شیشه پلی کربنات بهترین گزینه برای  سقف کشویی پاسیو بوده که بالاترین سطح مقاومت را داشته از طرفی سقف کشویی پلی کربنات سازه سبکتر بوده و دید را پوشانده ولی نور را عبور میدهد تا روشنایی طبیعی حفظ شود، البته مدل های شفاف پلی کربنات نیز موجود است.

همچنین بخوانید: طراحی نورگیر سقف ورودی ساختمان

انواع نورگیر ریلی و متحرک

انواع نورگیر ریلی و متحرک سقف استخر

استخرها نیز از جمله قسمت های قابل مسقف نمودن در سازه ها است. اکثر افرادی که در سازه های خود دارای استخر هستند برای جلوگیری از ورود آلودگی و استفاده از این فضا حتی در روزهای بارانی و سرد از انواع نورگیر ریلی و متحرک برای سقف استخر استفاده می کنند. این نورگیرها همچنین مانع از دیده شدن استخر توسط همسایگان شده و برای مالک آن ایجاد آرامش بیشتری می نماید. استفاده از انواع نورگیر ریلی و متحرک علاوه بر آن دارای این مزیت بزرگ است که در صورت نیاز و تمایل مالک به سرعت می توان در یک روز ویژه با کنار زدن سقف از هوای دلپذیر استفاده نمود.

همچنین بخوانید: قیمت نورگیر حبابی فایبرگلاس

انواع نورگیر ریلی و متحرک

نورگیرهای پارچه ای

از انواع نورگیر ریلی و متحرک می توان به نورگیرها یا سایبان های پارچه ای نیز اشاره نمود. این نوع سایبان ها تنها بر روی سقف ها قرار گرفته و پیرامون آن کاملا باز است. عدم نیاز به دیوار در بعضی از فضاها باعث شده است تا تنها بر روی سقف از سایبان پارچه ای استفاده شود.

از دیگر انواع نورگیر ریلی و متحرک می توان به این موارد نیز اشاره نمود.

  •  نورگیرهای کشویی
  •  نورگیرهای تاشونده
  • نورگیرهای چتری

این نورگیرها هر کدام دارای ویژگی خاصی بوده و به روشی مشخص باز و بسته می شوند.

همچنین بخوانید: چه عواملی بر قیمت انواع سقف بالکن تاثیر گذار است

انواع نورگیر ریلی و متحرک

مزایای انواع نورگیر متحرک و ریلی

از مزایای انواع نورگیر ریلی و متحرک می توان به این مزیت ها اشاره نمود.

  • تمام این نورگیرها قابلیت باز و بسته شدن را به صورت دستی یا کنترلی دارا هستند.
  • به خوبی می توان آنها را با شیب مناسب طراحی نمود. این شیب مانع از تجمع آب بر روی آن می شود.
  • تنوع در طرح و رنگ و مدل در انواع نورگیر ریلی بسیار زیاد است.
  •  دارای وزن بسیار کمی بوده و به راحتی قابل نصب و اجرا بر روی هر فضای هستند.
  •  دارای عمر و استحکام بالایی در برابر عوامل طبیعی و محیطی هستند.

با توجه به این موارد نیز می توان گفت که این نورگیرها دارای قیمت های متنوعی هستند که باعث می شود تا افراد بیشتری قادر به استفاده از آن با توجه به درآمد خود باشند.

برای خرید انواع نورگیر ریلی و متحرک با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به سایت ما مراجعه فرمایید. کارشناسان در این سایت آماده پاسخگویی و ثبت سفارش هستند.

شركت نورگير ساز داراى دو دهه تجربه در زمينه توليد و طراحى و اجرای تخصصی انواع نورگیر سقفی و نورگير حبابى مي باشد.تیم متخصص نورگیرساز در سراسر ايران پروژه هاى مختلف انجام داده و در حال حاضر پروژه مختلفی در شهرستان ها در حال انجام می باشد. کیفیت و جنس نورگيرها در حالت ایده آل طراحی و تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *