سقف کاذب پذیرایی و معرفی 6 طرح و مدل آن

سقف کاذب پذیرایی و معرفی 6 طرح و مدل آن

سقف کاذب پذیرایی یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی مدرن است که نقش بسزایی در زیبایی و بهینه‌سازی فضا دارد. این نوع سقف علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری، امکان مخفی‌سازی سیستم‌های نورپردازی و تهویه را نیز فراهم می‌کند. با استفاده از سقف کاذب، می‌توان به راحتی فضایی دلنشین و هماهنگ با دیگر اجزای دکوراسیون ایجاد کرد.

امروزه معماری و دکوراسیون داخلی به شیوه درست و اصولی در سراسر دنیا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و شما با رعایت برخی از جزئیات در یک ساختمان می توانید محیط داخلی را گیرا و همچنین صمیمی تر نشان دهید، به همین علت باید شما به نکات ریز و درشتی که پیرامون معماری داخلی ساختمان وجود دارد، نهایت دقت را داشته باشید تا از بروز هرگونه خطا جلوگیری کنید.

سقف کاذب پذیرایی مدرن و میز نهار خوری

سقف کاذب ساده برای پذیرایی

همان طور که اشاره کردیم، در حال حاضر سقف کاذب ساده پذیرایی انواع مختلفی دارد و به نوعی این محصول یک لایه دوم از سقف است، که در جنس ها و طرح های مختلف وجود دارد و بیشتر جنبه زیبایی و در جهت بهبود معماری داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای نصب انواع تاسیسات برقی و گرمایشی در قسمت های داخلی این سقف ثانویه کاربرد گسترده ای دارد و در برخی از پذیرایی های منازل استفاده از این محصول به نوعی یک ضرورت است و شما باید حتما از آن استفاده کنید.

تنوع این نوع از سقف ها امروزه بسیار افزایش یافته است و شما با توجه به سبک منزل خود باید نمونه مناسب را جهت خرید و نصب انتخاب کنید، به عنوان مثال سقف کاذب مدرن به همراه نورگیر سقفی برای اتاق های پذیرایی که به سبک کلاسیک هستند، مناسب نیست و شما در همین راستا می توانید با مشاوران مجموعه ما قبل از نصب هر محصولی نمونه مناسب را برای مکانی که در نظر گرفته اید، انتخاب کنید و همچنین برای برآورد هزینه های نهایی بودجه ای که در نظر گرفته اید، را نیز باید به مشاور مجموعه هنگام ثبت سفارش اطلاع دهید.

عکس از مهمانخانه زیبا با مبل های نارنجی

جدیدترین طرح های سقف کاذب پذیرایی

همه ساله به علت ایجاد سبک های جدید و به کارگیری از طرح های نوین سقف های کاذب پذیرایی جدیدی در مدل های مختلف به بازار عرضه می شود و مشتریان با بررسی دقیق می توانند محصول مناسب را انتخاب کنند، در ادامه شما را با چند نمونه پرفروش و لوکس آشنا می کنیم.

سقف کاذب پذیرایی طرح دار و  مشبک

این محصول در عین سادگی زیبایی خیره کننده ای دارد و همچنین همیشه بیشترین میزان از مقاومت را در برابر ضربه و همچنین کاهش و حتی افزایش دما از خود نشان می دهد و از ویژگی های بارز این محصول راحت بودن نصب آن است و همچنین پس از نصب تا سال های طولانی برای مشتری کارایی دارد.

سقف کاذب پذیرایی آسمان مجازی

در سقف کاذب آسمان مجازی تنوع طرحی بی نهایت است و شما حتی می تواند هر طرحی را که دوست دارید، انتخاب کنید و معمولا در قسمت پشتی آن روشنایی قرار می دهند، تا آسمان مجازی شما پرنور شده و بیشتر خود را نمایان کند، این نوع از سقف های کاذب مجازی را معمولا در قسمت اصلی پذیرایی قرار می دهند و از نظر طرح و شکل ظاهری با نمونه های دیگر کاملا متفاوت می باشند و حتی از نظر روحی نیز این محصول روی شما تاثیر می گذارد و طرح های آن بسیار واقعی و جذاب هستند.

این محصول در پذیرایی منزل شما بهترین نما را ایجاد می کند و همچنین با کاهش ارتفاع سقف باعث گیرایی و رعایت اصول مهندسی و معماری در پذیرایی می شود، این محصول در هر جایی که نصب شود، به خاطر این که طرح های جذابی دارد، بیشترین میزان از آرامش را برای شما ایجاد می کند و حتی از نظر روانی نیز روی شما تاثیر می گذارد. این محصول با یک قیمت مناسب و ارزان می توانید خریداری کنید و در ابعاد مختلف در قسمت اصلی پذیرایی خود قرار دهید و از زیبایی خیره کننده و کم نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

نمایی از پذیرایی با مبل های کرم رنگ

سقف کاذب پذیرایی هوشمند

سقف پذیرایی هوشمند با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، امکاناتی مانند تنظیم نور، کنترل دما و تهویه را به‌صورت خودکار و از طریق دستگاه‌های هوشمند فراهم می‌کند.

سقف کاذب پذیرایی طرح دار رابیتس

سقف پذیرایی رابیتس با استفاده از شبکه‌های فلزی و گچ، به عنوان یک سازه سبک و مقاوم، امکان ایجاد طرح‌های متنوع و زیبا را فراهم می‌کند، رابیتس کاری سقف پذیرایی نصب سریع و آسانی دارد.

سقف کاذب پذیرایی چوبی

در طراحی های جدید و به سبک مدرن از سقف های کاذبی که با چوب ترکیب شده اند، نیز استفاده می کنند، که انتخاب درست و کاملا هوشمندی می باشد. این نوع از سقف کاذب ها محیط اطراف را می تواند ساده و در عین حال لاکچری نشان دهد و همچنین در ابعاد گوناگون قابل سفارش هستند و همچنین در طراحی های جدید در این نوع از سقف های کاذب از روشنایی های مختلفی نیز استفاده می کنند، که میزان جذابیت آن را تا دو برابر افزایش می دهد، این نمونه های جدید علاوه بر عمر مفید بالا در صورت استفاده از متریال باکیفیت احتیاج به هیچ گونه تعمیری با گذشت زمان نخواهد داشت.

برای این نوع از سقف های کاذب چوب را به صورت طرح دار و یا ساده استفاده می کنند و هر یک از چوب ها طیف رنگی گوناگونی دارند و انتخاب هر یک کاملا به سلیقه مشتری در این زمینه بستگی دارد. این نوع از سقف های کاذب جدید با قیمت های بسیار مناسبی قابل اجرا هستند و شما با کمترین بودجه زیبایی را می توانید در منزل خود به ارمغان بیاورید.

سقف پذیرایی دارای لامپ

سقف پذیرایی دارای لامپ با ترکیب نورپردازی مناسب، می توان فضایی دلنشین ایجاد کند. این نوع سقف امکان نصب انواع لامپ‌ها و چراغ‌های تزئینی را فراهم می‌کند تا جلوه‌ای زیبا و مدرن به فضای پذیرایی شما ببخشد.

تصاویر انواع سقف کاذب پذیرایی

در ادامه برخی از نمونه های اجرای سقف کاذب پذیرایی را می توانید ببینید:

تصویر سقف کاذب پذیرایی ساده و شیک
پذیرایی یک خانه با میز نهار خوری و صندلی های کرم

تصویرسقف کاذب پذیرایی مستطیل

میز و صندلی دونفره و دیوارکوب دایره ای

تصویر سقف کاذب پذیرایی لاکچری

سقف کاذب پذیرایی لاکچری

تصویر سقف کاذب پذیرایی طرح دار

سقف پذیرایی با تم سفید

نکات مهم قبل از اجرای سقف کاذب پذیرایی

قبل از اجرای سقف کاذب پذیرایی ساده و شیک، باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  • طراحی و برنامه‌ریزی: طرح نهایی را با توجه به دکوراسیون کلی فضا و نیازهایتان تهیه کنید.
  • انتخاب مواد: مواد مناسب و با کیفیت برای نتیجه بهتر انتخاب کنید.
  • اندازه‌گیری دقیق: ابعاد و اندازه‌های سقف را دقیق اندازه گیری کنید.
  • بررسی زیرساخت‌ها: وضعیت سیم‌کشی، لوله‌کشی و سایر زیرساخت‌ها بررسی شود.
  • نصب حرفه‌ای: از افراد متخصص و ماهر برای نصب استفاده کنید تا از کیفیت و دوام کار مطمئن شوید.
  • قابلیت دسترسی: در صورت نیاز به تعمیرات آینده، دسترسی به سیستم‌های پشت سقف کاذب را در نظر بگیرید.

میزنهار خوری با صندلی های سفید

نکات مهم در انتخاب سقف کاذب برای پذیرایی

در اتاق پذیرایی شما باید حتی به کوچک ترین نکات نیز به خوبی توجه کنید، چون کانون اصلی هر منزلی این قسمت است و تمامی جزئیات باید با نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، برای این کار شما باید ابعاد اتاق پذیرایی خود را در نظر بگیرید و در در صورت کوچک بودن قسمت پذیرایی منزل خود از نمونه های ساده تر و در عین حال شیک استفاده کنید.

همچنین رنگ سقف کاذب شما باید با محیط اطراف این اتاق همخوانی داشته باشد و رنگ های جیغ و تیره برای اتاق های پذیرایی بزرگ تر مناسب می باشد و این مکان ها را صمیمی و گرم نشان می دهد و استفاده از سقف های کاذب با رنگ های روشن می تواند تاثیر بسزایی در بزرگ نشان دادن محیط داشته باشد.

لوستری که از سقف آویزان است.

مزایا و معایب سقف کاذب برای پذیرایی

در ادامه برخی از مزایا و معایب سقف کاذب پذیرایی را آورده ایم:

مزایای اجرای سقف پذیرایی

این مدل سقف به طراحی داخلی فضا جلوه‌ای مدرن و شیک می‌بخشد. با نصب نورهای مختلف و نورپردازی محیط، به زیبایی آن می افزاید. سقف کاذب می‌تواند عایق خوبی برای صدا باشد. قابلیت ایجاد طرح‌های مختلف و پیچیده مطابق با سلیقه و نیازتان می باشد.

نصب سریع و بدون نیاز به تخریب زیاد دارد. همچنین ارتقای ظاهری و کارایی فضا است که می‌تواند ارزش ملک را افزایش دهد.

معایب اجرای سقف پذیرایی

ممکن است هزینه‌های اولیه نصب و مواد بالا باشد. نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارد. ممکن است از ارتفاع سقف اصلی کاسته و فضا را کوچک‌تر نشان دهد. استفاده از مواد بی‌کیفیت یا نصب نادرست می‌تواند مشکلات ایمنی را ایجاد کند. همچنین برخی مواد سقف کاذب به رطوبت حساس هستند و در محیط‌های مرطوب ممکن است آسیب ببینند.

کلام آخر

در طراحی و اجرای سقف کاذب پذیرایی باید به چندین نکته توجه داشت. اول اینکه باید از مصالح مناسب و با دوام استفاده شود تا سقف طول عمر طولانی داشته باشد. دوم اینکه باید طراحی سقف متناسب با فضا و سبک دکوراسیون داخلی باشد.

سوم اینکه سقف کاذب باید روشنایی و تهویه مناسب را تامین کند. همچنین طراحی سقف باید انعطاف پذیر باشد تا در صورت نیاز تغییرات لازم به راحتی انجام شود. در مجموع، سقف کاذب پذیرایی باید ترکیبی از زیبایی، کارایی و دوام باشد تا تجربه ظاهری زیبا و آسایش مطلوبی را فراهم کند.

نورگیرساز

سوالات متداول

جدیدترین مدل سقف کاذب پذیرایی چیست؟

جدیدترین مدل سقف کاذب پذیرایی، سقف متحرک و هوشمند است که امکان کنترل و تغییر پیکربندی آن فراهم است.

قیمت اجرای سقف کاذب پذیرایی چقدر است؟

قیمت اجرای سقف کاذب برای پذیرایی بسته به عوامل مختلفی مانند نوع مصالح، پیچیدگی طراحی و اندازه فضا متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *