سقف کاذب تایل گچی

سقف کاذب تایل گچی

احتمالا شما هم تا به حال نام سقف کاذب تایل گچی سقفی را شنیده اید و این سوال برایتان به وجود آمده که تایل چیست و در چه زمینه ای استفاده می شود؟ تایل ها از جمله مواردی هستند که در بخش دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع تایل ها، تایل های سقفی گچی هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مطالب قصد داریم شما را با این محصولات آشنا کنیم.

تایل سقف کاذب چیست؟

برای سقف های کاذب مشبک یا موقت از تایل سقف کاذب استفاده می شود نوعی مترال با جنس های مختلفی تولید می شوند در شاستی سقف های کاذب سوار میشوند معمولا در ابعاد 60*60 می باشند.

سقف کاذب تایل گچی سقفی

 

سقف کاذب تایل گچی

امروزه تایل ها نقش مهمی در ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون دارند و می توان یکی از پرمصرف ترین کاربردهای آن ها را به عنوان تایل سقفی بیان کرد. سقف کاذب تایل گچی در نمونه های مختلفی طراحی و تولید شده تا کاربران بتوانند بر اساس نیاز و سلیقه خود مناسب ترین تایل گچی سقفی را انتخاب نمایند. تایل های گچی سقفی معمولا در ابعاد 60×60 ساخته می شوند.

تایل سقف گچی

همان طور که اشاره کردیم تایل های سقفی این روزها به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از بهترین و محبوب ترین تایل های سقفی، تایل سقف گچی است. این تایل ها را با نام سقف شبکه نیز می شناسند. در محل های تاسیساتی و مکان های دارای رطوبت برای این که مقاومت تایل های گچی سقف افزایش یابد برای آن ها روکش های آلومینیومی قرار می دهند.

تایل سقف گچی را روی سقف اصلی نصب می کنند و یک شبکه سازه سپری دارد و با کمک آویز به سقف اصلی وصل می شود. تایل سقفی گچی داخل این شبکه سقف کاذب قرار خواهد گرفت و در نهایت شما یک تایل سقف گچی را خواهید داشت.

انواع تایل گچی سقف

همان طور که عنوان کردیم سقف کاذب تایل گچی در انواع مختلفی در بازار موجود است. به طور کلی می توان تایل های سقفی گچی را دو نوع ساده و آکوستیک هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. ما در ادامه این نمونه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

زیبایی و تنوع در دکوراسیون

تایل‌های گچی یکی از محبوب‌ترین مصالح برای سقف‌های کاذب هستند. تنوع طرح و رنگ، سهولت نصب، قیمت مناسب و زیبایی منحصر به فرد، این تایل‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای فضاهای مختلف تبدیل کرده است.

تایل گچی ساده:

این نوع تایل، سطحی صاف و یکدست دارد و برای فضاهایی که به دنبال ظاهری ساده و مدرن هستند، مناسب است.

تایل گچی طرح‌دار:

این نوع تایل در طرح‌های متنوعی مانند گلدار، هندسی، برفی و حصیری تولید می‌شود و برای فضاهایی که به دنبال ظاهری زیبا و چشمگیر هستند، مناسب است.

تایل گچی آکوستیک:

این نوع تایل با استفاده از مواد جاذب صدا، به کاهش پژواک و صدا در فضا کمک می‌کند. تایل‌های گچی آکوستیک برای فضاهایی مانند سالن‌های کنفرانس، کتابخانه‌ها و ادارات مناسب هستند.

تایل گچی ضد آب:

این نوع تایل با استفاده از مواد ضد آب، برای استفاده در فضاهای مرطوب مانند حمام و آشپزخانه مناسب است.

مزایای استفاده از تایل گچی سقف

تایل‌های گچی، مزایای متعددی دارند که آن‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای سقف کاذب تبدیل کرده است

تنوع طرح و رنگ

تایل‌های گچی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند، به همین دلیل برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب هستند.

سهولت نصب:

نصب تایل‌های گچی بسیار آسان و سریع است.

قیمت مناسب:

تایل‌های گچی در مقایسه با سایر مصالح سقف کاذب، قیمت مناسب‌تری دارند.

زیبایی منحصر به فرد:

تایل‌های گچی می‌توانند زیبایی و ظاهری مدرن به فضای شما ببخشند.

قابلیت رنگ‌آمیزی:

تایل‌های گچی را می‌توان به راحتی رنگ‌آمیزی کرد و به رنگ دلخواه خود درآورد.

عایق صدا و حرارت:

تایل‌های گچی می‌توانند تا حدی عایق صدا و حرارت باشند.

نکاتی در هنگام انتخاب تایل گچی سقف مهم میباشد؟

  • نوع فضا
  • طرح و رنگ
  • ابعاد
  • ضخامت

با انتخاب تایل گچی مناسب، می‌توانید زیبایی و تنوع را به دکوراسیون سقف خود هدیه دهید.

بیشتر بدانید:سقف کاذب مشبک چیست

سقف کاذب تایل گچی

 

تایل های گچی ساده

رایج ترین نوع تایل های کاذب گچی نوع ساده آن است که خاصیت جذب صدا نداشته و بدون سوراخ هستند. این نوع از تایل های گچی خود در دو دسته با روکش و بدون روکش طراحی و تولید می شوند که نمونه بدون روکش آن را می توانید به صورت ساده یا رنگ شده سفید تهیه کنید.

تایل های گچی آکوستیک

نمونه دیگر از تایل های سقف کاذب گچی نوع آکوستیک آن است. از تایل های گچی آکوستیک معمولا در ساختمان هایی مانند آمفی تئاتر، دفاتر اداری، بانک و سینماها استفاده می کنند. در این نمونه از تایل های گچی در صورتی که در پشت تایل از لایه پشم سنگ استفاده نمایند میزان جذب صدای تایل به حد قابل توجهی بالا می رود.

اصلی ترین ویژگی تایل های سقفی گچی را می توان خاصیت جذب صدای آن ها عنوان کرد. جذب صدای این تایل ها بدین صورت بوده که صدای بلند را از طریق سوراخ ها به فضای پشت کاذب هدایت می کنند. تایل های آکوستیک در دو نوع با روکش پی وی سی و بدون روکش ساخته می شوند.

تایل های آکوستیک مجهز به لایه فلیس در پشت تایل بوده تا از ریزش و انتشار پشم معدنی جلوگیری کند. لایه فلیس در دو رنگ سفید و مشکی وجود دارد و البته رنگ مشکلی آن موجب زیباتر شدن تایل ها خواهد شد. از انواع مدل های تایل های آکوستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدل ۶/۱۸
مدل ۸/۱۸
مدل ۸/۱۲/۳۶
مدل ۸/۱۲/۵۰
مدل ۱۲/۲۵

تایل گچی سقفی

همان طور که تا این بخش متوجه شدید تایل سقفی گچی در مدل های مختلفی در بازار موجود است. اگر قصد خرید تایل های گچی سقفی را دارید باید در زمان خرید توجه داشته باشید که نمونه های بدون سوراخ آن ها فاقد قابلیت جذب صدا هستند.

این در حالی است که نمونه دیگر آن یعنی تایل های آکوستیک به گونه ای طراحی شده اند که می توانند جاذب صدا باشند. تایل هایی که به صورت رنگ شده ارائه می شوند با استفاده از رنگ آکریلیک سفید رنگ آمیزی شده اند و به دلیل این که ساده هستند قیمت مناسبی نیز دارند.

تایل های سقفی که در نوع روکش دار پی وی سی عرضه شده اند دارای زیبایی خاصی بوده و می تواند بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون های لوکس و لاکچری باشد. اصلی ترین ویژگی این تایل ها را می توان عدم نیاز به رنگ آمیزی آن ها عنوان کرد.

تایل سقف کاذب گچی

تایل سقف کاذب گچی را می توان به عنوان یکی از کاربردی ترین تجهیزات در صنعت ساختمان سازی معرفی کرد. همان طور که تا به این بخش از مقاله توضیح دادیم این تایل ها در انواع مختلفی تولید می شوند و شما برای به کار بردن آن ها با محدودیت رو به نیستید. بنابراین شما می توانید با توجه به بودجه خود هر یک از مدل های آن را برای منزل خود و یا پروژه مورد نظر خود استفاده کنید.

سقف کاذب تایل گچی

بیشتر بدانید:سقف کاذب کشسان چیست

نورپردازی سقف کاذب گچی

استفاده از نورپردازی اصولی و مناسب موجب شده تا سقف کاذب گچی زیبایی خاصی داشته باشد. به همین دلیل انتخاب نوع نورپردازی برای این تایل های سقفی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال برای نورپردازی چنین سقف هایی استفاده از لوسترهایی با سبک کلاسیک و لاکچری می تواند بهترین گزینه برای آن ها باشد.

مزایای استفاده از سقف کاذب گچی

استفاده از سقف کاذب گچی برای محیط های مختلف مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. از مهم ترین مزیت های استفاده از سقف کاذب گچی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نصب آسان
دسترسی راحت به فضای تاسیساتی بعد از نصب این تجهیزات
در نمونه آکوستیک دارای قابلیت جذب صدا
نگهداری آسان
بدون نیاز به رنگ آمیزی
مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
مقاومت بالا در برابر ضربه
تهویه هوای مناسب

خرید تایل گچی، انتخابی ایده‌آل برای سقف کاذب

تایل گچی یکی از محبوب‌ترین مصالح برای سقف‌های کاذب است که به دلیل تنوع طرح و رنگ، سهولت نصب، قیمت مناسب و زیبایی منحصر به فرد، به انتخابی ایده‌آل برای فضاهای مختلف تبدیل شده است.
با خرید تایل گچی از مجموعه نورگیر ساز معتبر ترین تولید کننده و مجری انواع سقف کاذب، می‌توانید از مزایای متعددی مانند تنوع طرح و رنگ، کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات مشاوره بهره‌مند شوید.

قیمت تایل سقفی گچی

قیمت تایل سقفی گچی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. برای مثال نوع متریال به کار رفته برای آن، روکش دار یا بدون روکش، نوع آن، ابعاد و عوامل زیاد دیگری می توانند در قیمت این تجهیزات تاثیر داشته باشند.

محاسبه هزینه سقف کاذب گچی به عوامل مختلفی همچون نوع، متراژ فضا، مواد مصرفی، طرح مورد نظر و بسیاری دیگر از موارد است. بهترین روش برای به دست آوردن قیمت نورپردازی مشورت با متخصص و انجام دهنده آن است. اگر شما  شرایط لازم برای اجرای این طرح را دارید، به سرعت با کارشناسان نورگیر ساز طریق شماره: ۰۹۱۲۱۲۶۱۷۹۲ تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *