سقف مخروطی کشسان چیست؟

سقف مخروطی کشسان چیست؟

سقف مخروطی کشسان یک نوع سقف کاذب برای ساختمان‌ها با طراحی مدرن محسوب می‌شود که موجب جذاب تر شدن دکوراسیون آپارتمان ها خواهد شد. ظاهر این سقف همانند مخروط برعکس بوده و برای آپارتمان‌هایی با دیوار مربعی و مستطیلی، پارک ها، سالن های ورزشی و تمامی استادیوم‌ها قابل اجرا می‌باشد. در این مطلب به طور کامل سقف مخروطی کشسان، دلایل به کار رفتن آن در ساختمان‌ها و مزیت‌هایی که دارد، توضیح داده می‌شود.

دلایل ایجاد سقف مخروطی کشسان چیست؟

معمولاً برای ایجاد معماری‌های خاص، زیبا و منحصر به فرد در ساختمان‌هایی که دارای فضای باز هستند، سقف کشسان اجرا می‌شود. علت های استفاده از سقف سه بعدی مخروطی کشسان شامل موارد زیر است:

۱. ظرافت و زیبایی سقف کشسان مخروطی:

این مدل سقف کشسان ظاهری بسیار ظریف و خاص برای ساختمان های متعدد به همراه داشته، ایجاد آن در واقع یک اثر هنری در ساختمان محسوب می شود که بسیار دیدنی است.

۲. طراحی متنوع سقف کشسان مخروطی:

معماران با استفاده از سقف مخروطی کشسان می‌توانند به راحتی با ترکیبات و مواد گوناگون طرح‌های منحصر به فرد و جذابی در ساختمان ایجاد کنند.

۳. ایجاد نور بیشتر با کمک سقف مخروطی کشسان:

می‌توانید برای انتقال نور طبیعی بیشتر در آپارتمان خود علاوه بر نورگیر سقفی، نورگیر حبابی، سقف حیاط خلوت، سقف پاسیو، سقف ورودی ساختمان، سقف کاذب و سقف پلی کربنات از سقف مخروطی کشسان استفاده کنید.

۴. سقف مخروطی کشسان بهترین انتخاب برای مکان های عمومی:

ظاهر جذاب و منحصر به فرد سقف کشسان مخروطی سبب شده است در اکثر ساحات عمومی، پارک ها و باغ ها از آن استفاده شود.

۵. مقاوم سازی با سقف کشسان مخروطی:

معمولاً در برج‌های تجاری برای دید و نمایش بهتر و ایجاد مقاومت در مقابل زلزله و باد، برای تقویت ساختمان سقف کاذب مخروطی کشسان را اجرا می کنند.

به طور کلی دلیل محبوبیت سقف مخروطی کشسان این است که در آپارتمان‌ها فضای باز و نور بیشتری را برای ساکنین فراهم می‌کند و معماری منحصر به فرد و فوق العاده زیبایی نیز به همراه دارد.

سقف مخروطی کشسان چیست؟سقف مخروطی کشسان چیست؟

سقف مخروطی کشسان چه کاربرد و مزیتی دارد؟

معمولاً در مکان‌های فرهنگی، فضاهای هنری، اماکن مذهبی، ساختمان‌های تجاری و مکان‌های عمومی از سقف مخروطی کشسان استفاده می شود. این سقف مخروطی شکل در این مکان ها معماری باشکوه، دیدنی و جذابی را ایجاد کرده و بسیار هنری و کارآمد است.

برای اینکه در یک ساختمان قدرت سازه را افزایش دهند معمولا از سقف مخروطی کشسان استفاده کرده که ساختمان را در مقابل نیروهای خارجی بسیار مستحکم می‌ سازد‌. این سقف ویژه مخروطی در برابر هرگونه بارش باران سنگین، بادها، طوفان‌های شدید، زلزله‌ها وبارش برف مقاوم بوده و دچار شکستگی یا تخریب نمی‌شود.

سقف کشسان مخروطی مدرن با طراحی خلاقانه در فضاهای مختلف ساختمان شما تهویه مناسب، نور طبیعی بیشتر و محیط سالم تری را ایجاد خواهد کرد. سقف مخروطی منحصر به فرد کشسان در تراس ها، گذرگاه ها، تمامی اتاق های ساختمان و راهروها قابل اجرا است.

نحوه اجرای سقف مخروطی کشسان

برای ایجاد سقف مخروطی کشسان در سالن های پذیرایی و اتاق خواب به یک فرد دارای دانش فنی و متخصص در این زمینه احتیاج است. در حقیقت نصب سقف کشسان مخروطی یک پروژه معماری کاملا تخصصی و پیچیده به شمار می‌رود. در موارد زیر به طور کامل نحوه اجرای این سقف منحصر به فرد مخروطی شکل توضیح داده شده است که عبارتند از:

  • مهندسین در قدم اول برای ایجاد سقف کشسان مخروطی طراحی و برنامه‌ریزی‌های لازم از جمله روش اتصال در ساختمان، مواد ساخت، ابعاد، اندازه و ساختار آن را مشخص می کنند.
  • برای آماده سازی سقف مخروطی شکل کشسان از مصالح سبک وزن و بسیار مقاوم همانند شیشه، چوب، بتن و فلز یا ترکیبی از آنها استفاده می‌کنند.
  • اجزای مختلف سقف مخروطی هم در محل و هم در کارگاه قابل ساخت هستند. تمام اتصالات و برش های لازم بر روی اجزای سقف صورت گرفته تا به آسانی در محل مورد نظر نصب شود.
  • بعد از آماده شدن اجزای سقف مخروطی با کمک پیچ و مهره‌های فراوان تمام اتصالات آن به مکان مورد نظر وصل می‌شود.
  • برای اینکه سقف مخروطی در برابر فشار و وزن‌های مختلف بسیار مقاوم باشد، از سیستم‌های پشتیبانی مثل تیرآهن ها و ستون‌های کوچک و بزرگ برای پشتیبانی آن استفاده می‌شود.
  • معمار تمام اتصالات سقف کشسان مخروطی با ساختمان اصلی را بررسی کرده و تلاش می کند تمام آنها محکم و مقاوم باشند تا سقف مخروطی در مقابل شرایط نامساعد آب و هوایی، زلزله، طوفان و باد آسیب نبیند.
  • در مرحله پایانی تمام تزیینات خارجی و داخلی بر روی سقف کشسان مخروطی به همراه عایق کاری‌ها انجام می‌شود تا شکل نهایی آن ایجاد شود.
  • این پروژه تخصصی یعنی نصب سقف مخروطی کشسان توسط بهترین کارگران، مهندسین سازه و معماران حرفه‌ای اجرا می شود تا در ساختمان اصلی کاملاً پایدار و زیبا باشد.

هزینه اجرای سقف کشسان مخروطی در ساختمان‌ها

طراحی منحصر به فرد، خاص و ظاهر زیبای سقف مخروطی سبب شده است که اجرای آن در مقایسه با سایر سقف های معمولی و نورگیرها هزینه ببشتری داشته باشد.

سخن آخر

از آنجایی که سقف مدرن مخروطی شکل کشسان دارای مشخصات و و مزیت های فراوان برای ساختمان ها است، از آن در بسیاری از مکان‌های تجاری، اداری و فضاهای هنری استفاده می‌شود. این سقف جذاب همانند نورگیر در سقف ساختمان عمل کرده و ظاهر مخروطی شکل آن بی نهایت منحصر به فرد و خاص است.

سقف مخروطی کشسان یک ساختار معماری خاص با ایمنی و استحکام بسیار زیاد می باشد که در حقیقت عنصر زیبایی در هر فضا و ساختمانی محسوب می شود. سقف مخروطی کشسان به عنوان سازه ای مهم در اکثر مکان های هنری مورد استقبال قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *