سقف کاذب تایل گچی

سقف کاذب تایل گچی

احتمالا شما هم تا به حال نام سقف کاذب تایل گچی را شنیده اید و این سوال برایتان به وجود آمده که تایل چیست و در چه زمینه ای استفاده می شود؟ تایل ها از جمله مواردی هستند که در بخش دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع تایل ها، یکی از انواع تایل‌ها، تایل‌های سقفی گچی هستند که امروزه به عنوان پوشش در سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مطالب قصد داریم شما را با این محصولات آشنا کنیم.

تایل سقف کاذب چیست؟

برای سقف های کاذب مشبک یا موقت از سقف کاذب تایل گچی استفاده می شود نوعی متریال با جنس های مختلفی تولید می شوند در شاستی سقف های کاذب سوار می شوند معمولا در ابعاد 60*60 می باشند.

امروزه تایل ها نقش مهمی در ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون دارند و می توان یکی از پرمصرف ترین کاربردهای آن ها را به عنوان تایل سقفی بیان کرد.

تایل سقف گچی

همان طور که اشاره کردیم تایل های سقفی این روزها به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از بهترین و محبوب ترین تایل های سقفی، تایل سقف گچی است. این تایل ها را با نام سقف شبکه نیز می شناسند. در محل های تاسیساتی و مکان های دارای رطوبت برای این که مقاومت تایل های گچی سقف افزایش یابد برای آن ها روکش های آلومینیومی قرار می دهند.

تایل گچی سقف را روی سقف اصلی نصب می کنند و یک شبکه سازه سپری دارد و با کمک آویز به سقف اصلی وصل می شود. تایل سقفی گچی داخل این شبکه سقف کاذب قرار خواهد گرفت و در نهایت شما یک تایل سقف گچی را خواهید داشت.

اجرای سقف کاذب تایل گچی مدرن وشیک

انواع تایل سقفی گچی

همان طور که عنوان کردیم سقف کاذب تایل گچی در انواع مختلفی در بازار موجود است. به طور کلی می توان تایل های سقفی گچی را دو نوع ساده و آکوستیک هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. ما در ادامه این نمونه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

تایل‌های گچی یکی از محبوب‌ترین مصالح برای سقف‌های کاذب هستند. تنوع طرح و رنگ، سهولت نصب، قیمت مناسب و زیبایی منحصر به فرد، این تایل‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای فضاهای مختلف تبدیل کرده است.

تایل ساده

این نوع تایل، سطحی صاف و یکدست دارد و برای فضاهایی که به دنبال ظاهری ساده و مدرن هستند، مناسب است. رایج ترین نوع تایل های کاذب گچی نوع ساده آن است که خاصیت جذب صدا نداشته و بدون سوراخ هستند.

این نوع از تایل های گچی خود در دو دسته با روکش و بدون روکش طراحی و تولید می شوند که نمونه بدون روکش آن را می توانید به صورت ساده یا رنگ شده سفید تهیه کنید.

تایل طرح‌دار

این نوع تایل در طرح‌های متنوعی مانند گلدار، هندسی، برفی و حصیری تولید می‌شود و برای فضاهایی که به دنبال ظاهری زیبا و چشمگیر هستند، مناسب است.

سقف کاذب با نور آبی

تایل گچی سقف کاذب آکوستیک

نمونه دیگر از سقف کاذب تایل گچی، سقف کاذب آکوستیک است. از این مدل معمولا در ساختمان هایی مانند آمفی تئاتر، دفاتر اداری، بانک و سینماها استفاده می کنند. در این نمونه از تایل های گچی در صورتی که در پشت تایل از لایه پشم سنگ استفاده نمایند میزان جذب صدای تایل به حد قابل توجهی بالا می رود.

این نوع تایل با استفاده از مواد جاذب صدا، به کاهش پژواک و صدا در فضا کمک می‌کند. تایل‌های گچی آکوستیک برای فضاهایی مانند سالن‌های کنفرانس، کتابخانه‌ها و ادارات مناسب هستند.

اصلی ترین ویژگی  را می توان خاصیت جذب صدای آن ها عنوان کرد. جذب صدای این تایل ها بدین صورت بوده که صدای بلند را از طریق سوراخ ها به فضای پشت کاذب هدایت می کنند. تایل های آکوستیک در دو نوع با روکش پی وی سی و بدون روکش ساخته می شوند.

تایل ضد آب

این نوع تایل با استفاده از مواد ضد آب، برای استفاده در فضاهای مرطوب مانند حمام و آشپزخانه مناسب است.

سقف کاذبی که با گچکاری ترکیب شده است. به صورت تایل

مزایای استفاده از سقف کاذب تایل گچی

استفاده از سقف کاذب تایل گچی برای محیط های مختلف مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. از مهم ترین مزیت های استفاده از سقف کاذب گچی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نصب آسان
  • دسترسی راحت به فضای تاسیساتی بعد از نصب این تجهیزات
  • در نمونه آکوستیک دارای قابلیت جذب صدا
  • نگهداری آسان
  • بدون نیاز به رنگ آمیزی
  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • تهویه هوای مناسب

سقف کاذب با نورپردازی

نکاتی در هنگام انتخاب تایل گچی سقف مهم می باشد

  • نوع فضا
  • طرح و رنگ
  • ابعاد
  • ضخامت

با انتخاب تایل گچی مناسب، می‌توانید زیبایی و تنوع را به دکوراسیون سقف خود هدیه دهید.

سقف کاذب که یک هواکش روی آن است

مزایای استفاده از سقف کاذب تایل گچی

خرید تایل گچی، انتخابی ایده‌آل برای سقف کاذب

تایل گچی یکی از محبوب‌ترین مصالح برای سقف‌های کاذب است که به دلیل تنوع طرح و رنگ، سهولت نصب، قیمت مناسب و زیبایی منحصر به فرد، به انتخابی ایده‌آل برای فضاهای مختلف تبدیل شده است.

با خرید تایل گچی از مجموعه نورگیر ساز معتبر ترین تولید کننده و مجری انواع سقف کاذب، می‌توانید از مزایای متعددی مانند تنوع طرح و رنگ، کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات مشاوره بهره‌مند شوید.

نمای یک خانه به صورت زیبا و مدرن

قیمت تایل سقفی گچی

قیمت سقف کاذب تایل گچی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. برای مثال نوع متریال به کار رفته برای آن، روکش دار یا بدون روکش، نوع آن، ابعاد و عوامل زیاد دیگری می توانند در قیمت این تجهیزات تاثیر داشته باشند.

کلام آخر

سقف کاذب تایل گچی به دلیل مزایای متعدد از جمله زیبایی، نصب آسان و قابلیت عایق‌سازی صوتی و حرارتی، به یکی از گزینه‌های محبوب در طراحی داخلی تبدیل شده است.

این تایل‌ها امکان دسترسی آسان به تأسیسات پشت سقف را فراهم می‌کنند و به دلیل وزن سبک و قیمت مناسب، انتخاب مناسبی برای پروژه‌های ساختمانی مختلف هستند. همچنین، تنوع در طرح و رنگ این تایل‌ها، به طراحان داخلی اجازه می‌دهد تا به راحتی با سبک‌های مختلف دکوراسیون سازگار شوند.

نورگیر ساز

سوالات متداول

سقف کاذب تایل گچی چیست ؟

سقف کاذب تایل گچی پوششی سبک است که به سقف اصلی متصل می‌شود و برای زیبایی، عایق‌سازی و پنهان کردن تأسیسات استفاده می‌شود.

انواع تایل سقفی گچی چیست؟

انواع تایل سقفی گچی شامل تایل‌های ساده، طرح‌دار، ضد آب، آکوستیک و تایل‌های مقاوم در برابر آتش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *